Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-02-13 |
Klaipėdos valdžia neranda optimalaus sprendimo, kaip suderinti transporto eismą ir kavinių įrengimą senamiesčio gatvėse, todėl Eismo saugumo komisija ketvirtadienį nusprendė, pasak vieno posėdyje dalyvavusio verslininko, „sunkinti gyvenimą pėstiesiems“ ir leisti verslo terasas „užnešti“ ant šaligatvių. Nors prieš posėdį išplatintame dokumente buvo įrašyta: „teikti prioritetą pėstiesiems, paliekant minimalius pločius motorizuotam eismui“.
Komisija nusprendė, jog statant terasas lauko kavinėms „minimalus leidžiamas gatvės plotis 5-5,5 m“. O pėstiesiems skiriama 1,2 m pločio šaligatvio dalis. Maksimalus lauko kavinės plotis važiuojamojoje gatvės dalyje gali būti 2,5 m. Minimalus plotis važiuojamajai kelio daliai – 5,5 m.
„Šaligatvis leidžia pastumdyti terasą, kad nemaišytų eismui, – sakė komisijos pirmininkas Algirdas Kamarauskas, primindamas, kad Teatro gatvė buvo ne taip seniai rekonstruota. – Dabar eigoj turėjom daug visokių pretenzijų savivaldybei dėl tam tikrų dalykų, dėl lauko kavinių išdėstymo ir viso kito, tai norim vieną kartą pereiti prie kažkokių standartų, kad jie būtų visiems žinomi ir, visų pirma, kad būtų užtikrintas saugus eismas gatvėse. Nes gatvės visų pirma skirtos eismo organizavimui, o ne prekybai. Bet jeigu tie du dalykai suderinami, tai reikia tą daryti, nes tai – senamiesčio teritorija, žinom, kad senamiestis turi būti patrauklus žmonėms. <…> Žiūrint dokumentus matoma, kad būta tam tikro melo: atstumas ant brėžinio vienoks, nuvažiuoji pamatuoti – kitoks. Siekiam priimti principus, kuriuos žinotų visi ir laikytųsi visi, kad nebūtų išimčių. Tokia būtų bendra nuostata“.
Vicemeras žadėjo, jog „prašys politikų tam tikro plano senamiestyje dėl terasų įrengimo, kur kokio dydžio, kokiose vietose“. Klausimą pristatęs Savivaldybės administracijos Licencijų ir leidimų skyriaus vedėjas Deividas Petrolevičius aiškino, kad „skubiai kalbam apie Teatro gatvę, nes atnaujintoje gatvėje fiziškai neįsitenka tos terasos, kurios buvo suderintos 2023 metais“. Pasak jo, šiuo metu transportas važiuoja pėsčiųjų taku, takas gadinamas, kai automobiliai bando prasilenkti.
D. Petrolevičius sakė, kad ateityje artėjant sezonui kavinių, barų savininkai turės pateikti naujas schemas, suderintas su miesto dailininku. Ir jei bus laikomasi patvirtintos schemos, jo vadovaujamas skyrius išduos leidimus terasoms įrengti.
Mantas Klaišys, UAB „Miražai“ direktorius, sakė, kad iš esmės sutinka su pasiūlytomis nuostatomis bent tai atvejais, kai gatvėje nėra galimybės eismą organizuoti viena kryptimi. Tačiau jis kategoriškai nesutiko, kad terasa gali į gatvę išsikišti tik 2 metrus. Pasak jo, tai reikštų, kad kavinėje, kuri turi 42 vietas klientams, liktų tik 16 vietų.
Verslininkas Mantas Česnakas sakė, jog vyko diskusija su senamiesčio verslininkais ir esą racionaliausias sprendimas būtų pačias „terasas užnešti, liaudiškai šnekant, ant šaligatvio“, nes šaligatviai platūs. Jis teigė, jog kavinių savininkai skaičiuoja, per kiek laiko terasos, kurių pagaminimo kaštai yra 15-20 tūkstančių eurų, atsipirks. Esą projektai patvirtinti, tad tik nuo kitų metų galėtų naujos taisyklės įsigalioti.
Savivaldybės Antikorupcijos komisijos pirmininkas Andrius Petraitis teigė, jog komisija mato tam tikras korupcines apraiškas. Pasak jo, tik trys terasos „stipriai išleidžia į gatvę“.
„Tai klausimas, ar visiems vienodi yra Kelių eismo taisyklių reikalavimai?” – sakė jis.
„2026 metais turėtume pasiruošti dokumentus, patvirtinti Taryboje ir tada niekam klausimų nekiltų“, – planavo A. Kamarauskas ir tikino, kad „Teatro gatvę reikėtų pasitvirtinti dabar“.
Isvis senamiesti uzdaryti automobiliam.Tenai dabar zenklai stovi ,kad is lengvuju automobiliu gali vaz.tik elektra varomi,o paziurekitekokie lauzai vazineje.Sako musu policija blogai gyvena.Pastatykite kameras vienam gale okitam pastovekite kokia savaite pamatysite kokias sumas baudu surinksite is tu debilu
Šaligatviai visai neplatus. Juo labiau žmonių vasarą srautas padidėja ir prasilenkti sunku būna. Matyt p. Kamarauskas negyvena mieste ir nelabai susigaudo kur tos terasos. Ar bent jau „gyvai” nuvykęs buvo ir su liniuotė pamatai? Ar tik kaip įprastai ” iš kabineto geriau matosi” ?
Na, mieste jis tikrai negyvena ir pėsčias ten tikrai nevaikšto – neponiškas tai reikalas…
Gal kas galite atsakyti kur gyvenantiems senamiestyje DĖTI automobilius? Nemokamos stovėjimo 2val pietų metu- ar kas paskaičiavo taip mėgstamą skaičiuoti ekonominę naudą, lauko tetasos ir t.t, po darbo grįžus su avariniu ženklu reikia stovėti minimum 30min kad prie namų pastatyti automobilį, greitu metu su tokiu požiūriu reikės jį „neštis nsmo’.
P. Kamarauskai. Manau kad lauko kavinės puošia jaukina senamiestį ir traukia žmonės. Jūsų ieškomi sprendimai dėl terasų statymo ir saugaus eismo minėtoje gatvėje prioritetų, bent sezono metu turėtu būti senamiesčio atidavimas žmonėms, o ne automobiliams. Kada mano iniciatyva buvo važiuojamoje dalyje statyti terasas taip pat kilo didelis ažiotažas dėl eismo saugumo? Tačiau tai įgyvendinus per dešimtmetį neteko girdėti, kad buvo koks eismo incidentas dėl terasų šioje minėtoje vietoje. Variantas kad visi būtų patenkinti šioje vietoje padaryti vienpusį eismą sezono metu ir atidaryti dalį Tiltų gatvės pasukant į kairę leidžiant išvažiuoti iš senamiesčio.
Padarykit automobiliams vieną tik juostą ,kaip Taikos prospekte..
Tai jei miražai tersa praplės I pėsčiųjų taką, tai žmonės nepraeis, nes tęs kėdės stato ir prie lango, tai turės žmonės eiti aplinkui per važiuojama dalį. Kas čia per nesąmones?
Senamioesti uzdrauskite autotransporto eisma ir bus vitos visiems
Tegul tik stato ir plečiasi tos kavinės. Senamiestyje aplamai reikia plėsti pėsčiųjų zonas. Tai tiesiog totalus žmonių tingėjimo ir išpindėjimo pavyzdys, jei nepavyksta automobiliu privažiuoti prie pat durų. Kas čia per kultas automobiliui???
Visiškai Jums pritariu, reikia daugiau erdvės pėstiesiems ir tos lauko kavinės tada niekam nemaišys. O tas siekis statyti terasas ir mašinomis į jas važiuoti yra nesuvokiamas.
Pritariu. Miestas galėtų būti labiau orientuotas į pėščiuosius ir dviratininkus, taip pat į patogumą neįgaliesiems. Tai, kad žmonės yra taip priklausomi nuo savo bmw yra tiesiog ruskių kultūros pasekmė.
Verslininkai aimanuoja , kad nėra klientų . Bet pasirodo jų tiek , kad net viduje netelpa , reikia statyti papildomas palapines , „šiltnamius” ant gatvių ant šaligatvių.
Kiek viduje vietų matei? Ten vos keli žmonės telpa. Be to vasarą žmonės nori sedėti terasoje, o ne viduje.