Dviejuose uosto terminaluose pradeda montuoti elektros tiekimo įrenginius

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2025-11-10

Uosto direkcija skelbia, jog šiomis dienomis du terminalus pasiekė ir pradedama montuoti elektros tiekimo laivams nuo kranto įranga. Jos išbandymo darbus ketinama atlikti dar šiemet, o kitąmet prie krantinių prišvartuoti laivai galės išjungti variklius ir naudoti nuo kranto tiekiamą elektrą.

„Elektros tiekimo nuo kranto įranga leis keltams pirmiesiems uoste išjungti variklius ir sumažinti poveikį aplinkai beveik iki nulio. Ateityje tą padaryti galės ir kiti laivai. Tai ne tik žingsnis technologijų pažangos link, bet ir mūsų įsipareigojimas miestui, jo žmonėms ir švaresnei jūros ateičiai“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Elektros tiekimo nuo kranto įrenginiai šiomis dienomis atgabenti į Klaipėdos konteinerių terminalą ir Centrinį Klaipėdos terminalą. Pirmajame veiks vienas įrenginys, galintis tiekti elektrą laivams, o Centriniame Klaipėdos terminale – trys. Iš Estijos į Klaipėdos uostą atgabenti įrenginiai iškart pradėti montuoti minėtų terminalų krantinėse.

Elektros tiekimo įranga Klaipėdos konteinerių terminale

Pastatyta įranga bus jungiama prie elektros tinklų bei atliekami jos derinimo, išbandymo darbai. Planuojama, kad projektas bus užbaigtas ateinančių metų pradžioje.

Vienas elektros tiekimo nuo kranto įrenginys Klaipėdos uoste atsirado rugsėjį. Uosto direkcijos lėšomis Laivyno bazėje sumontuota įranga svarbiausia kol kas bus vandeniliu ir elektra varomam atliekų surinkimo laivui, kuris jau baigiamas statyti. Šiuo metu Klaipėdos konteinerių terminale ir Centriniame Klaipėdos terminale montuojami įrenginiai yra pritaikyti būtent Klaipėdos uostą su Danija, Švedija, Vokietija ir Lenkija jungiantiems keltams ir ro-ro laivams, kurie gabena riedamuosius krovinius.

Artimiausiais metais tokius įrenginius ketinama pastatyti ir kituose terminaluose, kur jais galėtų pasinaudoti kruiziniai ir konteineriniai laivai.

Skaičiuojama, kad prie kranto stovintys laivai sukuria 41 proc. visų emisijų uoste. Ateityje visiškai elektrifikavus krantines, emisijos turėtų sumažėti net apie 33 proc.

Europos Komisijos finansavimas Klaipėdos uosto krantinių elektrifikavimo projektui numatytas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) Transporto programą. Projektui, kurio vertė siekia apie 10 milijonų eurų, įgyvendinti numatytas 8,6 milijono eurų siekiantis europinis finansavimas.

Parengta pagal pranešimą spaudai

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Daliai gyventojų elektra brangs 1,5 cento, dujos – pigs

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) penktadienio posėdyje patvirtino naujus visuomeninės elektros ir dujų tarifų 2026-ųjų pirmajam pusmečiui. Visuomeninio tiekėjo „Ignitis“ ...
2025-11-28
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uoste – pirmasis privatus 5G tinklas (1)

Bendrovė „Telia“ Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste savo lėšomis įdiegė pirmąjį privatų 5G (Standalone, SA) tinklą Lietuvoje. Naujas ryšių technologijų raidos ...
2025-11-27
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Ir toliau žengs žalesnio uosto link (1)

Pernai Klaipėdos uostas tapo pirmuoju Baltijos šalyse, gavusiu tarptautinį aplinkosaugos vadybos sertifikatą, galiojantį dvejus metus. Šis įvertinimas tapo paskata aktyviai ...
2025-11-19
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This