Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-10-15 |
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija skelbia, jog jau gavo statybų leidimą vienam didžiausių projektų istorijoje – suformuoti naują 100 hektarų teritoriją pietinėje uosto dalyje.
„Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtra – tai vienas ambicingiausių mūsų projektų. Jis ženkliai išplėstų uosto galimybes ir atvertų naujas investicijų bei partnerystės erdves. Tačiau šis projektas nėra vien tik apie uosto plėtrą, siekiame, kad jo naudą pajustų ir žmonės, vandens sporto entuziastai. Šio projekto vystymas atvertų galimybes šaliai turėti ne tik modernią mariną, bet ir jaunosios kartos ugdymo centrą, kuriame būtų puoselėjamos buriavimo tradicijos“, – pranešime cituojamas Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Šių metų vasarą naujos sausumos teritorijos pietinėje Klaipėdos uosto dalyje kūrimui pritarė Aplinkos apsaugos agentūros specialistai, baigtos visos poveikio aplinkai vertinimo procedūros. Numatyta, kad tiek vystant pietinę uosto dalį, tiek planuojant gilinti uosto laivybos kanalą iki 17 metrų, dėl aplinkosauginių aspektų, visų pirma, turėtų būti suformuoti pietiniai uosto vartai su mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka. Jie reikalingi tam, kad nesimaišytų Baltijos jūros ir Kuršių marių vanduo, nesikeistų vandens druskingumas, jo temperatūra, srovės.
Pagal techninį projektą, pietinių uosto vartų kompleksas užims apie 40 hektarų teritoriją, kurios didžiąją dalį – 32 hektarus – sudarys akvatorija. Suprojektuotos 1,3 kilometro ilgio pietinė ir beveik 1 kilometro ilgio šiaurinė dambos, maždaug 700 metrų ilgio prieplauka ir kiek daugiau nei 120 metrų ilgio krantinė keltams. Numatomas akvatorijos gylis marinoje – 3,5 metro. Jos gilinimo metu iškastas tinkamas gruntas galėtų būti naudojamas paplūdimiams pildyti smėliu.
Priklausomai nuo pontonų išdėstymo, planuojama, kad pietinių vartų komplekse galės būti švartuojami apie 500 pramoginių laivų, kurių ilgis – nuo 5 iki 20 metrų. Taip pat numatoma atskira zona vaikų buriavimo mokyklai, suplanuota vieta irkluotojų įrangai nuleisti į vandenį.
Pietinė 1,3 km ilgio damba bus atvira pėstiesiems. Taip pat suprojektuoti poilsiui skirti suoliukai ir naktinio apšvietimo šviestuvai.
Pietinių vartų komplekso statybą planuojama dalinti į keturis etapus: pirmu etapu numatoma įrengti pietinę dambą ir dalį šiaurinės dambos, antru etapu – įrengti prieplauką, trečiu etapu – krantinę, o ketvirtu – antrą šiaurinės dambos dalį.
Dabar esą bus sprendžiami „organizaciniai ir finansavimo klausimai“, o po to bus bus priimtas sprendimas dėl projekto įgyvendinimo.
Techninį pietinių uosto vartų komplekso projektą rengė UAB „Tyrens Lietuva“.
Vadinkime daiktus tikraisiais vardais: pramoginiai laivai yra iškeliami į miesto pakraštį. Ne ūkinė, ne pramoninė ir tarši uosto krova… Nebus Klaipėda kaip Stokholmas, Kopenhaga ar Helsinkis. Nebus. Ir toliau viduryje miesto klausime cementas, gelžgalius, durpės ir visą kitą Mendelejevo lentelę.