Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-11-08 |
Klaipėdos transportininkai pateikė tris galimus viešojo transporto plėtros variantus sparčiai pastaraisiais metais augusiame ir tebeaugančiame Tauralaukio gyvenamajame rajone.
Du iš jų nepareikalautų esminių investicijų ir galėtų būti pradėti įgyvendinti, kad ir ateinančiais metais, o geresnio viešojo susisiekimo šios gyvenvietės dalyje tarp Pajūrio ir Liepų gatvių gali tekti palaukti ir apie penkmetį.
„Smagu, kai po truputį kalbos virsta darbais. Šiandien atstovaudamas Tauralaukio gyventojus kartu su Klaipėdos savivaldybės ir Klaipėdos keleivinio transporto atstovais dalyvavau komisijoje vykdant naujo autobuso maršruto Tauralaukyje apžvalgą. Panašu, kad pasiruošimas vyksta sklandžiai, didesnių kliūčių nenustatėme. Nors konkretesni terminai dar nežinomi, tačiau galima tikėtis, kad naujo maršruto laukimas neprailgs. <…> Detalės dar planavimo stadijoje ir gali keistis, tad šiuo metu yra puikus laikas teikti savo pastebėjimus ir pasiūlymus, ką galima padaryti geriau – dėl maršruto, dėl stotelių vietos, dėl tvarkaraščio ir panašiai“, – Tauralaukio bendruomenės puslapyje socialiniame tinkle „Facebook“ šį antradienį paskelbė Tauralaukio seniūnaitis Simas Zikaras.
Pasak VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) direktoriaus Gintaro Neniškio, planai užtikrinti geresnį susisiekimą Tauralaukyje yra jau senoki, o dabar jiems postūmį suteikė ir bendruomenė. Pašnekovo teigimu, patvirtintoje strategijoje yra numatyta, kad artimiausia autobusų stotelė Klaipėdoje turėtų būti ne toliau kaip už 500 m nuo daugiaaukštės statybos ir ne toliau kaip už 800 m nuo mažaaukštės. Buvę Tauro sodai tokio parametro jau nebeatitinka.
Transportininkai siūlo pirmiausia sukurti naują vadinamąjį žiedinį maršrutą, kurio autobusiukas šiame rajone važiuotų Klaipėdos, Virkučių, Vėjo, Debesų, Tauro 1-ąją ir Tauralaukio gatvėmis bei vežtų iki Kretingos gatvės pradžios.
Pasak G. Neniškio, tokiam maršrutui svarbus yra ir apsisukimo taškas, tad manoma, jog Kretingos gatvės pradžia tam būtų labai tinkama, nes autobusiukas vežtų ir pro dvi šioje gatvėje esančias mokyklas, iš šios vietos galima patogiai pasiekti ir Klaipėdos universitetą, be to, perėjus pėsčiųjų tiltą galima pasiekti stotį, kur driekiasi kiti maršrutai.
Anot KKT vadovo, didelių investicijų toks maršrutas nepareikalautų – reikėtų tik išasfaltuoti Debesų gatvės atkarpą ir įrengti naujas stoteles. Suskaičiuota, kad metinės sąnaudos siektų apie 50 000 eurų. Dalis jų pasidengtų iš keleivių.
Laiko neatimtų ir vežėjo paieška, nes kai nauja trasa nesudaro daugiau kaip pusės, konkurso skelbti nereikėtų ir būtų galima pavesti tokią paslaugą teikti jau vienam iš dabar dirbančių vežėjų.
Pasak pašnekovo, idealu būtų tokį maršrutą paleisti iki tol, kol bus baigti statybos darbai senosios Tauralaukio progimnazijos vietoje, kur įsiskurs priešmokyklinės ir ikimokyklinės grupės, nes dalis tėvų ir įstaigos darbuotojų tikriausiai vis tiek naudotųsi viešuoju transportu.
Savivaldybė atlikus minėtus infrastruktūros darbus transportininkai norėtų pakoreguoti ir dabartinio žiedinio 23-iojo maršruto Ligoninė – Purmaliai – Aukštkiemiai – Tauralaukis – Ligoninė trasą. Jį numatoma nuo Palangos plento nukreipti į Aukštkiemiuose esančią Jungtinę gatvę, iš kurios autobusiukas jau suktų į Vėjo gatvę, važiuotų Debesų, Tauro 1-ąją, Tauralaukio gatvėmis ir grįžtų į dabartinės trasos atkarpą.
G. Neniškio tvirtinimu, tokia korekcija netgi sutrumpintų važiavimo laiką ir Ligoninės stotelė būtų pasiekiama 2-4 minutėmis greičiau nei kada dabar, važiuojant plentu bei sukant į Virkučių ir Klaipėdos gatves.
Taip pat KKT čia jau norėtų paleisti kursuoti didesnius, vadinamosios „Midi“ klasės autobusus, galinčius vežti iki 70 keleivių.
Tuo metu situaciją pietinėje Tauralaukio dalyje, tarp Pajūrio ir Liepų gatvių, anot G. Neniškio, galima pagerinti tik po 4-5 metų, nes čia šiuo metu visiškai nėra jokios geresnį susisiekimą galinčiam garantuoti viešajam transportui reikalingos infrastruktūros. Pasak KKT vadovo, čia pirmiausiai reikėtų pakeisti savivaldybės strateginius planus, viską suprojektuoti, skelbti rangos konkursus.
Tai padarius transportininkai šioje vietoje matytų du maršrutus. Pirmiausia būtų pratęstas 17-asis būsima Dovo Zauniaus gatve, kurios tiesimui reikia visuomenės reikmėms paimti per 5 ha privačios žemės ir šios procedūros jau yra pradėtos.
Taip pat būtų kuriamas dar vienas naujas žiedinis maršrutas, kuris kaip ir 17-asis prasidėtų Lazdynėlių gatvėje, tik vežtų keleivius į kitą pusę – per Virkučių ir Klaipėdos gatves iki Kretingos gatvės pradžios.
Straipsnis parengtas įgyvendinant Medijų rėmimo fondo remiamą projektą „Dienos aktualija“
Eilinis amžinųjų „vadovų” logorėjos paūmėjimas. Ir kas paneigs, kad visos tos STT, FNTT, ir kitokos …TT nėra kišeninės.. Akivaizdus savų kišenių pripildymas miesto gyventojų sąskaita…
Dambraskui susisuko protas, klapčiukas Vaitkau, pirmyn. Į komunizmo statybas
Dar tokios nesąmonės nesu girdėjusi. Iki sustojimo Pajūrio gt. 15 min, ne b…et, reikia per rajoną paleisti autobusą. Bepročiai
Galite neabejoti, ponia Vilija, ateis laikas, kai tas 15 minučių ėjimas Jums pasidarys sunkiai įveikiamas. Tada, turbūt, taip neberašysite. Ir norėsite, kad autobuso stotelė būtų arčiau.
Ne visiems įveikiamas toks atstumas, o kitiems jis didesnis iki transporto
nes šis straipsnis tai dar vienas pvz. kaip mieste negalima elgtis. Pradžiai pastatomi kvartalai, verslas priverčiamas pastatyti gatves kelius, žmonės pirkdami sklypus, butus sumoka ir už tą infrastruktūrą dar + su PVM ir visų pelnais, o po to savivaldybės autobusų, šiukšlių versliukų kontoros ima lipdyti burti savo „statymus”. Tuo tarpu miesto strateginio planavimo komiteto ir miesto tarybos politikai pečiais trukčioja užduodami klausimą- a kam tą miestą planuoti- verslas pats žino ko jiems reikia. Todėl mieste neliko apie 50 tūkst. gyventojų ir tų miesto patogumų išlaikytojų.
https://suno.com/song/ec66dd50-4424-48b7-a5fd-cd4cd6a28d1a
[Verse 1]
Klaipėdos mieste, kur bangos susipina,
Tauralaukyje planai kaip audros kyla,
Transporto takai – trys variantai čia,
Nauji maršrutai jau ant horizonto stoja.
[Chorus]
Ei, Tauralaukis laukia, nauji ratai rieda,
Žiedinis maršrutas per gatves tau jau gena.
Autobusiukas per Vėją, Debesis, Tauro,
Kol Klaipėdos gatvėse keliai dar laiko.
[Verse 2]
Su socialiniuose Simas kalbą skelbia,
Sako – laikas siūlymus į priekį dėti reikia.
Tėvai ir darbuotojai čia lengviau pateks,
Naujais maršrutais – mokykla laukia tavęs.
[Chorus]
Ei, Tauralaukis laukia, nauji ratai rieda,
Žiedinis maršrutas per gatves tau jau gena.
Autobusiukas per Vėją, Debesis, Tauro,
Kol Klaipėdos gatvėse keliai dar laiko.
[Bridge]
Midi klasės autobusai su keleivių minia,
Veža tave, kol mieste skamba nauja idėja.
Dar ketveri metai – pietuose bus tiltai,
Kai tarp Pajūrio ir Liepų gatvių išsipildys viltys.
[Chorus]
Ei, Tauralaukis laukia, nauji ratai rieda,
Žiedinis maršrutas per gatves tau jau gena.
Autobusiukas per Vėją, Debesis, Tauro,
Kol Klaipėdos gatvėse keliai dar laiko.
[Outro]
Klaipėda bunda, transportas atsinaujina,
Kiekvienas posūkis į miestą vėl žada.
Viešuoju keliauji, su kaimynais dainuoji,
Nauji keliai – Klaipėda rieda ir ploja.
Dar yra tokia Karaliauciaus gatvė. Iki jos dar toliau . P. Kubiliene , pėsčiomis iki asfalto sunku pasiekti , nes ” naujakuriejai” prie ovrago sudarke kelią, kurį galima pavadinti žemės substratu .
„Autobusiukas” važiuos per Tauralaukį? Ir dar rytais viena trasa, popiet — kita? Ar kas nors iš planuotojų yra nors vieną rytą atvažiavęs iki, pvz., Tauralaukio Norfos ir pažiūrėjęs, kaip ten keleiviai į didelį autobusą grūdasi ir nebetelpa? Kam tada bus tas „autobusiukas”? Kad kažkas užsidėtų varnelę, neva kažką padarė? Beje, „autobusiukas” beviltiškai atrodytų ir apie 14-15 val., kuomet „Žemynos”, „Verdenės”, licėjaus ir Tauralaukio progimnazijos moksleiviai važiuoja namo. Jei dar pridėtume LCC ir taip pat šalia planuojamos trasos esantį Klaipėdos universitetą, mokymo įstaigų gaunasi šešios. O ne „dvi mokyklos”, kaip postringauja Nėniškis.
Iš rajono anapus Palangos Plento atvyksta pilni autobusai į Tauralaukį. Ar vertinama ta tiesa