Seimas antradienį pradėjo svarstyti susisiekimo ministro Roko Masiulio pristatytas Šventosios valstybinio jūrų uosto ir Žemės įstatymų pataisas, kuriomis siekiama šio uosto valdymą patikėjimo teise perduoti Palangos savivaldybei.
Anot pasiūlymo iniciatorių, toks uosto reorganizavimas turėtų teigiamą įtaką jo administravimui, būtų operatyviau sprendžiamos regioninės problemos. „Atvira Klaipėda” jau rašė, kad uostą perėmus Palangos savivaldybei atsirastų galimybė jo rekonstrukcijai gauti Europos Sąjungos paramą.
Priėmus pataisas Šventosios jūrų uosto žemę, akvatoriją ir uosto infrastruktūrą patikėjimo teise valdytų, naudotų ir ja disponuotų Palangos savivaldybė. Pasak ministro, numatoma, kad Šventosios jūrų uosto naudojimo taisykles ir Šventosios jūrų uosto laivybos taisykles tvirtintų Palangos miesto savivaldybės taryba.
Teikiamais pakeitimais taip pat būtų atsisakoma nepagrįstomis vadinamų išlygų, kai Šventosios jūrų uosto žemė gali būti išnuomojama ne konkurso tvarka – būtų atsisakoma nuostatų, kad uosto žemė gali būti išnuomojama pirmumo tvarka juridiniams asmenims, kurie joje įsigijo statinius.
Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad Šventosios valstybinis jūrų uostas yra Lietuvos valstybės nuosavybė, o jo steigėja yra Vyriausybė.
Po pristatymo už teisės aktų pakeitimus antradienį balsavo 93 Seimo nariai, balsavusių prieš nebuvo, susilaikė 2 parlamentarai – Juozas Imbrasas ir Vytautas Kamblevičius. Pritarus projektams po pateikimo, toliau jie bus svarstomi pagrindiniu paskirtame Ekonomikos komitete.
Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti gegužės 22 d.
0 Comments