P0

Uostas ir jūra

Malkų įlanka: situacija tebėra sudėtinga

Avatar

Martynas Vainorius
2017-12-11


Penktadienį vykusio Uosto tarybos posėdžio metu buvo aptarta ir situacija Malkų įlankoje. Ji, pasak Vakarų laivų gamyklos vadovo Arnoldo Šileikos, kaip buvo sudėtinga, taip ir tebėra tokia.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Uosto direkcija liepos pabaigoje pasirašė sutartį su užteršto grunto išvalymo, apdorojimo ir sandėliavimo projekto su konkursą laimėjusia jungtinės veiklos pagrindu veikiančia įmonių grupe, kurią sudaro estų ir suomių įmonės „Sito Rakennuttajat Oy“, „Vesirakennus Ojanen Oy“, „Vesityö Oy“, „Baltic Techservice OU“. Darbų vertė – 11,4 mln. eurų su PVM. Tačiau darbai iki šiol nevyko, buvo iškilę ir klausimų dėl nuo kitų metų turėjusių įsigalioti griežtesnių aplinkosauginių reikalavimų.

Seimo Aplinkos apsaugos komitete dar spalio mėnesį buvo nutarta, kad bus sudaryta dviejų ministerijų – Aplinkos ir Susisiekimo – darbo grupė, kuri turės pateikti siūlymus, kaip galutinai sutvarkyti užterštą gruntą iškastą iš Klaipėdos jūrų uosto.

“Problema buvo aptarta Seimo Aplinkos apsaugos komiteto posėdyje, ten buvo nutarta atidėti nuo sausio turinčių įsigalioti aplinkosauginių reikalavimų įsigaliojimą, tačiau žadėtoji darbo grupė taip ir nesukurta. Jei darbai Malkų įlankoje vyks, krantinių vis tiek nebus galima panaudoti”, – sakė jis.

Uosto vidus kompas

Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė informavo, kad griežtesni normatyvai iš tiesų buvo atidėti, iš viso bus išvalyta 200 000 kub. m užteršto grunto. Jis turėtų būti laikomas specialioje aikštelėje. Pagal dabartinius reikalavimus gruntas gali būti arba saugomas, arba vežamas į sąvartynus, tačiau būtų pigiau jį išvežti į Olandiją nei į Lietuvos sąvartynus, nes pastarųjų norima kaina yra tokia aukšta. Be to, jie esą net negali priimti tokio kiekio.

“Taip, rangovas laiku nepradėjo dirbti, pirmadienį 9 valandą turi pradėti. Visi paruošiamieji darbai atlikti, aikštelė paruošta. Rangovas žada dirbti didesniu našumu, spausime.  Bus galima iškasti ir naują dokų duobę. Jau skelbiamas konkursas”, – sakė V. Paukštė.

Jis taip pat informavo, kad netrukus turi būti pasirašyta sutartis dėl 127-128 krantinių rekonstrukcijos.

“Visą Malkų įlanką numatoma gilinti iki 14,5 metrų. Iki Kalėdų prašysime leidimo tokiems darbams. Gilinimas vyks dviem etapais. Iš viso turės būti iškasta apie 2,4 milijonai kubinių metrų grunto. Darbai apie metus truks. Pirmajam etapui konkursas turėtų būti paskelbtas pirmąjį ar antrąjį 2018 metų ketvirtį”, – sakė V. Paukštė.

Klaipėdos universiteto profesorius Vytautas Paulauskas savo ruožtu atkreipė dėmesį, kad pasiekus tokį gylį reikia užtikrinti ir galimybę laivams apsisukti.

V. Paukštė teigė, kad apsisukimo galimybė jau bus užtikrinta nugriovus 137-138 pirsus, o kitos atsiras antrojo projekto etapo metu.


2017-12-11

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt