Į Klaipėdą vėl plukdomos amerikietiškos SGD

Uostas ir jūra

Per Klaipėdoje esantį suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą bus importuotas ir išdujintas jau antras, didžiausias šiais metais SGD krovinys iš JAV. Apie 155 tūkst. kub. m SGD atgabena dujovežis „Energy Liberty“, kuris terminalą turėtų pasiekti naktį iš gegužės 22 į 23 d.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Anot terminalą valdančios „Klaipėdos naftos” (KN) pranešimo, galimybę įsigyti ir importuoti tokio masto krovinį iš JAV lėmė palanki situacija tarptautinėje SGD rinkoje. Nuo metų pradžios stebima tendencija, jog į Lietuvą importuojamos gamtinės dujos terminalo komercinių naudotojų yra įsigyjamos pigiau nei vidutinė svertinė visų SGD sandorių, sudarytų pagal neatidėliotinas sutartis, kaina (TTF).

Dujovežis „Energy Liberty“ į Klaipėdą atvyksta iš „Sabine Pass“ SGD terminalo JAV, Luizianos valstijoje. Tai penktasis iš viso ir trečiasis šiais dujų metais SGD krovinys iš JAV. Iki šio krovinio atvykimo SGD, importuotos iš JAV, sudarė 5,47% nuo viso importuoto SGD kiekio (nuo terminalo veiklos pradžios). Amerikietiškosios SGD pirmą kartą importuotos į Lietuvą 2017 m. rugpjūtį. Jos mūsų rinką pasiekė taip pat iš „Sabine Pass“ terminalo. Kiek anksčiau šį mėnesį iš JAV į Klaipėdą atplukdyta 125 tūkst. kub. metrų SGD.

SGD iš JAV importo suaktyvėjimą lėmė neeilinė situacija SGD rinkoje, kai daugelis Europos dujų saugyklų buvo maksimaliai užpildytos, o JAV gamintojų kroviniai – prieinami rinkos dalyviams patraukliomis kainomis.

„Kalbant apie SGD prekybą, JAV yra balansuojantis SGD tiekimo šaltinis pasaulyje, o Europa yra balansuojantis paklausos šaltinis jau kelerius pastaruosius metus. JAV yra statomos ir paleidžiamos naujos SGD skystinimo gamyklos, todėl atsiranda daugiau lankstaus, nebūtinai sutartimis su galutiniu pirkėju susaistyto, krovinio. Tokie kroviniai rinkoje turi paklausą. Šiame kontekste mūsų SGD terminalas jau yra suprantamas kaip įsitvirtinęs rinkos dalyvis ir terminalo naudotojai gali lanksčiai ir pagal aktualius poreikius rinktis importo šaltinius. Ir ne tik Lietuvoje ar Baltijos jūros regione kaip iki šiol – kaip skelbiama neseniai EK publikuotoje ataskaitoje, Klaipėdos SGD terminalas, ypač po jungties su Lenkija atsiradimo, yra konkurencingas aprūpinimo SGD būdas Ukrainai, Baltarusijai ir kitoms ES Rytų Partnerystės šalims, matančiomis SGD panaudojimo perspektyvas pramonės, transporto ir kituose sektoriuose“, – pranešime spaudai cituojamas dr. Arūnas Molis, KN Klaipėdos SGD direktorius.

Jo teigimu, atsižvelgiant į faktą, kad per tris analizuojamus mėnesius vidutinis TTF dydis buvo didesnis nei vidutinė svertinė gamtinių dujų importo kaina Lietuvoje, galima daryti prielaidą, kad terminalo naudotojai, turintys ilgalaikius kontraktus, perka SGD pigiau.

„Mūsų skaičiavimai rodo, kad turint šią alternatyvą, gamtinių dujų naudotojai per metus gauna didesnę finansinę naudą, nei visos su terminalu susijusios metinės sąnaudos. Toks reiškinys ypač išryškėja, kai rinkoje yra dujų perteklius ir tiekėjams labai svarbu parduoti savo turimas atsargas. Šiame kontekste yra dėsninga ir suprantama, kad SGD vartojimo Lietuvos skatinimo priemonės randa savo vietą, pavyzdžiui, ir Lietuvos Vyriausybės Ateities ekonomikos DNR plane“, – sako A. Molis.

4 Comments

  1. Klimaksas

    Triedzia vatnikai 😀 Net smagu ziuret kaip sudziai susidirbo su kainu reketu – tuoj niekam Europoje nebereikes rusisku duju, gales dusti ir bankrutuoti.

    Reply
  2. Magnolija

    Kas cia per propoganda?!…Tai ivardinkyt kaina,viso sito meslo is JAV…Pora eiluciu…Uz kiek nupirkom,uz kiek galetume nupirkti is Rusijos ta pati?!..Ir viskas aisku…O cia rasliavos su “graziais” terminais, LT rezimo avinu tautai “spec”straipsnys….TIK tinginis ,nesuvokia,kad SGD terminalas nuostolingas Lietuvai…O sumazintos duju kainos,visai ne prie ko …nes tai leme pasaulio atpigusios duju kainos…SUTAPIMAS…O LT rezimas prisieme nuopelnus,smegenims plauti…MES JUS APVOGSIM, BET ,va kainos tai nukrito-)))

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Rengs specialistus SGD terminalui

Trečiadienį tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ (KN), suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ techninė operatorė UAB „Hoegh ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

ELTA

Sutarė bendradarbiauti stiprinant energetinę infrastruktūrą Baltijos jūroje

Aštuonių Baltijos jūros valstybių energetikos ministrai ir jų atstovai pasirašė Vilniaus deklaraciją dėl bendradarbiavimo plečiant energetinę infrastruktūrą Baltijos jūroje. Ji ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This