Su Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) nariais ketvirtadienio popietę susitikęs susisiekimo ministras Marius Skuodis tikina, kad daugiau pastangų dėl naujų skrydžių pritraukimo į Palangos oro uostą turėtų dėti ir regiono savivaldybės.
Lapkritį KPPAR buvo atlikę savo narių apklausą dėl verslui aktualių skrydžių iš Palangos oro uosto. Tarp reikalingiausių krypčių/oro uostų respondentai jau išskyrė Varšuvą (Lenkija). Šią kryptį kaip labai svarbią savo verslui nurodė 51 proc. (kaip svarbią – 33 proc.) respondentų. Verslo atstovų nuomone, Varšuva kaip oro uostas HUB‘as būtų optimalus sprendimas Klaipėdos regiono skrydžių geografijai praplėsti.
Kaip ir anksčiau Vakarų Lietuvos verslui trūksta susisiekimo su Vokietija. 42 proc. respondentų kaip labai svarbią (37 proc. – kaip svarbią) savo verslui kryptį nurodė Hamburgą, 40 proc. labai svarbi (33 proc. svarbi) Frankfurto prie Maino kryptis. Ne mažiau aktuali Vakarų Lietuvos verslui yra Amsterdamo (Nyderlandai) kryptis. Kaip labai svarbią savo verslui ją nurodė 44 proc. respondentų.
„Jeigu Amsterdamo skrydis bus sėkmingas, turiu „AirBaltic“ vadovo pažadą, kad bus ir kiti skrydžiai, pirmiausiai į Vokietijos miestus“, – susitikimo metu sakė ministras.
Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ dar pernai rugpjūtį paskelbė, kad tarp 2024-ųjų vasaros sezono skrydžių bus kryptis iš Palangos į Amsterdamą. Esą bus vykdomi 2 skrydžiai per savaitę.
Kartu M. Skuodis teigė, jog ši kompanija iš savivaldybių esą yra sulauksi daug pažadų dėl reklamos, skirtos pritraukti turistus.
Ministras tikino, kad dirbama daug ir glaudžiai su aviakompanijomis dėl naujų skrydžių į Palangą. Esą ir skrydis į Amsterdamą yra didžiulio darbo rezultatas. Anot jo, dabar dėmesio centre yra Vokietijos kryptis, o paskatų paketai, skirti aviakompanijų viliojimui į Palangą, esą yra didesni nei Vilniuje ar Kaune.
„Reikia merams regiono susitarti, kad skirtų lėšų regiono potencialo viešinimui užsienyje“, – kalbėjo ministras, nurodydamas, kad sektinas pavyzdys galėtų būti Vilniaus savivaldybės sutartis su ministerija, kad ji skiria 20 proc. centrinės valdžios indėlio dydžio sumą turizmo reklamai.
INFORMACIJA
Jungiamosiomis kryptimis iš Palangos oro uosto per Rygą/Kopenhagą naudojasi 49 proc. Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų apklausos respondentų naudojasi kartą per mėnesį, o 21 proc. tai aktualu bent kartą per savaitę.
Rūmų nariai daugiausia verslo partnerių/svečių/turistų sulaukia iš Vokietijos (77 proc.), iš Lenkijos – 44 proc., iš Danijos – 42 proc., iš Nyderlandų – 40 proc.
… taip, vakarų lietuva skrydžius renkasi iš Rygos, nes ir lėktuvai jų geresni, servisas, 100 proc. tik Ryga, is Rygos 80 krypčių skrydžiams
Gyvenam Palangoje, bet dėl visokių ne kokių reisų renkamės Rygą, airbaltic, jei vaziuojam ilgesniam laikui, nirs ir parkingas pigesnis Rygoje, skrendam iš pln į Rygą, o paskui jau toliau, o Vilnius iš viso nieko gero :))
Svajoja apie skrydžius, tačiau nei Palangos ir Klaipėdos savivaldybės, nei ministerija nesugeba padaryti elementaraus dalyko – ne imituoti, o organizuoti civilizuotą susisiekimą viešuoju transportu. 31 maršrutinio šiokiadieniais pirmasis reisas į oro uostą atvažiuoja tik 11.30 val. !!!, o savaitgaliais 8.30 val. Taigi jei ryte nori skristi ryte pvz. į Kopenhagą (nekalbant apie Rygą), tuomet į oro uostą tave turi kažkas nuvežti arba auto palikti oro uosto nuomos aikštelėje, arba samdytis taksi. Taip pat ne kartą teko susidurti, kuomet pagal grafiką nusileidus lėktuvui, 31 maršrutinis jau būna išvažiavęs prie 10-15 min. Vėlyvą vakarą atskridus, tokios pačios problemos kaip ir ryte. Tik 12 vietų (kiek pamenu) talpinantis 31 mikriukas važiuoja per Palangą ir paprastai 50-70 proc. keleivių nusėda Palangoje, kas programuoja didelę riziką neįsėsti norint važiuoti į oro uostą. Visus tuo dalykus galima būtų lengva sutvarkyti įjungus kritinį mąstymą ir skyrus šiek tiek daugiau lėšų, ko nesugeba/nenori Klaipėdos ir Palangos savivaldybės.
Apklausą vykdo tarp verslininkų, o tarp keleivių dominuoja emigrantai ir jūreiviai
Pirmaiusia grazinkite skrydi i Lutona!!!!!!!!!!!! Nelabai suprantama, kaip galima atsisakyti pelningu krypciu su visiskai pilnais uzpildytais lektuvais. Sekantis zingsnis Vokietijos kryptis!!!!
Vakarų Lietuvos žmonės skrenda ir į Angliją .Mes labai apgailestaujame kad Jūs panaikinte tokį populiaru reisą Palanga – Liūtonas.Visada būdavo pilni lėktuvai,reikėdavo iš anksto rezervuoti skrydį.Jus vis akcentuojate verslininkai,verslininkai,bet gal atsisukite į vakarų Lietuvos žmonės,kurie tai pat keliauja pas savo šeimos narius į darbus ,ir tt.Noredamas nuskristi į Liutona vakarų Lietuvos gyventojai privalo vykti į Kauną , Vilnių .Tad kyla klausimas ar Jūs analizuojant žmonių poreikius ar norite įtikti verslui?
Vakarų Lietuvos gyventojai ne tik į emigrantų skrydžius vyksta į Kauną, Vilnių, Rygą. Rūmai yra verslui atstovaujanti organizacija. Todėl kalba yra apie skrydžius verslui ir turistams, o ne emigrantams. Emigrantai mokesčių nebemoka.
Klaipėdos ir Klaipėdos krašto reklama Europos platybėse yra misija neįmanoma jau N metų visoms Klaipėdos valdžioms paeiliui. Kitą vertus ir reklamuoti nėra ką…