Svarbu, Temos

Ženklo istoriją tirs Viešųjų pirkimų tarnyba

Martynas Vainorius
2018-07-10


Klaipėdos savivaldybės administracija savo „Facebook“svetainėje antradienį popiet pranešė, kad „reaguojant į kilusį ažiotažą dėl Klaipėdos miesto ženklo, uostamiesčio savivaldybės komunikacijoje jis naudojamas nebus iki oficialaus patvirtinimo iš Valstybinio patentų biuro ir atliekant tyrimą bus išsklaidytos visos abejonės dėl ženklo autentiškumo“.

Tuo metu Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) atstovai, atsakydami į „Atviros Klaipėdos“ klausimus, teigė, jog prašys uostamiesčio savivaldybės pateikti informaciją ir paaiškinimus, susijusius su miesto ženklo „atnaujinimo“ pirkimu ir sutarties vykdymu.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Pagal viešai prieinamus duomenis ir sutarties vertę, Tarnyba daro prielaidą, kad tai mažos vertės neskelbiama apklausa, o perkančioji organizacija pasikvietė jame dalyvauti jos pasirinktus tiekėjus. Be to, pagal viešai paskelbtą viešojo pirkimo – pardavimo sutartį, Tarnyba nemato pirkimo būdo pagrindimo, t. y. kokiu pagrindu remdamasi perkančioji organizacija vykdė neskelbiamą apklausą. Taip pat nėra duomenų, kada konkrečiai buvo pradėtas šis pirkimas. Jei jis buvo pradėtas iki 2017 m. liepos 1 d., tai galiojo perkančiosios organizacijos mažos vertės taisyklės, o jei po liepos 1 d., tai turėjo pirkti pagal VPT direktorės 2018-06-28 įsakymu patvirtintą Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašą“, – akcentavo Sigita Zumerytė Arlauskienė, VPT viešųjų ryšių patarėja.

Pasak jos, Savivaldybė galėjo pasinaudoti kuria nors iš kitų aplinkybių, kai leidžiama neskelbti ir tokios vertės pirkimus, pavyzdžiui „jeigu prekes patiekti, paslaugas suteikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas“ (kai norima unikalaus meno kūrinio ar meninio atlikimo, nėra konkurencijos dėl techninių priežasčių ar dėl išimtinių teisių, įskaitant intelektinės nuosavybės teises, apsaugos). Būtent paskutiniąją priežastį ir akcentuoja Savivaldybės administracija.

„Tačiau pagal viešai skelbiamą informaciją, jei perkančioji organizacija pakeitė pirkimo objektą – nusprendė kurti naują produktą, toks pagrindas praranda esmę, ir pirkimo sutarties vertei viršijus 10 000 eurų be PVM turėjo būti skelbiama vieša apklausa“, – akcentavo VPT atstovė, pabrėžusi, kad Centriniame viešųjų pirkimų portale nėra paskelbtas joks sutarties pakeitimas.

post banner

Visgi konstatuoti, ar buvo pažeidimas VPT, galima tik atlikus pirkimo vertinimą. Manoma, kad po jo greičiausiai būtų konstatuotas Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimas dėl netinkamo pirkimo būdo pasirinkimo.

„Tarnyba kreipsis į perkančiąją organizaciją, kad pateiktų informaciją ir paaiškinimus, susijusius su šio pirkimo būdo pagrindimu ir sutarties vykdymu“, – sakė Sigita Zumerytė Arlauskienė.

Tuo metu miesto Tarybos opozicijos atstovė Nina Puteikienė antradienio vakarą savo socialiniame profilyje pranešė, kad dėl šios istorijos kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą (STT):

Klaipėdos naujojo ženklo istorija labai jau panaši į kringelį ant Masiulio istorijos torto. Oras tiesiog virpa nuo naujojo Klaipėdos ženklo. Nenorėdama virpinti, o bandydama suprasti, kas ką remia: ar liberalai „Lukreciją dizainą“, ar Lukrecija su Vaupšu – liberalus, kreipiausi į STT, kad jie išsiaiškintų. Nes faktai tokie: 
Lukrecija padarė 2003 m. liberalų ir centro sąjungos firminį stilių bei reklaminę kampaniją 
http://www.lukrecija.lt/n/c-i_…/liberalu_centro_sajunga_2003
Kitais metais sukūrė Klaipėdos prekės ženklą ir keturis metus uoliai rėmė libus:
– 37500 Lt, Lukrecijos reklama, UAB, 2007-01-03
– 37500 Lt, Lukrecijos reklama, UAB, 2006-01-23
– 37500 Lt, Lukrecijos reklama, UAB, 2005-01-21
– 37500 Lt, Lukrecijos reklama, UAB, 2004-12-30
http://www.lidata.eu/index_browse_polsys_sername_results_da…
Beje, M. Vaupšui jau pareikšti įtarimai prekyba poveikiu. STT pareigūnų akiratyje atsidūrė viešieji pirkimai, susiję su Panevėžio savivaldybės rinkodaros programos „Atsinaujinantis Panevėžys“ konkursu. Pastarajame viešinimo projektų epizode figūruoja bendrovės „Alora“ ir „Lukrecijos reklama“.
Beje, atkreiptinas dėmesys, kad šią įmonę siejo milijoninės sutartys ir su „Lietuvos paštu“, kuris buvo tuomet liberalų ministro pavaldume. Viešųjų pirkimų tarnybos duomenimis, visus Lietuvos pašto rengtus viešuosius reklamos agentūros paslaugų pirkimus nuo 2010 iki 2016 metų laimėdavo viena ir ta pati bendrovė – „Lukrecijos reklama“ – iš viso už 1,6 mln Eur sumą (2010 m. – pagal jungtinės veiklos sutartį kartu su UAB „Baltijos viešųjų ryšių grupė“). 2016 m. analogišką pirkimą už 289,6 tūkst. eurų Viešųjų pirkimų tarnyba nurodė nutraukti, konstatavusi, jog „Lietuvos paštas“ neišsiaiškino perkamų paslaugų poreikio bei apimčių ir nustatė netinkamas bei nepagrįstas kainodaros taisykles.
Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/…/vpt-kerpa-lietuvos-pasto-ir-lukrecij…
Persiunčiau informaciją apie Lukrecijos paramą liberalams ir Vyriausiajai rinkimų komisijai – ji gi atsakinga už rinkimams naudojamų lėšų skaidrumą, Lauksiu ir jos atsakymo. Klaipėdos STT nesiunčiau. Nes manau, kad Klaipėdos STT pačią reikia tirti, nes jos Prevencijos skyriaus vadovas – Džiazo festivalyje dirba savanoriu.

O Lietuvos dizainerių sąjungos narys Kęstutis Mickevičius anskčiau išplatino kvietimą šios sąjungos, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narius, gretimų profesijų menininkus, meno kūrėjus ir visus kitus aptarti naująjį Klaipėdos miesto ženklą bei miesto įvaizdžio formavimo problemas. Diskusija vyks trečiadienį, 15 val., Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakulteto patalpose.


2018-07-10

4 komentarai apie “Ženklo istoriją tirs Viešųjų pirkimų tarnyba”

  1. Primename- liberalai. Kurie savo paprastumu jau užkniso juodai. Laiko visus idiotais.

  2. Klaipėda turi universitetą su menų akademiją, kurios struktūroje yra „Architektūros, dizaino ir dailės katedra“. Savivaldybės administracija su direktoriumi priešakyje galėjo kreiptis į šią mokymo įstaigą, į jaunimą, kad pateiktų pasiūlymus dėl ženklo, manau būtų sulaukta dešimtys gerų idėjų tikrai už mažesnę kainą. Bet juk kaip liaudyje sakoma „ir arkliui aišku“, tokiu atveju nepasidarysi biznio. O jeigu vieši pinigai voliojasi, kodėl jų nepassimti?

  3. BUTENT` – „Tačiau pagal viešai skelbiamą informaciją, jei perkančioji organizacija pakeitė pirkimo objektą – nusprendė kurti naują produktą, toks pagrindas praranda esmę, ir pirkimo sutarties vertei viršijus 10 000 eurų be PVM turėjo būti skelbiama vieša apklausa“, – akcentavo VPT atstovė, pabrėžusi, kad Centriniame viešųjų pirkimų portale nėra paskelbtas joks sutarties pakeitimas.
    Buvo labai gudriai susktas planas – pradzioje zenkla panoro atseit TIK KOREGUOTI, o del zenklo kurybos apsaugos teisiu tai galejo padaryti TIK autorius, o p to to neskialbiant konkurso nusprende , kad visgi reikia NAUJO. STOP. Vat sioje vietoje ir turejo buti skelbiamas konkursas… BET.

  4. Prisiminkite kurios partijos atstovai Klaipėdos savivaldybę valdo, kad per kitus rinkimus nebesuklysti 😀

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda“ priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai“. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt