Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-01-16 |
Sausio 15-ąją suėjo terminas iki kada UAB „Urbanistika”, veikianti jungtinėje veikloje su „Sweco Lietuva“, turėjo baigti rengti naująjį Klaipėdos miesto bendrąjį planą. Tačiau Savivaldybės specialistai sako, kad sutartis bus pratęsta dar keturiems mėnesiams.
Teigiama, kad net ir laikino sutarties vykdymo sustabdymo dviem mėnesiams neužteko, nes esamos būklės analizei buvo pateikta daug pastabų, daug laiko prireikė „suderinamumui su uostu”.
Tad dabar tikimasi, jog naują bendrąjį planą pavyks patvirtinti dar iki 2019 m. vasarį vyksiančių savivaldos rinkimų.
2015 m. gruodžio 14 d. Savivaldybei ir projektuotojams pasirašius beveik 292 tūkst. eurų vertės sutartį buvo skelbiama, jog naujas bendrasis planas turėtų būti baigtas iki 2017 m. pabaigos.
Tačiau pirmadienį miesto Tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetui planavimo eigą pristačiusi Savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vedėja Mantė Černiūtė-Amšiejienė teigė, kad šią savaitę turėtų būti pristatyta tik pagal pastabas pataisyta koncepcija.
Sutarties dėl bendrojo plano vykdymas buvo sustabdytas nuo rugsėjo 1-osios iki spalio 31 d. atsižvelgiant į tai, kad dar nebuvo parengti Uosto bendrojo plano sprendiniai, įtakosiantys Miesto bendrojo plano sprendinius. Specialistė politikams priminė, kad uosto rengiamas dokumentas yra aukštesnės galios, valstybinis, tad anksčiau ar vėliau miesto planas turėtų būti pakeistas pagal jį.
„Po premjero vizito pažadėta planų derinimo komisija dar nesudaryta, bet Savivaldybė su uostu intensyviai kalbasi, kaip būtų galima suderinti planus. Uostui reikia daug dalykų, kurie yra mieste. Nemažas sutarimas jau pasiektas”, – sakė Mantė Černiūtė-Amšiejienė.
Žinia, Uosto direkcija ir centrinė valdžia yra palaiminusi ketvirtąjį koncepcijos variantą, numatantį maksimalią uosto plėtrą – ir pietuose, ir ties Melnrage įrengiant išorinį giliavandenį uostą. O miesto Taryba pernai pritarė antrajai koncepcijai, numatančiai uosto plėtrą tik pietuose.
Reaguodamas į tokią dabartinę situaciją, komiteto narys Valdemaras Anužis klausė, kam tada reikėjo rengti ir nagrinėti kelias koncepcijas bei leisti tam pinigus, jei vis tiek miestas turės taikytis prie Uosto bendrojo plano.
Tačiau M. Černiūtė-Amšiejienė tikino, kad tai yra „tik vienas smulkus etapas” šiame procese, o nagrinėti alternatyvas esą vis tiek buvo būtina.
Sutartis dėl Miesto bendrojo plano rengimo, įsikaičiuojant ir laikiną jos sustabdymo laikotarpį, baigėsi sausio 15-ąją. Tačiau pasak M. Černiūtės-Amšiejienės, ją dar galima pratęsti keturiems mėnesiams.
„Esamos dalies būklės analizei buvo daug pastabų, dar dėl suderinamumo su uostu buvo užtrukta nemažai. Gruodį rengėjai pristatė tarpinį koncepcijos variantą. Buvo daug pastabų, trečiadienį pristatys, kaip pataisė koncepciją. Birželį koncepcija bus pristatyta Tarybai, vėliau seks sprendiniai, rugsėjį – viešas jų svarstymas. Neturime tikslaus grafiko, bet pagal mūsų įsivaizdavimą galima suspėti iki rinkimų”, – dėstė urbanistė.
Ji taip pat teigė, kad rengiant naująjį planą jau atsižvelgiama į planuojamas prisijungti teritorijas, vadinamąjį Kalotės-Purmalių-Žaliojo Slėnio trikampį ir uosto pageidautas teritorijas pietuose.
Pasak specialistės, jau yra gauta apie 120 pasiūlymų iš visuomenės dėl ruošiamo naujojo plano. Komiteto pirmininkas Algirdas Grublys paprašė, jog iki kovo 1-osios su jais būtų supažindinti ir politikai, kad jie į pastabas galėtų įsigilinti ir apsispręsti prieš birželį numatytą balsavimą dėl plano koncepcijos.
Parašykite komentarą