MSC vėl įtraukė Klaipėdos uostą į jūrinį maršrutą

Uostas ir jūra

Uosto direkcija praneša, kad po dvejų metų pertraukos laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalas vėl pradeda veikti kaip regioninis krovinio paskirstymo centras (angl. Container Hub), priimsiantis okeaninius laivus, gabenančius konteinerius, skirtus plukdyti fideriniais laivais į gretimų Baltijos šalių uostus – sekmadienį į Klaipėdos uostą iš Gdynės atplaukė kompanijos „Mediterranean Shipping Company“ konteinerinis laivas „Naomi“.

„Sparčiausiai pasaulyje auganti konteinerių laivybos kompanija „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) įtraukė Klaipėdos uostą į NWC TO IPAK (North-West Continent to India-Pakistan) jūrinio maršruto rotaciją. Šis laivybos maršrutas susies Klaipėdą tiesiogine jungtimi su Indijos, Pakistano, Saudo Arabijos, Džibučio, Jungtinės Karalystės, Italijos, Prancūzijos ir kitų šalių uostais, ir tai, tikiu, atvers naujas nišas alternatyviems kroviniams“, – pranešime cituojamas Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Tikimasi, kad dėl naujo krovinio srauto „Klaipėdos Smeltės“ perkraunamų konteinerių skaičius ūgtels mažiausiai dukart, nuo 14 000 TEU iki 28 000–32 000 TEU per mėnesį.

„Šiuo metu pasaulinė konteinerių laivybos rinka išgyvena „kaitros laikotarpį“: pandemijos sukelti logistikos grandinių sulėtėjimai, tuščių konteinerių trūkumas, pasaulinės prekybos disbalansai sąlygoja kamšatį tradiciniuose uostuose ir skatina laivybos kompanijas ieškoti naujų, lanksčių sprendimų, kaip išlaikyti jūrinių pervežimų kokybę. Labai vertiname partnerio pasiryžimą būti Klaipėdoje“, – teigia Rimantas Juška, „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius.

Neatmetama, kad ateityje „Klaipėdos Smeltėje“ gali būti įtraukta į kitų okeaninės laivybos maršrutų rotaciją, vertinamos galimybės plaukti į Klaipėdos uostą ir didžiausiais pasaulyje laivais-konteinervežiais, kurių talpa – iki 24 000 TEU, o ilgis – 400 metrų. Šiuo metu didžiausias Klaipėdos uoste apsilankęs laivas-konteinervežis – 2018 m. priimtas 19 500 TEU talpos, 400 metrų ilgio laivas MSC „Ingy“.

MSC „Naomi“ – 300 m ilgio, 8 800 TEU (20-ties pėdų sąlyginių konteinerių) talpos. Iš jo iškrauta ir pakrauta 3 600 TEU. Dalį laivu gabenamo krovinio sudaro lietuviškos ir baltarusiškos kilmės bei šių šalių rinkoms skirta produkcija, kitus konteinerius planuojama paskirstyti mažesniais laivais į Kotkos (Suomija), Sankt Peterburgo, Kaliningrado (Rusija) ir kitus Baltijos jūros uostus.

Planuojama, kad 7 000–10 000 TEU talpos laivai švartuosis Klaipėdoje reguliariai, kartą per savaitę.

Laivų krovos akcinė bendrovė „Klaipėdos Smeltė“ yra specializuotas konteinerių terminalas, kurio akcijų paketas priklauso Ženevoje (Šveicarija) įsikūrusiai jūrinių terminalų operatorei „Terminal Investment Limited“ (TIL). Kasmet plėsdama tinklą, TIL valdo kontrolinius akcijų paketus arba akcijų dalį 41-ame terminale 24 valstybėse, penkiuose žemynuose. TIL investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos konteinerių srautus ketina nukreipti pagrindinė klientė bei TIL akcininkė – italų šeimos valdoma laivybos kompanija MSC. Pradėjusi sėkmės istoriją nuo vieno laivo 1970 m., šiuo metu MSC valdo 587 laivus-konteinervežius ir pagal turimų bei užsakytų laivų tonažą užima pirmą vietą pasaulyje.

2008–2021 metų laikotarpiu TIL sprendimu LKAB „Klaipėdos Smeltė“, bendradarbiaudama su pagrindiniu finansiniu partneriu SEB banku bei Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku, investavo daugiau kaip 100 mln. EUR į konteinerių paskirstymo centro „Klaipėdos Smeltėje“ statybą bei kompanijos modernizavimą. Šiuo metu bendrovėje dirba 270 darbuotojų, metinis krovos pajėgumas – apie 1,1 mln. TEU.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Pradedamos pietinio aplinkkelio projekto planavimo procedūros

Uostamiesčio savivaldybė pranešė, kad susisiekimo ministras Marius Skuodis pateikė Vyriausybės nutarimo projektą dėl Klaipėdos pietinio aplinkkelio susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Iš uosto akvatorijos iškastą gruntą bus galima panaudoti uosto infrastruktūrai plėsti

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas pakeitė Grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose ir iškasto grunto šalinimo taisykles, kuriomis papildė galimus ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Uosto direkcija išmokės 19,5 mln. eurų dividendų

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija skelbia, kad pernai uždirbo 27,9 mln. eurų grynojo pelno ir už praėjusius metus valstybei išmokės ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This