Ateitis ateis kažkada, bet tik ne rytoj?

Nuomonės

Ženevos automobilių parodos 2018 m. reikšmingiausia naujiena – „Polestar 1”.

„Polestar” yra sportinius automobilius gaminantis „Volvo” padalinys. Šis hibridinis 600 AG automobilis visiškai paruoštas serijinei gamybai ir prekyboje pasirodys jau kitais metais. Jo baterijų, iki įsijungiant vidaus degimo varikliui, užteks net 150 km.

Esminė žinia – „Polistar 1” bus ne parduodamas, o tik nuomojamas užsakant internetu. Jokio pradinio įnašo, tik 2 arba 3 metų panaudos sutartis. Jokių papildomų mokesčių ir rūpesčių dėl draudimo, techninės apžiūros ar plovimo. Viskas įeis į nuomos mokestį. Jei savaitgalio kelionei prireiktų didesnio automobilio, jokių problemų – pasikeisite į „Volvo XC90”. Pasibaigus sutarties terminui, automobilį grąžinsite.

Kiek būtumėte pasirengęs mokėti už tokį per mėnesį?

Tokia automobilio naudojimosi forma – pereinamas etapas, po 5 metų spausime išmaniajame appsą „Apple iCar” ar panašų ir pasirinktu laiku atvykęs prie namo durų bepilotis automobilis nuveš iki taško B bei nuskubės pasiimti kito kliento. Akivaizdu, kad automobilių stovėjimo vietų šalia namų ir biurų stokos problema išsispręs, bet klausimas kaip tai įtakos transporto srautus piko metu. Juk vienos šeimos automobilio, šiandien nuvežančio į darželį ar mokyklą vaikus ir mus į darbą, dalyvavimas eisme baigdavosi ties taško B stovėjimo aikštelėje, o dabar „iCar” turės lėkti iki kito taško A paimti kito kliento, taip sukurdama papildomą dalyvavimą autosraute. Bet kuriuo atveju daug kas keisis, o tuos pokyčius įtakojančių inovacijų ir technologijų ciklas vis trumpėja ir dažnėja.

„Darnaus judumo” strategijos, numatančios Klaipėdos urbanistinės raidos pokyčių viziją iki 2030 m. kūrėjai patvirtino galutinį jos variantą, pagal kurį numatyta siaurinti pagrindines miesto gatves. Tokį Taikos pr., Herkaus Manto gatvių iki tik 2 automobiliams skirtų juostų siaurinimo veiksmų planą numatė strategijos kūrėjai „Pupa – strateginė urbanistika“, „Civitta“ ir VGTU Teritorijų planavimo institutas. Skelbiamas tikslas – gyventojų skatinimo judėti viešuoju transportu ir pėsčiomis ar dviračiu skatinimas. Likusios eismo juostos bus skiriamos dviračiams.

Pristatymo rengėjai nekalbėjo apie nepilotuojamus elektra varomus automobilius.

Minėdami „dviračius”, jie neminėjo, kad tai kodinis pavadinimas aibės elektra varomų asmeninių transporto priemonių, bet norėtųsi galvoti, kad galvojo apie tai.

Pristatyme dalyvavęs „Klaipėdos keleivinio transporto” direktorius Gintaras Neniškis išsakė abejones ir dėl dalyvių pasvarstymo, kad po 12 metų visas arba didžioji dalis viešojo transporto autobusų bus elektra varomi…

Ką manote apie tokias miestų investicijų planus, paremtus prielaidomis, kad ateitis ateis kažkada, bet tik ne rytoj?

Renaldas Kulikauskas, Senamiesčio (Muzikos centro seniūnaitijos) seniūnaitis

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Miestiečiai abejingai pasitiko Senojo turgaus halės rekonstrukcijos planus

Klaipėdos savivaldybės valdomos bendrovės Naujasis turgus užsakymu projektinius Senojo turgaus halės rekonstrukcijos pasiūlymus parengę architektai nesulaukė jokių visuomenės pastabų ar ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This