Pirmadienį anksti ryte darbą pradėjo naujieji konkursus laimėjusių bendrovių „Kautra“ ir „Ridvija“ maršutiniai taksi.
Į elektroninio bilieto sistemą integruotiems „mikriukams“ skirti M5, M6 ir M8 maršutų pavadinimai. „Ridvija“ keleivius veža M8 maršrutu, o „Kautra“ likusiais dviem.
Į istorinį pirmą reisą išvažiavo „Ridvijos” autobusiukas, kurį vairavo ponas Laimis, iki šiol dirbęs su autobusu bendrovėje „Gintarinis vairas”.
„Truputį neramu”, – prieš prasidedant pirmajam reisui sakė jis.
Pirmosiomis keleivėmis tapo dvi moterys, įlipusios Vyturio stotelėje. Jos pirko popierinius bilietus.
Beveik po 6 metų pertraukos „mikriukai“ sugrįžta į Šilutės plentą – iki pirmojo maršrutinių taksi integracijos etapo, įvykdyto 2012-aisiais, čia važiuodavo 5 ir 15. Dabar čia kursuos M5. Jo trasa panaši į 5-ojo autobuso, tik į Taikos prospektą maršrutas pasuks anksčiau – Kauno gatve.
M6 maršrutinis taksi važiuoja 6-ojo „mikriuko“ trasa, tik Melnragėje ji šiek tiek yra trumpesnė – vežama iki Audros ir Molo g. susikirtime esančio žiedo.
M8 trasa yra tokia pat, kaip senojo 9-ojo maršrutinio taksi. Nuo didžiojo ekspreso 8E ji skiriasi tik atkarpa šiaurinėje pusėje – maršrutinis taksi važiuoja Kretingos gatve. M8 į stotį jau nebeveš – iki čia iš pietinės miesto dalies bus galima nusigauti tik 8 arba 15 autobusu.
Naujieji maršrutiniai taksi kaip ir senieji galės stoti tik ten, kur nedraudžia kelio ženklai. O šiuo atžvilgiu pačiame komplikuočiausiame ruože – nuo Turgaus iki Herkaus Manto gatvės viaduko – jiems skirta po tris specialius sustojimus.
Važiuojant į šiaurę „mikriukai“ dar stos ties Tiltų g. 5, už M. Mažvydo alėjos perėjos ir už Lietuvininkų aikštės šviesoforo. Važiuodami pietų kryptimi jie galės sustoti ties automobilių stovėjimo aikštele, esančia netoli sankryžos su J. Janonio gatve, netoli „Vaivos“ bei ties Tiltų g. 6 namu.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis akcentuoja, kad konkursus laimėjusiems vežėjams bus mokama pagal ridą, ne pagal pervežtų keleivių skaičių, tad nebelieka jokių paskatų „medžioti“ keleivius net ir tose vietose, kur sustoti draudžiama. Be to, visose transporto priemonėse bus vaizdo kameros, prie kurių transportininkai galės prisijungti bet kuriuo metu, tad žada aktyviai stebėti, kaip vairuotojai laikosi taisyklių, o nustačius pažeidimus griežtai bausti.
Kiekvienam maršrutui yra sudaryti grafikai, bet dėl „mikriukų“ važiavimo ypatumų tarpinėse maršruto stotelėse atvažiavimo laikas gali šiek tiek skirtis. Tačiau internetu galima matyti realų šių transporto priemonių judėjimą.
M5 darbą Jūrininkų stotelėje pradeda 6.15 val., o į paskutinį reisą iš čia išvažiuos 23.03 val. (savaitgalį ir poilsio dienomis – 22.50 val.). Iš šiaurinės dalies (Miško stotelės) jis pajudės 6.44 val., o paskutinį reisą pradės 23.25 val.
M6 Mogiliovo stotelėje startuoja 6 val., o į paskutinio reiso pradžios laikas yra 23.05 val. Iš Melnragės pirmas reisas startuos 6.33 val., paskutinis – 23.41 val.
M8 darbą Jūrininkų stotelėje pradės 5.56 val., o į paskutinį reisą iš čia išjudės 23.14 val. Iš Ligoninės stotelės su juo bus galima išvažiuoti 6.30 val., o vakare 23.51 val. (savaitgalį ir poilsio dienomis – 23.42 val.).
Maršutinių taksi reisai sudėlioti kas 9-14 minučių priklausomai nuo paros laiko.
Atsižvelgiant į realią važiavimo praktiką grafikai dar bus koreguojami.
Naujuosiuose „mikriukuose“ galiojantis naujas elektroninis kartinis bilietas kainuoja 5 centais pigiau nei iki tol reikėjo mokėti už kelionę „mikriuku“ (1 Eur). Naktinis tarifas, galiosiajantis tik nuo 23 iki 24 val. bei iki 6 val., naujuosiuose maršrutiniuose taksi yra 1,5 Eur.
Nuo balandžio 16-osios atsirasdo ir kelionių optimizatorius arba, kitaip tariant, automatinis dienos bilietas: važiuojant tą dieną daugiau kaip 4 kartus, sistema automatiškai sugeneruos dienos bilietą, kainuojantį 3,8 Eur ir visos kitos kelionės tądien papildomai nebekainuos.
Tuo pačiu elektroniniu bilietu galima mokėti ir už bendrakeleivių kelionę, nes kortelėje bus kaupiami jau ne kartiniai bilietai, o pinigai. Pasipildyti savo e. bilieto sąskaitą galima norima pinigų suma nuo 1 iki 99 Eur.
Popieriniai kartiniai bilietai išlieka. Važiuojant dienos metu iš vairuotojo perkamas bilietas kainuos eurą, kaip ir dabar, o naktinis bilietas kainuos 1,5 Eur. Tačiau šiuos bilietus jau reikės pažymėti komposteriu, kad jis nuskaitytų greito atsako (QR) kodą.
Nuo gegužės 1-osios pradės galioti ir bendrieji miesto viešojo transporto mėnesio bilietai, kuriais bus galima važiuoti tiek maršrutiniu taksi, tiek ir miesto (I zonos) autobusu. Toks darbo dienų bilietas kainuoja 35 eurus, o visų savaitės dienų – 50 eurų. Gegužės mėnesio terminuotieji bilietai pradėti pardavinėti sekmadienį.
taip, tikrai butu reikalingas tas ankstyvas maršrutas, turėtų būti atsižvelgta ir papildoma ne tik šioje vietoje
Kodel joks transportas is pietines dalies nevaziuoja Statybininku prospektu?cia tiek daug zmoniu vaziuoja i mokyklas.liudna.
Kodel uzmirsta Minijos gatve, dirbam lygonineje liepojos g. Daug zmoniu vaziuoja su 3 autobusu norim marsrutinio nuo puse sesiu ryto.