Klaipėda planuoja įsigyti ir pailgintų elektrobusų

Svarbu, Transportas

Uostamiesčio valdžia ketina pasinaudoti netikėtai atsiradusia galimybe padedant europiniams fondams įsigyti naujų ekologiškų autobusų.

Uostamiesčio savivaldybės valdomas Klaipėdos autobusų parkas kol kas eksploatuoja du elektrobusus. Martyno Vainoriaus nuotr.

Po pirmadienį vykusio pasitarimo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis „Atvirai Klaipėdai” sakė, jog iš centrinės valdžios buvo sulaukta žinios, kad liko nepanaudota apie 5 mln. eurų europinės paramos, kurią galima skirti ekologiškam viešajam transportui įsigyti.

„Sąlygos yra tokios pat patrauklios kaip ir tada, kai pasinaudojant parama 2019-ųjų rudenį Klaipėdos autobusų parkas, prisidedant ir savivaldybei, įsigijo 18 naujų autobusų, varomų suslėgtomis gamtinėmis dujomis. Fondai skirtų 85 procentus reikiamos sumos, miesto indėlis turėtų būti likę 15 procentų”, – sakė G. Neniškis.

Pasak jo, tik šįkart jau būtų perkami ne dujomis, o elektra varomi pailginti autobusai, nes mieste numatoma diegti vadinamąją BRT (bus rapid transit) sistemą. Preliminariai manoma, kad būtų galima pretenduoti į paramą, iš kurios pavyktų įsigyti 7-8 tokius elektrobusus.

Pasak G. Neniškio, projektas turi būti įgyvendintas iki 2023-ųjų rugsėjo.

Kol kas Klaipėdoje kursuoja tik du uostamiesčio savivaldybės valdomo Klaipėdos autobusų parko (KAP) įsigyti klaipėdiečių kompanijos „Vėjo projektai” sukurti trumpi elektrobusai. Vasario viduryje įvyko KAP paskelbtas 10 elektrobusų veiklos nuomos pirkimo konkursas, tačiau kas iš trijų dalyvių tapo jo nugalėtoju kol kas dar nepaskelbta. KAP konkurso sąlygose buvo numačiusi prioritetinius balus už tai, jei elektrobusai būtų pristatyti per pusę metų.

Šis konkursas buvo paskelbtas dėl to, kad pernai liepą Klaipėdos taryba nusprendė, jog 2021 m. miestas turėtų įsigyti 10 ekologiškų, elektra varomų autobusų.

12 Comments

  1. Anonimas

    Tiek kišo bruko Olštyno pavyzdį apie tramvajaus sėkmę. Tiek pinigų ištaškyta Bastionų tilto projektui. Gera taškyti, kai taškai ne savo.

    Reply
  2. Moteris su spuogu ant kaktos

    Neniui rupi tik elektriniai autobusiukai is kuriu matomai gauna atkata. ane dancer? ar klystu? pomidoras ir turbut apsipatenkines sedi

    Reply
  3. Edis

    Nesuprantu pasipiktinimų.yra galimybė isigyti ekologiškus autobusus,tai labai gerai.bet atsiranda nepatenkintų ir net piktų komentarų.kai nėra,blogai,kai perka blogai.koks skirtumas iš kur ir kieno pinigai.bus nauji autobusai,visiems tai tik į naudą.

    Reply
  4. Vytas

    As irgi tikiuos kai bus tikras meras patriotas ,tada gal sulauksim tramvajaus.tebunie taip amziams.

    Reply
  5. Kaimo Jurgiai

    Ką sau sugalvojo tą ir daro. Šlykštu skaityti.

    Reply
  6. Visų pirma

    Klaipėda visų pirma turi įsigyti autobusus su pandusais ar kitaip pažemintus. Tokie autobusai važinėja civilizuotų šalių gatvėse. Jie reikalingi tam, kad senas ar neįgalus žmogus galėtų, nebijodamas nusisukti sprando, išlipti iš autobuso. Juolab, kai dabar kai kuriose stotelėse, pvz Mažojo kaimelio, vairuotojai neprivažiuoja prie pat šaligatvio. Ne viena senutė ar senukas jau krito, nes prisiėjo šokti iš aukštai .

    Reply
  7. klaipėdietė

    aikšteles prie planuotų ir skelbtų namų įrengti laikas.kur buvo žadėta,o ne autobusus pirkti

    Reply
  8. Nojus

    O aš taip visad svajojau savo gimtojoj Klaipėdoj tramvajumi kada prasilėkti… Ech, panašu tik rengiamomis studijomis mano svajonės ir baigsis. Taip jis tiktų šiame mieste, ypatingo šarmo suteikia. Gaila. Gal kada miestas turės tikrą šeimininką, autoritetą ir geros idėjos realizuotos.

    Reply
    • Anonimas

      už kelis šimtus milijonų… jo 😀

    • Nojus

      Matot, tramvajų nupirkau ir jis 50 metų prižiūrimas gali važinėtis, autobusai, nesvarbu, elektriniai ar ne, už dešimtmečio jau gailesčio verti. Taip, infrastruktūros darbai ne pigūs, bet jei skaičiuojantys suomiai tik šįmet į gatves Tamperėje naujus tramvajus paleis, nekalbant apie Olštyną, tai projektas vertas grieko. Bet mes toliau galimybių studijų nelabai ką padaryti sugebame…

  9. Tomas

    Į 3 ir 9 autobuso maršrutus ilipkit,kurie miestiečius veža iki ligoninių, ten modernizacija dvokia visu gražumu. Neatsilieka ir 4 bei 6, tiesa tie paskutinių metu geresniais trantais pradėjo dardėt.

    Reply
    • hehe

      Kokios konkurso sąlygos, tokie ir „grabai”. Jei pagal konkurso sąlygas leidžiama naudoti 21-25 metų autobusus, koks tikslas privatininkui pirkti brangesnius naujus autobusus? 🙂 Nusiperka papigiai nudėvėtų, nurašytų autobusų iš Vakarų Europos, persidažo ir kokius dar 10 metų nudrožinėja Klaipėdoj.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šoks restruktūrizacijos tango 

Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, kad nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovė „Vėjo projektai“ yra verta restruktūrizacijos, ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This