Autobusų bilietų kainų didėjimas strategams įspūdžio nepadarė (20)

Svarbu, Transportas
Avatar photoArtūras Šulcas
2023-12-11

Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas pirmadienį pritarė mero pasiūlymui naikinti viešojo transporto lengvatas ukrainiečiams, pabėgusiems nuo karo, 50 proc. branginti popierinis bilietus, perkamus autobuse, važiavimo maršrutiniu taksi kainą padidinti 1,5 euro, atsisakyti  popierinių bilietų pardavimo spaudos kioskuose bei kitiems pokyčiams viešajame transporte nuo sausio 1 d.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Sprendimui, apsiriboję tik trumpa diskusija apie paslaugos rinkodarą, pritarė 5 politikai, vienas balsuojant susilaikė, o vienas balsavo prieš .

Komiteto pirmininkas Raimondas Tamošauskas per posėdį net kelis kartus teigė, kad kainas didina VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT), nors išties dėl to sprendimus priima savivaldybės taryba, kurios narys yra ir jis pats. O Tarybos sprendimus pasiūlo meras.

Tačiau R. Tamošauskas atkreipė dėmesį, kad metinis viešojo transporto bilietas yra brangesnis nei metinis bilietas už automobilio statymą Klaipėdos mieste. Rimantas Mockus, savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas, į tai atsakė, kad rengiamas Tarybos sprendimo projektas dėl parkavimo kaštų korekcijos. Jis neva bus pateiktas svarstyti kitų metų vasarį ar kovą.

KKT direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas politikams, matyt, retai važiuojantiems autobusais, kantriai aiškino, kaip galima banko kortele atsiskaityti už save ar didesnę kompaniją viešajame transporte. Nemažai dėmesio komiteto nariai skyrė vandens autobusams, turistams.

Balsuojant susilaikė R. Tamošauskas, siūlęs, kad popieriniai bilietai autobusuose, nekeičiant jų kainos, būtų parduodami dar pusę metų (pereinamasis laikotarpis).

Prieš balsavo Sergej Mažūga. Jis siūlė „pakalbėti apie kainas”, tik sakė nežinąs, „iš kurios pusės prie jų prieiti”. Todėl irgi kalbėjo apie viešojo transporto rinkodarą ir prognozavo, jog brangs ir rinkliava už automobilių statymą.

Planuojama, kad 2024 metais viešojo transporto sistemos sąnaudos augs apie 7 proc. Šiais metais sistema patirs apie 1,5 mln. eurų nuostolį. Tad jei kainos keleiviams nebūtų didinamos, viešojo transporto nuostoliai 2024 metais siektų apie 2,8 mln. eurų. O jei savivaldybės taryba pritars mero siūlymui didinti bilietų kainas, šios sistemos nuotolis 2024 metais siektų tik 1,6 mln. eurų.

Įvertinus savivaldybės biudžeto finansines galimybes, siūloma taip padidinti miesto maršrutų bilietų kainas: elektroninio kartinio bilieto kaina – 70 centų (dabar – 64); vienkartinio popierinio bilieto autobuse kainą – iki 1,5 euro; vienos dienos bilieto kaina – iki 3 eurų (vietoje 2,56 euro); 30 dienų bilieto kaina – iki 28 eurų (vietoje 26,5 euro); metinio bilieto kaina – iki 275 eurų (vietoje 255 eurų). Vandens autobuso bilieto kaina būtų 5 eurai (šiemet plaukiojom už 3 eurus).

Maršrutinio taksi vienkartinio popierinio bilieto kaina nuo 1,3 išaugtų iki 1,5 euro. Padidintos būtų ir integruotų priemiestinių maršrutų bilietų kainos.

Teigiama, kad atsisakius bilietų pardavimo spaudos kioskuose, sumažės popierinių bilietų gamybos, logistikos ir platinimo išlaidos. Padidinus vienkartinio popierinio bilieto autobuse kainą esą sumažės popierinių bilietų pardavimai autobusuose: mažiau grynųjų pinigų naudojimo, mažiau laiko prarandama reiso metu bilieto pardavimui, bus patikimesnis tvarkaraščių laikymasis. 

„Šiam sprendimo projektui įgyvendinti lėšų poreikis 2024 metais sudarytų apie 8 800 tūkst. Eur transporto lengvatų kompensacijoms ir apie 1 600 tūkst. Eur. nuostoliui padengti”, – teigiama savivaldybės tarybai pateiktame sprendimo projekte.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai (20):

Atsakymų į “Autobusų bilietų kainų didėjimas strategams įspūdžio nepadarė”: 20

  1. Ri parašė:

    Nusipirko elektro autobusus, dabar turi atsipirkti. Iš mūsų kišenės.

  2. Marijus parašė:

    Motinėlė nauja, o va viešnamio darbininkts tos pačios….. 😀

  3. Čerlis parašė:

    Važiuokit su paspirtukais

  4. Zita parašė:

    Valdžia kitų miestų stengiasi, kad žmonės važinėtu autobusais veltui ir neterstu miesto, gamtos, o klaipeda priešingai, kad tik pakenktų gamtai, gyventojams…. Liūdna tą mūsų klaipedele, kad taip nemyli miestieciu

  5. kai tas komitetas parašė:

    tik durniu volioja skubedamas kuo greiciau baigt posedi, o Tumas nurodineja kiek apie ka komitetui kalbet, tai ko jus norit?Taigi cia niekas stipriu kiausiu neturi..:D))

  6. Jonas parašė:

    Labai teisingai pasakyta: „..politikams, matyt, retai važiuojantiems autobusais..”
    Ar tikrai dėl nuolaidų bėgusiems nuo karo susidarė tokie nuostoliai, kad reikėjo peržiūrėti įkainius jiems?
    Savivaldybėje keičiasi veidai, bet tendencijos lieka.

    • Kodėl nekenčiate klaipėdiečių ? parašė:

      Planuojama, kad 2024 metais viešojo transporto sistemos sąnaudos augs apie 7 proc. Šiais metais sistema patirs apie 1,5 mln. eurų nuostolį. Tad jei kainos keleiviams nebūtų didinamos, viešojo transporto nuostoliai 2024 metais siektų apie 2,8 mln. eurų.

  7. Klaipėdietė parašė:

    Su strateginiu mąstymu Klaipėdos strategininkams yra sudėtinga. Jeigu aplinkinės savivaldybės daro nemokamą viešąjį transportą, o Klaipėda kelia kainas, tai kur link enama? Jeigu strategai nesugeba, tai Meras turėtų paaišinti. Meras kalbėjo apie regijoninį vienos sistemos viešąjį transportą, dabar siūlo kainų kėlimą tik klaipėdiečiams ir nepaaiškina kodėl? Protu nesuprantama.

    • Fui... parašė:

      Jokio supratimo apie ” dydžius ir skaičius ” miestuose ? 6 centų pabrangimas manęs nebaugina . Nusibodote aimanuotojai ir dejuotojai . Bjauru jau klausytis .

    • Expertas parašė:

      To Fui.. Lėtas vandens temperatūros kėlimas varlės puode taip pat nebaugina. Nei nepastebėsi, kai būsi išviręs.

  8. Kelmas parašė:

    O kur būtu galima susipažinti su šios VšĮ KKT pajamų/išlaidų struktūra.

  9. Anonimas parašė:

    Kuom negerai popierinis bilietas. Pvz nesutinku mokwti banko kortele.

  10. 100% parašė:

    Jeigu jie gyventu tik is bilietų….senai butu jau subankrutave !!

  11. Bla bla parašė:

    Tikrai kosmosas ten Klaipedoje gyventi pragyvenimo lygis nuliui…

  12. T parašė:

    Apgailėtina, viskas tik blogyn, autobuse šalta, vasarą neįmanoma nes karšta, bet kainos kyla.

  13. Expertas parašė:

    Pažangiausiuose Europos miestuose stengiamasi persodinti gyventojus iš automobilių į viešąjį transportą, bet žiūriu, kad Klaipėdoje viskas ontręp. Pabranginus bilietus ir apribojus jų įsigijimo galimybes, žmonėms jis taps dar labiau nepatrauklus. Jau dabar autobusais važiuoja pagrinde tik moksleiviai ir pensininkai, autobusai laksto pustuščiai. Tai kaip nebus nuostolingas viešasis transportas? Gerbiamieji, bet koks verslininkas pasakys, kad kelti kainą – tai paskutinė priemonė. Didinkite keleivių skaičių!

    • Meksikietis parašė:

      Amerikoje juo ir naudojasi vaikai,pensininkai ,tamsiaodžiai.

    • Ekspertui parašė:

      Tai kodėl atvykėliai iš regionų nesėda į viešą transportą ? Liberalieji jiems net ” stoteles – aikšteles ” padarė . Varot tik ant miesto gyventojų , kurie pagrindiniai viešu važiuoja . O miestas vistiek bus regiono gyventojų auto užterštas ir kvėpuos miestiečiai , nes atvažiavę iš regiono ” užkimšo-priteršė ” ir išvažiavo į kaimus ?

    • Expertas parašė:

      To 90.131.32.110 – Varau, ne ant miesto gyventojų, o ant miesto valdžios. Jokio skirtumo, regiono gyventojas, ar miesto, visi teršia vienodai. Ir nesvarbu, ar elektromobilį vairuoja, ar dyzeliu varomą – kamštyje ir parkinge užima vietos tiek pat. Problema mūsų žmonių mentalitete, kad 50 metrų paeiti nebegali, būtinai reikia PRIVAŽIUOTI.

      Meksikiečiui – mes ne Amerikoje. Ten savos problemos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Teritorijai, kur regimi ir nauji savivaldybės rūmai - architektūros konkursas

„Šiais metais numatytas ir architektūrinis konkursas, – pasakojo bendrovės „Klaipėdos energija” generalinis direktorius Rolandas Baltuonis apie įmonei priklausančių teritorijų Dangės gatvėje, ...
2024-05-15
Skaityti daugiau

Sportas, Svarbu

„Viesulo“ vadovui - kontrolierių kirčiai

Nors Klaipėdos savivaldybės meras Arvydas Vaitkus neseniai „Viesulo” sporto centro vadovo Vaclovo Gedvilo darbą įvertino gerai, Kontrolės komitetas antradienį rekomendavo ...
2024-05-15
Skaityti daugiau

Spyglys

Ar meras pateiks pasiūlymą mašinas vežti autobusais nemokamai?*

Kodėl dviratį nemokamai galima vežti miesto autobusu, o automobilio – ne? – pasipiktino Spyglys, girdėdamas nesibaigiančias Klaipėdos politikų diskusijas, kaip ...
2024-05-15
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This