Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-07-10 |
Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT), nuo 2023 metų pagal krovos apimtis užimantis lyderio poziciją Klaipėdos uoste, per 2025-ųjų pirmąjį pusmetį ir toliau tęsė augimo trajektoriją. Terminale buvo perkrauta 3,4 mln. tonų įvairių krovinių – 4 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2024 m., kai krovos apimtys siekė 3,1 mln. tonų.

KKT 2024-ieji pasižymėjo, kaip Ro-Ro ir generalinių krovinių augimo metai, ši tendencija išsilaikė ir 2025-ų pirmąjį pusmetį. Per sausį-birželį terminale aptarnauta 690 tūkst. tonų Ro-Ro krovinių – 34 proc. daugiau nei 2024 m. tuo pačiu laikotarpiu.
„Reikšmingą Ro-Ro krovinių augimą lėmė tiek didėjantis Lietuvos verslo krovinių eksportas į Skandinavijos šalis, tiek nauji mūsų partnerio keltų linijos „TT-Line“ maršrutai į Travemiundę ir Karlshamną“, – sako KKT generalinis direktorius Vaidotas Šileika.
Generalinių krovinių krova pirmąjį pusmetį sudarė – 361 tūkst. tonų ir augo 8 proc. lyginant su 2024 m. pirmu pusmečiu.
„Analizuojant generalinių krovinių krovos statistiką, matome, kad didėjančius srautus lėmė specializuotų krovinių krova: metalo gaminiai, trąšos ar vėjo jėgainių komplektai. Pavyzdžiui, 2025 metų pirmą pusmetį trąšų krova lyginant su 2024 metų tuo pačiu laikotarpiu augo net 115 procentų”, – sako Vaidotas Šileika.
Pasak jo, tikimąsi, jog Ro–Ro ir generalinių krovinių apimtys II šių metų pusmetį taip pat augs.
KKT per pirmus šių metų 6 mėn. buvo perkrauta 249 855 TEU konteinerių – 4 proc. mažiau nei 2024 m. tuo pačiu laikotarpiu.
„Konteinerių krovos apimčių sumažėjimą pirmąjį šių metų pusmetį daugiausia lėmė geopolitiniai ir ekonominiai veiksniai – neapibrėžta JAV muitų politika turėjo įtakos pasaulinėms tiekimo grandinėms, o mažėjantis tranzito srautas per regioną paveikė ir mūsų terminalo rodiklius. Vis dėlto situaciją vertiname kaip laikiną ir aktyviai dirbame su klientais dėl augimo galimybių“, – dalinasi savo įžvalgomis V. Šileika.
Šių metų pirmąjį pusmetį KKT veikloje įvyko keli istoriniai momentai. Terminale buvo aptarnautas iki šiol didžiausias konteinerinis laivas – „OOCL ST. LAWRENCE“, kurio ilgis siekia 294 metrus. Į šį laivą per beveik 30 valandų buvo pakrauta apie 4 300 TEU – tai rekordinis konteinerių kiekis per visą terminalo veiklos istoriją.
„Nepriklausomai nuo laivo dydžio ar krovinių apimties bei jų sudėtingumo, visuomet siekiame sklandžiai atlikti krovos darbus. Tai rezultatas mūsų sukauptos patirties, sustyguotų procesų ir profesionalios komandos. Neatsitiktinai vis daugiau laivų renkasi būtent mūsų terminalą Klaipėdos uoste – turime aiškias ambicijas ir toliau sėkmingai aptarnauti vis didėjančius laivus, kurie atplaukia į mūsų terminalą“, – akcentuoja V. Šileika.
Reikšmingas įvykis fiksuotas ir Ro-Ro terminale – čia pirmą kartą aptarnautas didžiausias „TT-Line“ linijos keltas „Nils Holgersson“, kurio ilgis siekia 230 metrų.
„Didžiausio TT-Line keltų linijos laivo apsilankymas mūsų terminale indikuoja, kad kompanija dėl augančių krovinių ir keleivių srautų rimtai svarsto keisti atvykstančius laivus į Klaipėdą didesniais“, – sako V. Šileika.
Per I pusmetį KKT terminaluose aptarnauti 562 laivai.
KKT priklauso Klaipėdos terminalo įmonių grupei, vienijančiai krovos, logistikos, krovinių ekspedijavimo ir laivų agentavimo paslaugas teikiančias įmones. 2024 m. KKT pagal krovos apimtis tapo lyderiais Baltijos šalyse ir perkrovė 6,94 mln. tonų įvairių krovinių.
Parengta pagal pranešimą spaudai
Parašykite komentarą