„Dancer“ autobusams – vieneri

Transportas

Balandžio mėnesį sukanka lygiai metai, kai pirmieji lietuviški elektriniai autobusai „Dancer“ pradėjo aptarnauti reguliarius Klaipėdos miesto viešojo transporto maršrutus ir įrodė savo techninį patikimumą.

Ta proga išplatintame pranešime spaudai teigiama, jog naujai pagamintiems „Dancer“ autobusams tai buvo didžiulis iššūkis ir atsakomybė aptarnauti grafiko laikymosi standartų besilaikančius viešojo transporto operatoriaus Klaipėdos autobusų parko maršrutus.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Informuojama, jog įmonių grupės „Vėjo projektai“ kuriamų bei gaminamų elektrinių miesto autobusų „Dancer“ bendra rida per praėjusius 12 mėnesių sudarė daugiau nei 120 tūkstančių kilometrų. Vidutinis šiuo metu aptarnaujamo vieno maršruto ilgis sudaro daugiau nei 22 kilometrus, o per dieną, priklausomai nuo savaitės dienos ir grafiko, kiekvienas autobusas atlieka nuo 7 iki 13 reisų, nuvažiuodami po 290 kilometrų.

UAB „Vėjo projektai“ generalinio direktoriaus Alvydo Naujėko teigimu, dėl itin lengvo svorio lietuviškam elektriniam autobusui „Dancer“ reikia mažiau energijos ir jam pakanka mažesnių nei įprasta baterijų, kurios unikalios technologijos pantografo dėka įkraunamos per vidutiniškai 8 minutes.

„Vienas galingiausių rinkoje 500 kW pantografų užtikrina itin greitą baterijų įkrovimą, o periodiškai vairuotojų pertraukų galinėje stotelėje metu įkraunamas „Dancer“ autobusas gali nenutrūkstamai aptarnauti Klaipėdos miesto reguliarius maršrutus. Didžiuojamės, kad pirmieji mūsų pagaminti autobusai dirba būtent Klaipėdoje ir pateisina Klaipėdos autobusų parko lūkesčius, aptarnaujant maršrutus pagal aukščiausius grafiko laikymosi standartus Europoje. Pagal praėjusių metų duomenis matome, kad per dieną vienas autobusas uostamiesčio gatvėmis gali nuvažiuoti daugiau nei 300 kilometrų, o esant būtinybei aptarnauti ir vasaros sezono metu dirbančius naktinius maršrutus, galima užtikrinti „Dancer“ autobusų eigą netgi visą parą,“ – pranešime spaudai cituojamas A. Naujėkas.

Autobusuose „Dancer“ naudojama inovatyvi telemetrinė stebėjimo ir kontrolės (monitoringo) sistema leidžia stebėti įvairius autobuso techninius duomenis, netgi vairavimo ypatumus. Ši sistema „Dancer“ serviso darbuotojams leidžia stebėti autobusų duomenis aptarnaujant reguliarius maršrutus ir operatyviai pastebėti neatitikimus, kas užtikrina autobuso gedimų prevenciją ir nuolatinę autobuso parengtį darbui.

Remiantis praėjusių 12 mėnesių duomenimis, apskaičiuotas abiejų autobusų parengties darbui rodiklis siekia 95,78 %.

Kaip teigia UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas, „Dancer“ autobusai yra pirmosios visiškai elektrinės transporto priemonės, naudojamos viešojo transporto maršrutų aptarnavimui Klaipėdoje, todėl pirmųjų metų eksploatacijos laikotarpis leidžia įsitikinti jų patikimumu bei techniniais parametrais.

„Pirmiausia, lyginant su iškastinį kurą naudojančiomis transporto priemonėmis, šių autobusų naudojimas yra gerokai taupesnis. „Dancer“ autobuso energijos sąnaudos vidutiniškai sudaro 0,72 kWh vienam nuvažiuotam kilometrui. Jei būtų naudojami iškastiniu kuru varomi autobusai, per metus „Dancer“ autobusų aptarnautai ridai – 120 tūkst. kilometrų – būtų sunaudota beveik 50 tūkstančių litrų dyzelinio kuro. Todėl skaičiuojame, jog tai ne tik finansinių kaštų taupymas, bet ir 136 tonos sutaupyto ir į uostamiesčio orą neišmesto CO2, kas leidžia pagerinti oro kokybę mieste,“ – sako V. Ramanauskas.

Tuo metu „Vėjo projektų“ generalinis direktorius džiaugiasi Klaipėdos miesto pasiryžimu diegti inovacijas viešojo transporto srityje bei, keičiant dyzelinius autobusus netaršiais elektriniais, užtikrinti ne tik patogų susisiekimą mieste, bet ir sveikesnes gyvenimo sąlygas.

1 Comment

  1. O

    Geras tas Danceris. Kelia pasididžiavimą savo miestu ir šalimi.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šoks restruktūrizacijos tango 

Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, kad nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovė „Vėjo projektai“ yra verta restruktūrizacijos, ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dėl senosios Klaipėdos pirties likimo - idėjų lietus

„Tai reikia ją padaryti visiškai nemokama”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdžio metu pasiūlė konservatorius Aidas ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šokis baigiasi?

Nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovei „Vėjo projektai“ iškilo bankroto grėsmė – Klaipėdos apygardos teismas sulaukė ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This