Iš ko turės ambicijų paimti krovinius Klaipėdos uostas?

Mums rašo

Uosto našumas gali būti gerinamas visai kitokiais būdais, nei dabar yra teigiama.

Palmiros Mart nuotr.

Dabar uostas beveik nuolat būna tuščias, nes laivai stengiasi kuo greičiau išplaukti. Bet yra tokiu krovinių, kurie gali būti kraunami tik esant geram orui, nelyjant. Jei investuotų į uostą tokių produktų gabenimui kaip grūdai, pvz.,  padarant stogą, tuomet žymiai pagerėtų uosto našumas. Bet čia ne Uosto direkcijos reikalas. Čia yra įmonių reikalas. Tik norint, kad jie tai darytų, reikia skatinti juos. Jei terminalas investuotų į ką nors, tai Uosto direkcija galėtų juos atleisti nuo kokių tai mokesčių.

Mes esam maža šalis, jei investicijos bus neteisingos, tai mus gali labai nusmukdyti. Kiek žmonių dirbs uoste, kai technologijos gerėja. Visi kranai automatizuoti, motorizuoti. Vienam laivui reikalingas vienas agentas. Uostas surenka daugiau, bet žmonių dirba mažiau. Uostui geriau vienas didelis laivas, nei daug mažų.  O visiems likusiems, susijusiems su uostu, yra atvirkščiai.

Logistai 1990 m. už laivą gaudavo 2,5 tūkstančius litų, o dabar gauna tik 300 eurų. O reikia susimokėti mokesčius uostui. Palyginus su kitais uostais – konkurentais, dabar Klaipėdos uosto mokesčiai yra gerokai didesni. Pagrindiniai mūsų konkurentai yra Rygos, Venspilio, Liepojos uostai. O netiesioginiai visi kiti: Sankt – Peterburgo, Lenkijos uostai.

Lenkai pakankamai turi ambicijų baltarusiškus produktus krauti pas save. Jie nori atgaivinti ne tik pramoginę, bet ir pramoninę laivybą Vysloje.

Peterburgo uostas taip pat turi ambicijų paimti krovinius iš Rygos. Atitinkamai Rygos uostas turės ambicijų krovinius paimti iš Klaipėdos. O tada iš ko turės ambicijų paimti krovinius Klaipėdos uostas?

                                                                                              Molo g. seniūnaitė Marija Kalendė


 

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pradėta Uosto direkcijos laivyno bazės statyba

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Marių gatvėje, prasidėjo Uosto direkcijos laivyno bazės statyba. Darbų pradžia paženklinta kapsulės su laišku ateities kartoms ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Planuojami ir mobilieji vandenilio pilstymo punktai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą dėl viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdos mieste. Sunkiasvoriam ir lengvajam transportui skirti ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This