Susisiekimo ministras paragino japonus išnaudoti Klaipėdos uosto galimybes

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-02-20

Japonijos įmonių investicijos ir aktyvus dalyvavimas plėtojant Klaipėdos uosto bei kitų regiono transporto infrastruktūros projektus svariai prisidėtų prie Trijų jūrų – Baltijos, Juodosios ir Adrijos – regiono junglumo, transporto sistemos diversifikavimo bei inovatyvių technologijų diegimo. Tokį kvietimą Lietuvos organizuotame Trijų jūrų iniciatyvos pristatymo renginyje Japonijos sostinėje Tokijuje antradienį pristatė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Pristatant Lietuvos susisiekimo sektorių ir jo teikiamas galimybes, pažymėta, kad ypač daug abipusiškai naudingo potencialo dvišaliam bendradarbiavimui ir krovinių srautų per Klaipėdos uostą didinimui atveria iki 2030 metų numatoma pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra. Suformavus naują iki 100 hektarų siekiančią teritoriją, čia bus sudarytos sąlygos priimti didžiausius Baltijos jūra plaukiojančius laivus, galėtų būti kraunama iki 30 mln. tonų krovinių per metus.

2023 m. per Klaipėdos uostą į Japoniją ir iš jos gabenta kiek daugiau nei 13 tūkst. t. krovinių – apie 60 proc. daugiau nei 2022 m. Daugiausia krauta transporto priemonių ir įrangos, mašinų ir mechaninių įrenginių, elektros įrangos, tekstilės.

„Vertiname Japoniją kaip strateginę Lietuvos partnerę Azijoje, todėl norime stiprinti dvišalį bendradarbiavimą, didinti esamus krovinių srautus iš Japonijos ar į ją, pritraukti naujų rūšių krovinių. Šios šalies kompanijų įsitraukimas į Klaipėdos uosto vykdomus projektus taip pat galėtų tapti mūsų bendradarbiavimo objektu“, – pranešime cituojamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

2024–2027 m. į Klaipėdos uosto infrastruktūros vystymą suplanuota investuoti 234 mln. eurų. Tarp didžiausių projektų – uosto laivybos kanalo išgilinimas iki 17 m gylio, taip pat jūrinio vėjo jėgainių krovos ir surinkimo terminalo infrastruktūra, svarbi Lietuvai planuojant Baltijos jūroje statyti vėjo jėgainių parkus.

Be to, Klaipėdos uoste įgyvendinamas žaliųjų degalų (vandenilio) gamybos įrangos ir viešųjų pildymo punktų įrengimo projektas, planuojama įrengti elektros tiekimo laivams nuo kranto infrastruktūrą.

Lietuvos delegacija lankosi Japonijoje vasario 18–22 dienomis.

Žymos: | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Žūva daug ruonių

„Kraupus radinys pajūryje“, – „Atvirai Klaipėdai“ parašė klaipėdietė Simona ir pridėjo nuotraukas bei filmuką, padarytus Melnragės paplūdimyje. Į tokias situacijas ...
2024-05-14
Skaityti daugiau

ELTA, Fotoreportažai

Pajūryje - HIMARS kovinio šaudymo pratybos

Ketvirtadienio popietę prasidėjo Lietuvos ir JAV kariuomenių kovinio šaudymo pratybos „Neatidėliotinas atsakas 2024“. Jų metu į Baltijos jūrą šaudoma iš ...
2024-05-09
Skaityti daugiau

Verslas

Naktimis visus metus gabens didelių gabaritų detales

„Ignitis renewables“ gabena dideles vėjo elektrinių dalis iš Klaipėdos uosto į Kelmės rajoną, kur vysto didžiausią sausumos vėjo elektrinių parką ...
2024-05-06
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This