Miesto gatvėmis kursuojantys elektrobusai stotelėse nesustoja

Svarbu, Transportas

Klaipėdiečiai jau kurį laiką mato miesto gatvėmis kursuojančius elektrobusus ir stebisi, kodėl jais vis dar negali naudotis.

Žadama, jog keleiviai šiais elektrobusais bus pradėti vežti dar šiais metais. Martyno Vainoriaus nuotr.

Miesto taryba dar gegužę pritarė, jog 665 tūkst. eurų būtų didinamas uostamiesčio savivaldybei priklausančios bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ įstatinis kapitalas ir už šiuos pinigus įmonė įsigytų du elektrinius autobusus. Jie perkami iš bendrovės „Vėjo projektai“.

„Taip, elektrobusai miesto gatvėmis važinėja, tačiau juos vis dar bandome. Jie dar nėra mūsų nuosavybė, bet į tai einama. Kai viskas tiks, tada sandoris ir bus baigtas“, – teigė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ direktorius Vaidas Ramanauskas.

Klaipėdoje bandomi ir planuojami įsigyti elektriniai autobusai gali nuvažiuoti 50 kilometrų, o tada juos reikia iš naujo pakrauti.

„Tai nėra problema. Įkrovimas užtrunka 5 minutes, o pakrovimo stotelės bus maršrutų pabaigose. Įprastai, kai autobusas nuvažiuoja savo maršrutą, vairuotojai kurį laiką ilsisi. Todėl elektrobusų pakrovimas nesutrikdys grafiko. Kol vairuotojai pailsės, autobusai bus pakrauti“, – teigė V. Ramanauskas.

Anot jo, yra dvi pakrovimo sistemos – greito ir lėto įkrovimo. Lėtoji sistema yra gerokai pigesnė, tačiau tokiu būdu autobusas būtų įkraunamas per 10 valandų. „Mums reikia, kad elektrobusai būtų trasoje, todėl renkamės greito įkrovimo sistemą“, – dėstė V. Ramanauskas.

Paklaustas, į kokius maršrutus elektrobusai bus integruoti, pašnekovas teigė, jog planas toks, kad viena transporto priemonė kursuos 8-uoju maršrutu, o kita – visiškai nauju. Numatoma, jog naujuoju maršrutu elektrobusas keleivius veš tarp autobusų stoties ir Centrinio Klaipėdos terminalo.

„Tikimės, kad šiais metais visi šie planai ir bus įgyvendinti“, – pabrėžė V. Ramanauskas.

Ar ateityje miesto gatvėmis kursuos daugiau nei du elektrobusai? „Kol kas norime eksploatuoti šiuos du, kad įvertintumėme juos ir žiemos sąlygomis, prie minusinės temperatūros. O ateityje bus matyti. Aišku, būtų labai gerai, jei elektrobusų būtų daugiau, bet jie brangūs“, – tvirtino „Klaipėdos autobusų parko“ direktorius.

Miesto politikai, palaiminę elektrobusų įsigijimą, dėstė, kad šios transporto priemonė bus pirmas žingsnis į ekologišką viešąjį transportą. Taip esą bus mažinamas ir oro užterštumas kietosiomis dalelėmis.

„Pagrindinis šių elektrobusų pranašumas yra ekologija. Aišku, ir triukšmo lygis mažesnis, kuro sąnaudos – taip pat“, – privalumus vardijo ir V. Ramanauskas.

Trišalį ketinimų protokolą dėl elektrinių autobusų „Dancer“ įsigijimo „Klaipėdos autobusų parkas“, „Vėjo projektai” ir Klaipėdos savivaldybė pasirašė dar 2017 m. gegužę. Pernai vasario 2 d. bendrovės pasirašė sutartį dėl dviejų elektrinių autobusų „Dancer” pardavimo-įsigijimo. Vieno jų kaina – 350 tūkst. eurų be PVM. Avansu bendrovė sumokėjo jau 35 tūkst. eurų.

Įsigyjami autobusai – žemagrindžiai, 12 m ilgio, sertifikuoti pagal ES teisės aktų reikalavimus. Juose – 32 sėdimos ir 60 stovimų vietų keleiviams, salonas vėdinamas kondicionieriumi ir klimato kontrole.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šoks restruktūrizacijos tango 

Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, kad nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovė „Vėjo projektai“ yra verta restruktūrizacijos, ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dėl senosios Klaipėdos pirties likimo - idėjų lietus

„Tai reikia ją padaryti visiškai nemokama”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdžio metu pasiūlė konservatorius Aidas ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šokis baigiasi?

Nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovei „Vėjo projektai“ iškilo bankroto grėsmė – Klaipėdos apygardos teismas sulaukė ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This