Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-10-23 |
Nors trečiadienį vykusiame Klaipėdos savivaldybės tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdyje savivaldybės administracijos Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo skyriaus vedėja Inga Kubilienė politikams sklandžiai pristatė* pasiruošimą artėjančiam žiemos sezonui, dalis komiteto narių reiškė nepasitenkinimą, kaip praėjusią žiemą buvo valomos miesto gatvės ir gana griežtai egzaminavo posėdyje dalyvavusius rangovų atstovus, klausinėdami, kaip jie šiemet žada gerinti situaciją.
Paaiškėjo, jog bene pagrindinė problema, kodėl laiku nuo sniego nenuvalomos miesto gatvės, yra nepertraukiamas snygis. Esą vos tik nuvalius gatvę, jei sniegas ir toliau nesiliauja, po pusvalandžio atrodo, kad valyta nebuvo. Be to, esą problemų kyla ir piko valandomis, kai dėl susidariusių transporto spūsčių sunku pravažiuoti sniego valymo technikai.
Visgi Vidmantas Dambrauskas bandė šiems rangovų teiginiams prieštarauti, teigęs, jog jei į trasą išvažiuotų visa turima technika, valymas vyktų sklandžiau.
„Visos šitos sutartys iš esmės yra pasirašomos dviem trim ekstremaliems periodams“, – sakė V. Dambrauskas, sužinojęs, jog iš viso per praėjusią žiemą gatves nuo sniego teko valyti tik 30 kartų.
Jo teigimu,„reikia ieškoti sistemos, pernai tie du periodai buvo nepatenkinami“.
Savo ruožtu „Klaipėdos paslaugų“, valančių šiaurinę miesto dalį, atstovas informavo, jog šiemet bendrovė baigia įsirengti gatvių dangos prognozavimo ir stebėjimo įrangą, kuri esą turėtų padėti greičiau reaguoti į kritines situacijas.
Jis taip pat žadėjo, jog gavus prognozes apie būsimą snygį, šiemet bus stengiamasi į gatves išvažiuoti anksčiau.
„Mes visada vėluojam (…) Mes turim budėti, mes turim būti pasiruošę (…) Jeigu nuo snygio pradžios važiuotų šešios mašinos, tai jūs esamą teritoriją daugmaž patenkinamoje būklėje palaikytumėte“, – komentavo V. Dambrauskas.
Tuo metu Ugnius Radvila teigė pernai žiemą pastebėjęs, jog pajūrio zonoje esančios automobilių stovėjimo aikštelės net ir esant geram orui buvo blogai valomos, todėl prie jūros su automobiliais atvažiavusiems klaipėdiečiams kilo problemų dėl transporto parkavimo.
I. Kubilienė žadėjo, jog tokių problemų šią žiemą būti nebeturėtų. Ji taip pat teigė, jog artimiausiu metu savivaldybės tinklapyje bus paskelbta, kokias konkrečiai gatves aptarnauja kiekviena bendrovė, su kuriomis savivaldybė yra pasirašiusi sutartis.
Jos teigimu, rangovai budėjimą turi pradėti nuo lapkričio 1 d.
„Žiemos sezono metu rangovai turi užtikrinti eismo saugumą miesto gatvėse bet kokiomis oro sąlygomis, dviejų mechanizmų budėjimą bet kuriuo paros metu“, – sakė ji.
Savo ruožtu Sauliaus Liekis prašė „Vakarų švaros“ atstovo pakomentuoti „Atviroje Klaipėdoje“ aprašytą situaciją, kuri, jo teigimu, kenkia bendrovės reputacijai, nes, kaip nustatė teismas, chemiškai užterštas nuotekas bendrovė leido į lietaus tinklus.
„Nuosprendis neįsiteisėjęs, nėra ko komentuoti“, – nukirto bendrovės atstovas, pridūręs, jog „mes su tuo nesutinkam“.
INFORMACIJA
*Ruošiantis žiemai „Klaipėdos paslaugos“ šiuo metu yra sukaupusios 700 tonų druskos, 250 tonų smėlio/druskos mišinio, 200 tonų smėlio, 50 kub. m. druskos tirpalo. Žiemos sezonui paruoštos 6 sniego valymo mašinos bei planuojama dar įsigyti papildomos technikos.
„Ecosevice“ sandėliuoja 1000 tonų druskos, 250 tonų smėlio/druskos mišinio, 20 kub. m. druskos tirpalo, 8 vienetus technikos.
„Vakarų švara“ turi 200 tonų druskos/smėlio mišinio, 500 tonų druskos, atsargas žada papildyti, turi 11 mechanizmų.
„Klaipėdos želdiniai“, kurie valo šaligatvius šiaurinėje miesto dalyje, turi 125 vnt. smėliadėžių, 50 tonų smėlio/druskos mišinio, 25 tonas druskos, daug įvairios technikos.
„Raguvilė“ pirmus metus šiemet valys pietinės miesto dalies šaligatvius. Bendrovė yra įsigijusi 400 t druskos/smėlio mišinio, 200 t druskos, 7 traktorius. Esant būtinybei, atsargas papildys.
Parašykite komentarą