Baltijos ir Taikos pr. sankryža: baigta kaltųjų paieška (17)

Miestas, Svarbu
Avatar photoArtūras Šulcas
2024-02-23

Pernai rugpjūtį priėmusi sprendimą nutraukti sutartį dėl Baltijos ir Taikos prospektų žiedinės sankryžos rekonstravimo techninio projekto parengimo, Klaipėdos savivaldybė iškart suskato ieškoti kaltų – tyrinėta pirmtakų veikla nuo 2022 metų rudens, ieškota sutarties su rangovu ydų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos vedėjos pavedimu pernai rugsėjo 5 d. buvo pradėtas vidaus auditas, kurio tikslas – „įvertinti techninio projekto įsigijimą ir sutarties vykdymą, vidaus kontrolę”.

Paskelbus vertinimo išvadas, paaiškėjo, kad savivaldybės vidaus kontrolė atliekant planavimo, pirkimo inicijavimo, pasirengimo jam, pirkimo dokumentų rengimo, pirkimo ir sutarties vykdymo procedūras, yra patenkinama.

Auditoriai nustatė, kad Baltijos ir Taikos pr. sankryžos projekto koregavimo pirkimas neskelbiamų derybų būdu iš vienintelio tiekėjo – UAB „TEC Infrastructure”, kuris, kaip paaiškėjo, įtrauktas į nepatikimų tiekėjų sąrašą, buvo galimas, nes nes Viešųjų pirkimų įstatymas numato teisę tokiam tiekėjui „apsivalyti”. 

Pasirodo, savivaldybė ieškojo būdų ir kaip sutartį su šia bendrove pripažinti negaliojančia, tokiu atveju nemokant jai kompensacijų. Tačiau kontrolieriai savo išvadose konstatavo: „Sutartis su „TEC Infrastructure”, imperatyvių teisės normų pažeidimų atveju, negalėtų būti pripažinta negaliojančia, nes Viešųjų pirkimų skyrius įvykdė Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytą prievolę neskelbiamų derybų vykdymui – paskelbė savanoriško ex ante skaidrumo pranešimą bei išpildė kitas sąlygas.” 

Klaipėdos savivaldybė sutartį su  UAB „TEC Infrastructure” sudarė 2023 m. vasario 21 d. Jos vertė – 847 419,87 euro. Rugsėjo 20 d. buvo pasirašytas papildomas susitarimą nutraukti sutartį. Savivaldybė įsipareigojo bendrovei sumokėti 42 000 eurų (už kitas paslaugas buvo apmokėta iki sutarties nutraukimo: 2023 m. gegužės 5 d. – 31 420,29 Eur; 2023 m. rugpjūčio 29 d. – 62 509,85 Eur).

„Dalinai atliktų paslaugų (projektinių pasiūlymų parengimo) kainą įvertinti tiksliai nėra galimybės, – teigia kontrolieriai. -„ <…>Bendrovės atstovas pageidavo mažiausiai 113 350 Eur. KMSA atstovams išsakius pastabas ir argumentus dėl projektinių pasiūlymų trūkumų ir neįvykdytų techninės užduoties reikalavimų (projektinių pasiūlymų svarstymo ir suderinimo su užsakovu), susitarta dėl abiems šalims priimtinos Sutarties nutraukimo atveju už projektinių pasiūlymų parengimą mokėtinos 42 000 Eur su PVM sumos (ją sumokant, bendrovei pateikus atliktas Eismo srautų matavimo ir modeliavimo ataskaitas).”

„Šiandien ten nėra tokių baisių srautų, kad ten kas nors stotų”, – taip sprendimą nutraukti sutartį pernai rugpjūtį motyvavo vicemeras Algirdas Kamarauskas.

Tai buvo jau antrasis bandymas imtis šios žiedinės sankryžos projektavimo – dar 2010 m. projektą buvo užsakiusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Tačiau dėl nebaigtos planavimo procedūros (negauto statybos leidimo) šio transporto mazgo rekonstrukcija nebuvo pradėta. 

Direkcija samdė ir pinigus už projektavimą sumokėjo tai pačiai UAB „TEC Infrastructure”. Savivaldybė, pernai sudarydama sutartį šia bendrove, teigė, kad projektuotojas galės naudotis ankstesniu savo įdirbiu.

Žymos: | | | |

Komentarai (17):

Atsakymų į “Baltijos ir Taikos pr. sankryža: baigta kaltųjų paieška”: 17

  1. Nutaukti beveik baigta projekta parašė:

    Kazkoks nesusipratimas, sioje vietoje butina dvieju lygiu sankryza vien, del sunkvezimiu tarsos, meras tikras neismanelis, kazkaip nusivyliau Vaitkumi

  2. Na taip parašė:

    Ko jūs norite iš tokio mero ir Žemeitaičio komandos? Jie tik stabdyti sugeba

  3. Klonn parašė:

    Plaunu plaunu pinigus pasvadina!

  4. Anonimas parašė:

    Manau,”ne skaiciuoti nereikia”,viskas suskaiciuota.Keltu UZKROVIMAS „furomis”,parplaukianciu-isplaukianciu,kiekiai ant lektutes,visi,tie kiekiai kirs Baltijos zieda.Dar,prideti puspriekabes-konteinerius,kuris-iuos sutempia vilkikai,kaip krovini.

  5. Rokas parašė:

    Nepakankamas stautas… Gal savaitgali vakare tikrino?
    Bent karta per savaite turim Furas, kurios stovi ziede…
    Nekalbu apie “gaudykles” paslaugas, kurias teikia sis ziedas.

    • Jūsų sąžinė parašė:

      Na kam tikrinti, visi žinome kad kaltas tas kas perkėlė turas iš „mukrano” į centrinį keleivinį terminalą.
      Ir visos statybos turėtų būti Achemos sąskaitą, tik tiek

  6. Teisingai parašė:

    Nutraukti visus konservu projektus! Jie nereikalingi ir žalingi.

  7. GGG parašė:

    Kontrolieriai negali paskaičiuoti…???
    Tai kokie tai kontrolieriai…suskaičiuoti galima viska…

  8. Šioferis parašė:

    Nėra baisių srautų, bet keltai pilnai pakrauti. Ar tas karmanauskas skaičiavo?

  9. Opa parašė:

    Ten reikia dviejų lygių sankryžos vien tam kad furos ne stovėtų ir neterštų miesto. Ar bent valdžia įsivaizduoja kiek teršalų išmeta pakrautas sunkvežimis pajudėdamas iš vietos? O jeigu kamštis, kai visi pajuda iš perkėlos?

  10. T parašė:

    Apgailėtini diletantai!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Griaus avarinius pastatus, stulpus ir tualeto likučius

Savivaldybė rengiasi šiek tiek išvalyti Klaipėdą nuo jai pačiai priklausančių ir šeimininko neturinčių keliolikos apleistų objektų, kurie yra avarinės būklės, ...
2024-05-20
Skaityti daugiau

Nuomonės

Atgimimo aikštės ir Muzikinio teatro rekonstrukcijų paralelės

Atgimimo aikštę rekonstruoti bei požeminį garažą po ja įrengti už 21,03 mln. eurų fiksuotą kainą UAB „Infes“ savivaldybei įsipareigojo per ...
2024-05-19
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Atnaujins sustingusią „Mėlynojo proveržio” strategiją

2018 metais patvirtintą skambiai pavadintą pirmąją tokią visoje šalyje Klaipėdos miesto ekonominės plėtros strategiją iki 2030 metų („Mėlynąjį proveržį”) rengiamasi atnaujinti. ...
2024-05-18
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This