Dėl tvarkomo dviračių tako – miestiečio priekaištai (atnaujinta)

Fotoreportažai, Miestas, Svarbu

Praėjusią vasarą Klaipėdoje buvo pradėta tvarkyti dar viena miesto viešoji erdvė – vadinamoji Neringos aikštė, esanti šalia Šilutės pl. 40A prekybos centro, bei Šilutės pl. ir Taikos pr. jungiantis dviračių takas.

Kaip ir daugelį šio pobūdžio darbų uostamiestyje rekonstrukciją atlieka konkursą laimėjusi Plungės statybos įmonė VVARFF.

Ketvirtadienį po pietų darbai čia vyko pilnu tempu. Palmiros Mart nuotr.

Tačiau ne visiems klaipėdiečiams patinka, kaip šie darbai yra vykdomi. Portalo skaitytojas Tomas pasidalino nuotraukomis, kuriose, jo nuomone, užfiksuota, kaip rangovai nesaugo mūsų visų turto.

„Ar yra išduotas leidimas važiuoti pėsčiųjų taku? Buvo geras pėsčiųjų – dviračių takas. Dabar jau yra provėžos ir plytelės-trinkelės sutrupintos. Kodėl pėsčiųjų taku važiuoja sunkioji technika?”- klausė klaipėdietis.

Jo teigimu, tam yra skirtas asfaltuotas kelias, o taip atliekami darbai esą tik rodo nepagarbą žmonėms ir miestui.

„Negana jau sugadintas turtas, bet ir purvas visur nuo technikos ant pėsčiųjų tako”, – piktinosi Tomas.

Tuo metu Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Inga Kubilienė pažeidimų dėl to teigia nematanti.

Jos teigimu, šioje vietoje šiuo metu yra tvarkomas dviračių takas, esantis tarp Taikos pr. ir Šilutės pl.

„Rangovas, matyt, yra atnaujinęs savo darbus ir daro tai, ką galima daryti pagal esamą temperatūrą. Mašina važiuoja tuo taku, kurį ir planuojama tvarkyti. Aišku, rangovą įspėsime, bet kartais, kai pagalvoji, kas yra geriau – ar važiuoti žalia veja, kai gaunasi tokios provėžos, ar važiuoti taku, kurį tu pats ir tvarkysi”, – komentavo savivaldybės tarnautoja.

Pasak I. Kubilienės, rangovas važinėja savo statybvietėje, ir jei jis važiuoja lėtai, nekeldamas pavojaus praeiviams, tai nelaikytina pažeidimu.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos teigimu, šioje vietoje tvarkomi ir šalutiniai takai, visa nemaža teritorija, o darbus atliekanti įmonė esą yra atsakinga ir sąmoninga.

Kad ketvirtadienį po pietų čia buvo darbuojamasi pilnu tempu, įsitikino ir „Atviros Klaipėdos” žurnalistė. Intensyviausiai buvo darbuojamasi teritorijoje arčiau Šilutės pl. bei skverelyje, esančiame už Pempininkų bibliotekos. Tarp šių dviejų objektų ten atgal be perstojo pėsčiųjų ir dviračių taku zujo sunkvežimiai ir kita statybos technika. Tuo pat metu šalia vaikščiojo ir nemažai pėsčiųjų.

Palmiros Mart nuotr.

Kas pasikeis?

Darbus šioje vietoje suplanuota atlikti dviem etapais.

Per pirmąjį skvere netoli prekybos centro bus įrengtas fontanas su dekoratyviniu apšvietimu, pasodinti nauji medžiai, krūmai, įveisti gėlynai, įrengta mažoji architektūra – suoliukai, šiukšliadėžės ir dviračių stovai. Skvero pakraštyje numatyta sporto zona su aptverta krepšinio ir tinklinio aikštele, lauko treniruokliais, žaidimo aikštelėmis skirtingų amžiaus grupių vaikams. Varžybų žiūrovų patogumui numatyta pastatyti suoliukus, geriamojo vandens kolonėlę.

Šalia Šilutės pl. 40A taip pat bus suremontuota dalis automobilių stovėjimo aikštelės.

Antrajame darbų etape numatyta įrengti naują dviračių – pėsčiųjų taką nuo Taikos pr. iki skvero. Bus pakeistos takų dangos, dviejų krypčių dviračių takas praplėstas iki 2,5 metrų. Jis raudonos spalvos asfaltu bei vejos borteliu bus atskirtas nuo pėsčiųjų tako. Nuo Šilutės pl. iki prie Taikos pr. esančios Pempininkų aikštės bus įrengtas apšvietimas, taip pat bus pastatytas stacionarus viešasis tualetas, sutvarkyti inžineriniai tinklai. Naujieji takai ir kitos erdvės bus pritaikyti žmonėms su judėjimo ar kitokia negalia.

Dar 2019 metų pavasarį, vietos gyventojams pristatant šio mikrorajono pertvarkos projektinius pasiūlymus, dalis jų piktinosi ir teigė, jog naujo dviračių tako jiems šioje vietoje nereikia.

Vienai moteriai atrodė, kad jis projektuojamas per arti gyvenamojo namo, kita teigė, jog dėl suprojektuoto naujo vingio į parduotuvę nebegalės saugiai nuvažiuoti neįgalieji, o itin aktyviai pristatyme dalyvavusi trečioji moteriškė pareiškė esą dėl naujojo dviračių tako vaikai nebeturės vietos kur žaisti ir dviratininkai jiems kels pavojų, nors dviračių takas čia yra jau daugybę metų.

Bendra šių darbų vertė – daugiau nei 2,6 mln. eurų. Neringos skvero projektavimo darbus atliko bendrovė „Plentprojektas“.

16 Comments

  1. Jonas

    Manyčiau , kad skyriaus vedėjai laikas pradėti dirbti, apsilankyti objektuose ir įvertinti tinkamai rangovų darbus.Kad nebūtų kaip su Rumpiškės kvartalo lietaus nuotekų problemomis?

    Reply
  2. Ramass

    Panašiai Vingio g. prie Rimi. Priešingoje gatvės pusėje klojo vamzdžius , tai sulaužė visas naujai suklotas plyteles prie pėčiųjų perėjos. Bet džiaugiamės perklotais vamzdžiais . Ir iki lemputės , kad kojas gali išsisukti beidamas. O tiems , kas čia sarkastiškai kalba apie asfalto klojimą malunsparniu , primenu , kad išvažiuojant iš statybvietės privalomas sunkiosios technikos ratų plovimas . Bauda už prievolės nevykdimą nuo 300 iki 560 eur .

    Reply
  3. GGG

    Ponia Inga skaito kad remontujant viena galina griauti kita, įdomu jeigu pas ponia taip takus išdraskytų ae džiaugtusi tai viena o antra kas mokės už atstatymą ir trečia ira tokia savoka darbo kultura…

    Reply
  4. Birutė

    Kam tas viešas tualetas? Ar tiems pijokams kur tako pradžioj prie Pempininkų ant suoliukų alkoholį viešai ramiai geria? Pasivaikščioti čia išeina tik vietiniai, kurie reikalui priskyrus gali ir namo parbėgti. Nuvykus į senamiestį tai bėda, geriau tenkur nors tualetą įrenkit. O tuos girtuoklius tikrai reikia išvaryti, nes aplinkui vaikų žaidimų aikštelės ir šiaip žiauriai nesmagu.

    Reply
  5. Žmogus

    Puiku,kad daro. Bet kaip daro tai… kur atitvarai? yra tik keli. Kur laikini pėsčiuju takai? kurie visa problema išsptestu. Yra juk tam skirtos dangos,plokštės ar ne?

    Reply
  6. Nerijus L.

    Prie „Maxima” parduotuvės esančios žaidimų aikštelės kažkokią nereikalingą sieną iš naujo išliejo. Ir tą pačią ne visą. Atrodo taip kvailai, kai pusė naujos, pusė senos. Kitoje pusėje sena palikta stovėt. Dukrą mokyklon vedam per tešlynes, nors keliaujame ir per kiemus bandydami aplenkti nuo „Maxima” parduotuvės esančio ruožo. Kai pasiekiame tiesiąją link Martyno Mažvydo progimnazijos, tenka eit per provėžuotas vietas, kuriose visad balos. Nuo pat mokyklos padarytas įvažiavimas sunkiam transportui. Ten žinoma, žolynas išmintas, vienos tešlos. Mokiniai savo mokyklą pasitinka klampodami per tą purvą.
    Mokiniai vaikšto, technika važiuoja. Eskavatoriai sukasi neatsitvėrę – tai darbo saugumo pažeidimai.
    Visi nori tos tvarkos, tų renovacijų ir pakentėt visi pasiruošę. Tačiau pamirštama, kad galima būtų su technika bent periodiškai prašluot tą purvą. Galima ir prie mokyklos išvažiuotą žolę užpilt skaldele, kad nereikėtų mokykloje mokiniams košiuotais batais vaikščiot.
    Klaipėda tvarkosi jau tik ją pasiekus. Panašu

    Reply
  7. .

    Pėščiųjų ir dviračių takas dar buvo tikrai geras. Nemanau, kad jį reikėjo keisti. Bet juk tai puiki proga išleisti pinigus. Po sunkiasvorės technikos pasivažinėjimų buvęs tvarkingas takas yra sugadintas. Atsirado grioviai, duobės, trinkelės sugadintos. O ir vaikams aplinka tapo nesaugi, nes darbininkai važiuoja įsijautę lyg autostradoje. Visgi reikėtų nepamiršti, kad pirmiausia takas skirtas pėstiesiems. Bet kuriuo metu gali po ratais iššokti vaikas, šuo, dviratininkas. Kartais atrodo, kad iki nelaimės visai nedaug.

    Reply
  8. Palmira Mart

    Patvirtuno , kad šio kelių gali važiuoti transportas , nes

    Reply
    • Palmira Martinkienė

      Skaitykit iš naujo – aš nieko NETVIRTINU. 🙂

    • Kieno

      Tada šie žodžiai nuo: Kas pasikeis?
      Darbus šioje vietoje suplanuota atlikti dviem etapais.
      ? Jeigu ne tamstos . Tada atsiprašau.

    • Palmira Martinkienė

      Tai yra ištrauka iš dar vasarą platinto savivaldybės pranešimo spaudai.Bet joje nekalbama,kaip tie darbai bus atliekami, t.y. kas ir kaip važinės.

  9. Vardas

    Na, viskas blogai, kad planuoja pabaigti 2025 m, kad greitai visais frontais dirba. Tai gal greičiau pabaigs, jei dirba visuose galuose ir skuba. O šiaip arba mes turime nebesipainioti ir nebevaikščioti šiuo taku ir leisti greičiau tuos darbus baigti, arba bambėti kaip viskas blogai.

    Reply
  10. Gyventojas

    Pėsčiųjų takais sunkvežimiai ir kita sunkiasvorė technika varo tokiu greičiu kaip automagistrale Klaipėda – Kaunas, o kas tam rangovui rūpi: „nugriausim seną, naują pastatysim”, o dabar tai niekas nesvarbu.

    Reply
  11. Anonimas

    Na pabambėkim, iš kur dulkės kai dar žemė drėgna, prašykite, kad malūnsparniu asfaltą klotų ?

    Reply
    • Nebambėtojui Pūkuotokui

      Linkiu kad, kai kitąkart nuvežęs mašiną į servisą sulkiam remontui, atgautum visą subraižytą, apdaužytu, įlenktu kėbulu, išlaužyta panele ir sudraskytu salonu. Tas smulkus remontėlis tebūnie be priekaištų, bet visa kita tau gi dzin ar ne? Juk ne bambeklis.

  12. Eglė

    Šią savaitę darbai pradėjo vykti 2 skirtingose parko pusėse – ardo šaligatvius viename gale ir per visą parką pėsčiųjų taku didžiuliais sunkvežimiais (ir tikrai ne lėtai) veža iškratyti. Kadangi šalia yra 2 mokyklos, daug darželių, o šis takas ir šiaip yra mėgstama pasivaikščiojimo vieta įvairaus amžiaus miestiečių, šie važinėjimai atrodo labai nesaugūs, mašinos važiuoja greitai, vairuotojai ne pačių šviesiausių veidų. Apie purvą ir nuolatinį dulkių debesį net neverta kalbėti. Savivaldybės atstovė, kaip visada, nemato jokios problemos. O aš matau – nesaugu ir neįtikėtinai purvina tose vietose, kur darbai dar net nevyksta. Darbų pabaiga numatoma 2025 metais. Tai taip ir klamposim.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Dviračių takui į Melnragę remontuoti jau ieškoma rangovų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė dviračių ir pėsčiųjų takų kapitalinio remonto Prano Lideikio gatvėje, nuo Liepojos iki Molo gatvių, rangos darbų konkursą. Nors ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Miestas

Išsirinko laikinus šaligatvių, aikščių ir skverų valytojus

Klaipėdos savivaldybė sudarė dvi trumpalaikes sutartis su dėl bendro naudojimo teritorijų (šaligatvių, autobusų sustojimo aikštelių, aikščių, skverų ir kt.) sanitarinio ...
2024-03-09
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Miestas, Svarbu

Vienur tęs pradėtus darbus, kitur - tvarkys broką

Atšilus orams, toliau bus tęsiami praėjusiais metais savivaldybės užsakymu pradėti įvairių miesto viešųjų erdvių sutvarkymo darbai. Tuo pat metu aiškėja, ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This