Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2025-09-03 |
Klaipėdos valdžia nusispjovė į du Konstitucinio Teismo išaiškinimus dėl vidaus sandorių su savo įmonėmis ir be konkurso sudarė net 220 mln. eurų vertės sutartį dėl keleivių vežimo autobusais su bendrove „Klaipėdos paslaugos“.
Šia sutartimi didžioji dalis rinkos atiduota pasakiškomis sąlygomis – atsiskaitoma bus ne pagal konkretų įkainį, kaip kad su konkursus laimėjusiais privatininkais, kurie gali tikėtis indeksavimo esant tam tikroms sąlygoms, o pagal formulę, į kurią „Klaipėdos paslaugos“ galės traukti faktines savo išlaidas. Negana to, šiai įmonei iš tokios veiklos bus užtikrinamas 5% rentabilumas.
Be to, sutartyje, skirtingai nei privatininkams, nėra numatyta reikalavimų turėti konkretų kiekį netaršių ar naujų autobusų. Yra numatyta ir išimtis dėl transporto priemonių amžiaus ir net dėl kondicionierių – jų galės ir nebūti.

Apie tokį sandorį tik iš „Atviros Klaipėdos“ sužinojusios Konkurencijos tarybos atstovai teigė, jog domėsis šia situacija ir spręs, ar yra pagrindas pradėti tyrimą.
6 9 14 autobusus reikia butinai atnaujinti butinai butinai nes tie autobusai ira griuvenos be kondicionieriu pasene ir baisus
Vaitkau gėda tau turėtų būti .Žmonės tavimi tikėjo.Kodėl šitie verslininkai ką nori ,tą gali diktuoti .Kodėl nekovuoji už Klaipėdos žmonių gerovę.Kodėl pataikauji šitiems verslininkams.
Galėtų Vaitkus kaip tik šiandien su sava chebra pralėkti kokiu 3 ar 9 ar 14 maršrutu, pajustų ką jaučia klaipėdiečiai kai prie +27 reikia važiuoti autobusuose kur nėra kondicionierių!!!! Kur visam autobuse tik pačiame gale vienas langas.. Durnynas¡!!!!!!!
Galės nebūti kondicionierių.. 🙂 ta sutartimi tutėtų susidomėti ne tik konkurencijis tarnyba 🙂
Otkatai ,otkatai ir Vaitkui gerai
https://www.atviraklaipeda.lt/2025/08/22/versijas-isdeste-ir-kiti-du-teisiami-klaipedos-paslaugu-vadovai/
https://www.atviraklaipeda.lt/2025/05/30/teismas-savivaldybes-imones-vadovas-darba-organizuoja-netinkamai/
Kaltinamaisiais šioje byloje yra uostamiesčio savivaldybės valdomos bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ (anksčiau – Klaipėdos autobusų parkas) vadovas Vaidas Ramanauskas, jo žmona Ingrida, minėtosios įmonės Finansų departamento direktorė Elida Mantulovė, Eksploatacijos departamento direktorius Imantas Paliakas, taip pat – Eugenijus Mantulovas, statybų verslo atstovai Kęstutis Smailys, Povilas Rauba, Andrius Tiškus bei Valentinas Šepeliovas. Kaltinimai yra pareikšti ir mažosioms bendrijoms „Exubero“, „Driutas“.
Kažkaip labai keistai skaitosi kai kurių komentatorių matymas, kad savivaldybės įmonė tai jau absoliutus gėris. Lyg tas privatus verslas ne Lietuvoje dirbtų, ne vietinius žmones įdarbintų ir jiems algas mokėtų bei mokesčius į biudžetą neštų. Kaip Ramanauskas virina galima toje pačioje „Atviroje Klaipėdoje” pasiskaityti, kaip už žmonai pasamdytų statybininkų nuomotą įrangą netyčia „Klaipėdos paslaugos” apmokėjo. Aprašė juk ir atvejį kaip „Klaipėdos energijoje” valdybos nario sūnaus automobilį remontavo, o apie „Gatvių apšvietimo” herojų kelius ką jau ir bekalbėti. Ir galiausiai kas per pornografija siekti, kad savivaldybės įmonė pelno gautų? Kad iš keleivių surinktų pinigų ir kompensacijų iš biudžeto susimokėtų pelno mokestį, o kas liko kaip dividendus atgal grąžintų savivaldybei?
Laisva rinka – liberalų įrankis vogti pinigus. Atiduodu rinką verslui, o verslas duoda atkatus degtinėe ir kitokiose dėžutėse 🙂
„Klaipėdos paslaugos” yra UAB – tokia pat bendrovė, kaip bet kuri kita verslo įmonė. Jos vienintelis tikslas – pelnas. Tik kai pelną uždirba savivaldybės 100 proc. kontroliuojama įmonė – liberalams atkato niekas nesumokės. Pinigai krenta į savivaldybės – visų klaipėdiečių – kišenę ir panaudojami jų, o ne kokių verslininkų ar politikierių naudai.
Turim Alytų kur visą VT privatizavo Kautra. Didžiąją dalį autobusų pakeitė vieną/du kartus per valandą važiuojantys mikriukai. Kurie dažnai baigia darbą 19val. Bilietų kaina irgi nemaža 25€ mėnesiui. Kai tris kartus didesnėje Klaipėdoje kainuoja 28€.
Laisva rinka veikia daugelyje sričių. Tačiau VT kuris visada dirba į minusą su laisva rinka nesiderina.
Pirma, šiuo atveju niekas nekalba apie privatizaciją. „VT kuris visada dirba į minusą su laisva rinka nesiderina”. Tai kaip čia dabar dirbs Kautra ir Toks? Į minusą? Jie gal durni ar skaičiuot nemoka? Kodėl paslaugos taip bijojo dalyvauti konkurse, nors ir autobusus jiems savivaldybė kartas nuo karto nuperka, ir savo bazę turi. Ar ne todėl, kad nėra tokie efektyvūs, kaip privatininkai? Ar ne todėl, kad reikia nemažai savų pamaitinti. Ar ne todėl, kad bebrynas ir valdyboje, ir administracijoje?
Gėda Neniškiui – Kaunas nusiperka elektrobusus, o Klaipėda iš jų perka pervežimo paslaugas – kas ne taip su Klaipėda? Autobusų nusipirkti negali – nenori, neturi pinigų ar yra naujoviško verslo darytojai – apmokestini keleivius, neperki elektrobusų, nereikia įdarbinti žmonių – tik skaičiuoji iš nuomos uždirbtą pelną. Ar ne taip, Neniški?
klausiate vieno Neniškio? Miesto pinigus valdo visa grupė veikėjų.Neniškis tik vienas iš jų.
Pelningumas tik 5 proc.? Na, parodykit man verslininką, kuris už tokį mizerį teiktų keleivių vežimo paslaugas. Naujų autobusų nusidėvėjimas, nuvertėjimas, infliacija – ir tu garantuotai sėdi minuse.
Jei miesto valdžia suderėjo su savo įmone tik 5 proc. pelningumą, tai kitos išlaidos turi būti dengiamos pagal realius patiriamus kaštus, kas, tikėtina, ir numatyta sandorio formulėje.
Tai privatus verslas dalyvaujantis konkursuose, perkantis naujus elektrobusus durneliai, nemokantys skaičiuoti? Tikiuosi bus paviešinta, koks gi tas paslaugų tarifas gausis pagal „realius kaštus”.
Šaunuolė Klaipėdos valdžia , kad palaiko savo miesto įmonę .
Akivaizdu, kad supročio tamstai trūksta. Palaiko iš keleivių kišenės. Pašnekėsim kai naujas bilietų kainas tvirtins arba kompensacijas dotacijas skirstys.
nes kitos įmonės keleivius vežtų už dyką ? Pritariu savivaldybės sprendimui.
teisingai kainos turės kilti nes atėjo Vilnius ir Kaunas jie už tokias kainas nedirbs .