Išskirtinė byla: Klaipėdos transportininkų pergalė

Svarbu, Transportas

Trečią kartą bylą dėl Dituvos maršrutų konkurso nagrinėjęs Lietuvos apeliacinis teismas atmetė šimtatūkstantinę Palangos verslininkų pretenziją uostamiesčio savivaldybės valdomai VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT).

Teisminis procesas dėl šio ginčo buvo prasidėjęs dar 2017 m. UAB „Vlasava” siekė iš KKT siekė prisiteisti 107 tūkst. eurų neva patirtų nuostolių dėl nelaimėto konkurso dviem maršrutais vežti keleivius į Dituvą. Iki šiol byla buvo du kartus „pasivaikščiojusi” iki Apeliacinio, vieną kartą ir iki Aukščiausiojo Teismo, o Klaipėdos apygardas teismas ją nagrinėjo tris kartus.

Į Dituvą iš Klaipėdos veža 41 ir 42 maršrutų autobusai. Martyno Vainoriaus nuotr.

Baigiantis į Dituvą ir Vaitelius vežusių įmonių – uostamiesčio Savivaldybės valdomo Klaipėdos autobusų parko (KAP) ir „Sodų autobusų“ – sutartims miesto savivaldybė paskelbė konkursą. 2016 m. gruodį pasiūlymus pateikė trys įmonės – „Vlasava“, KAP bei „Sodų autobusai“. Kiekviena iš jų turėjo pateikti trumpų ir pailgintų autobusų įkainius. Abiem atvejais mažiausią kainą pasiūlė KAP – 63 ir 70 ct/km. „Vlasavos“ pasiūlyti įkainiai atitinkamai buvo 84 ir 89 centai, o „Sodų autobusų“ – 85 ir 92 centai.

Motyvuodama tuo, kad KAP kaina yra nepagrįstai maža „Vlasava” kreipėsi į teismą. Jis nusprendė „Vlasavos“ ieškinį iš dalies patenkinti – panaikino KKT sprendimą sudaryti pasiūlymų pirkimo eilę. Tačiau situacija nepasikeitė ir sudarius naują pasiūlymų eilę – KKT geriausio pasiūlymo autoriumi vėl paskelbė KAP, su kuriuo jau buvo pasirašyta sutartis.

Tada „Vlasava” pateikė Klaipėdos apygardos teismui kitą ieškinį, kuriuo prašė iš KKT priteisti 107 100 Eur nuostolių atlyginimą. Esą jei KKT būtų vadovavusis Viešųjų pirkimų įstatymu, bendraisiais teisės principais ir konkurso sąlygose įtvirtinta tvarka, būtent „Vlasava” būtų buvusi pripažinta konkurso laimėtoja. Bendrovė tvirtino, kad veždama keleivius į Dituvą per 7 metus būtų gavusi 126 tūkst. eurų pelno ir sumokėjus pelno mokestį jai būtų likę 107 100 Eur, kuriuos ir prašė priteisti iš KKT.

Klaipėdos apygardos teismas 2017 m. rudenį konstatavo, kad nėra pagrindo priteisti tokią sumą. Skundui nukeliavusi iki Aukščiausiojo Teismo, jis nurodė pirmai instancijai bylą naginėti iš naujo. Bylai grįžus į Klaipėdos apygardos teismą teisėjas  Marius Dobrovolskis „Vlasavai” jau priteisė 95 635,84 Eur ir 7 560,99 Eur bylinėjimosi išlaidų. Teismų maratoną pratęsė abi bylos šalys, apskundusios tokį sprendimą Apeliaciniam teismui, kuris jau konstatavo, jog pirmosios instancijos teismas neištyrė visų aplinkybių ir grąžino ją atgal. Trečią kartą bylą nagrinėjęs apygardos teismas priėmė KKT palankų sprendimą, po kurio „Vlasava” vėl kreipėsi į Apeliacinį teismą.

Palangos įmonė skunde tikino, kad aštuonis autobusus įsigijo būtent KKT konkursui ir jų panaudoti kitur esą negalėjo, nes pagal vykdomas sutartis transporto priemonės turi būti gerokai jaunesnės. Tačiau Apeliacinio teismo kolegijos, kurią sudarė teisėjai Kazys Kailiūnas, Agnė Tikniūtė ir Jūratė Varanauskaitė, tokie argumentai neįtikino.

Akcentuota, kad „Vlasava” nepateikė visų 2017-2018 m. finansinės atskaitomybės dokumentų bei sudarytų sutarčių dėl keleivių pervežimo paslaugų nurodytu laikotarpiu. O iš minėtųjų aštuonių autobusų tris jau pardavė. Be to, pabrėžta, kad likusiųjų autobusų rida bei paslaugų teikimo sutartys rodo, kad jie visgi buvo naudojami, nors „Vlasava” ir tvirtino priešingai.

Galiausiai, teismas akcentavo, kad tuo atveju, jei „Vlasava” ir būtų laimėjusi KKT konkursą, ji greitu laiku būtų privalėjusi keisti beveik visus autobusus, nes septyni iš aštuonių būtų nebeatitikę nustatyto maksimalaus leistino amžiaus.

Atmesdamas Palangos verslininkų ieškinį teismas KKT naudai priteisė 1300 Eur bylinėjimosi išlaidų, patirtų Apeliacinės instancijos teisme. Klaipėdos apygardos teismas jau buvo priteisęs 4 328 eurus bylinėjimosi išlaidų.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Klaipėdos baseino statybų istorija: STT plaunasi rankas 

Nors bylą dėl Klaipėdos baseine palikto broko išnagrinėjęs teismas priėmė atskirą nutartį, kuria Klaipėdos apygardos prokuratūrai pranešė, jog atsakingų asmenų ...
2024-04-02
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This