Nemokami autobusai: kokios pamokos?

Svarbu, Transportas

„Buvo tikrai neblogai”, – taip pirmąją patirtį per Jūros šventes vežti autobusų keleivius nemokamai apibūdino VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) vadovas Gintaras Neniškis.

Visgi,  anot jo, jau aišku, kad jei miesto valdžia ir kitąmet norėtų pakartoti tokią „akciją”, reikėtų skirti dar daugiau žmogiškųjų resursų ir rengti dar daugiau reisų, o autobusai turėtų važiuoti ilgiau.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Kadangi keleiviai nežymėjo jokių bilietų, kiek iš viso buvo pervežta žmonių per Jūros šventę pasakyti neįmanoma. Anot G. Neniškio, galima daryti prielaidą, kad autobusais važiavo 50-80 proc. daugiau keleivių nei įprastomis normalaus sezono dienomis. Tad, ko gero, kasdien autobusai praėjusį savaitgalį perveždavo apie 150-180 tūkst. keleivių.

„Autobusai važiuodavo pilni, tad didelio komforto keleiviams tikriausiai nebuvo. Tačiau kartu galima pasakyti, kad dėka principingai pareigas vykdžiusių pareigūnų pasitvirtina eismo schema visiškai funkcionavo, buvo prižiūrimos ir A juostos, tad autobusai beveik visada laikydavosi grafiko arba būdavo netoli jo, o kadangi kai kuriose stotelėse jie net nestodavo, nes būdavo visiškai pilni, kelionės iki miesto centro ilgai netrukdavo”, – sakė G. Neniškis.

Pasak jo, akivaizdu, kad reikėjo daugiau reisų, ypač penktadieniais ir šeštadieniais. Pietinėje miesto dalyje piko metu esą būtų pagelbėję dar trys autobusai, šiaurėje – du.

„Būtų gerai,jei turėtume daugiau pailgintų autobusų, bet visą kitą laikotarpį jie būtų nereikalingi. „Klaipėdos autobusų parkas” buvo išleidęs visus tokius autobusus ir tai labai pagelbėjo. Trumpųjų autobusų užtektų papildomiems reisams, tačiau reikėtų iš anksto planuoti žmogiškuosius resursus (sprendimą dėl nemokamo vežimo per Jūros šventę miesto Taryba priėmė tik birželio pabaigoje – Autor. past.)”, – sakė KKT vadovas.

Anot jo, reikėtų ir kad autobusai važiuotų ilgiau, nes tarp 2 ir 5 val. ryto naktį iš šeštadienio į sekmadienį dar buvo daug žmonių, kurių tikrai negalėjo išvežti tuo metu specialiai kursavę mokami maršrutiniai taksi.

Pašnekovas pasidžiaugė, kad autobusuose nebuvo užfiksuota jokių rimtų incidentų.

„Budėjo trys kontrolės ekipažai, kurie Turgaus, Atgimimo ir Teatro stotelėse atliko viešosios tvarkos priežiūros funkciją – prašydavo išlipti tuos, dėl kurių nebeužsidarydavo autobusų durys ir panašiai”, – sakė G. Neniškis.

Pasak jo, buvo sugadinta keleto autobusų durys, dėl perkrovų sprogo kelios vadinamosios pagalvės.

„Įgavus tokios patirties, iš anksto turint aiškų grafiką ir biudžetą kitą kartą galima viską suorganizuoti dar sklandžiau”, – teigė KKT direktorius.

Nemokamas keleivių vežimas savivaldybės biudžetui atsies 74 tūkst. eurų – tiek reikės sumokėti vežėjams už šių trijų dienų ridą. Tačiau į šią sumą dar reikėtų įtraukti ir pinigus, kurių KKT negavo tomis dienomis parduodama autobusų bilietus. Tiesa, to jau apskaičiuoti neįmanoma.

3 Comments

  1. Qr

    Gerai tai gerai, bet vienas niuancas-veze nemokanai savivaldybe atseikes 74….€ ir greiciausei is mokesciu moketoju pinigu bus apmoketa.

    Reply
  2. Algirdas Grublys

    Dvi dienas naudojausi nemokamu viešuoju transportu.Malonu buvo įveikti ilgesnius atstumus pėstute, negalvojant apie paliktą automobilį prie namų. Manau akcija pasiteisino.VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” ir AB „Klaipėdos autobusų parkas” darbuotojai ir vadovai nusipelnė pagyrimo už srautų suvaldymą ir nuoširdų darbą. Aišku ,kad sekantiems metams reikėtų galvoti apie didesnį autobusų skaičių ir ilgesnį darbo laiką naktį iš šeštadienio į sekmadienį.

    Reply
  3. G

    Iki šių metų į jūros šventę važiuodavau automobiliu, ilgai ieškodavau kur jį priparkuoti, o paskui dar skaičiuodavau ar po 1-2 alaus jau galiu vairuot namo ar ne. Su džiaugsmu naudojausi šiumetinę galimybę. Ir nesvarbu, kad autobuse buvo taip karštą, kad kai kurie išlipdavo laukti kito autobuso tik tam, kad įkvėptį oro. Nesvarbu ir tai, kad grįžinėjant šeštadinio naktį įliptį pavyko nuėjus pėsčiomis iki Baltijos prospekto. Sveikintina pati įdėja daryti miestą patogiu visiems jos gyventojams.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This