Politika, Svarbu

„Perkamai žiniasklaidai“ – dar dešimtys tūkstančių (3)

Avatar

Martynas Vainorius
2018-07-30


„Žinom, kad žiniasklaida yra perkama. Neduosit tų pinigų ir žmonės nežinos“, – taip skambėjo vienas iš argumentų, kodėl Savivaldybė turėtų skirti dar 40 tūkst. eurų Sporto metų ir Europos sporto miesto renginių viešinimui.

Dėl „Atviros Klaipėdos“ iškelto klausimo politikai balsavo atskirai, o ne iškart, tvirtindami visą šių metų Savivaldybės biudžeto pakeitimo projektą. Papildoma injekcija viešinimui buvo skirta tik 3 balsų persvara.

Aiškino iš tribūnos

Žinia, tokiam viešinimui šiemet jau buvo skirta 39467,7 Eur, kuriuos Klaipėdos visuomenės sveikatos biuro rengtų apklausų būdu išsidalino nuolat Savivaldybės konkursus laiminčios bendrovės UAB “Klaipėdos dienraštis”, UAB “Vakarų ekspresas”, UAB “Reklamos ekspertai”, UAB “RSV projektai” ir tik vieną apklausą laimėjo Klaipėdos savivaldybės užsakymais negalinti pasigirti UAB “Savaip”.

UAB “Klaipėdos dienraštis” Sporto metus savo portale klaipeda.diena.lt viešina skelbdamas įprastas sporto žinias, o paspaudus nuorodą “Artimiausi renginiai” nukelia į UAB “RSV projektai” sukurtą specialų “Facebook” profilį.

„Atvirai Klaipėdai“ parašius, kad tarp biudžeto projekto keitimo eilučių yra ir Savivaldybės noras skirti tokioms paslaugos antra tiek, miesto Tarybos Finansų ir ekonomikos komitetas pareikalavo, kad būtų pateiktas detalus viešinimo poreikio pagrindimas.

Tai iš tribūnos praėjusią savaitę vykusio miesto Tarybos posėdžio metu bandė padaryti viešinimo funkciją iš Savivaldybės administracijos gavusio Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro vadovė Jūratė Grubliauskienė.

Anot jos, vyksta gerokai daugiau renginių nei planuota, dėl to reikia ir papildomai viešinti, „parodyti rezultatą“.

„Skirtos lėšos nebuvo tokios didelės, buvo pamatyti kiti kanalai“, – teigė direktorė.

Anot jos, yra veikianti speciali darbo grupė, kurioje yra ir Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, ir Savivaldybės administracijos Informavimo ir e. paslaugų skyriaus vedėja Vilija Venckutė-Palaitienė, kurioje ir buvo aptartas papildomas viešinimo poreikis.

J. Grubliauskienė tikino, kad kol kas dar darytos tik preliminarios potencialių tiekėjų apklausos. Jas esą privalu pasidaryti, kad būtų galima suplanuoti lėšas.

Politikų nuomonės

„Svarstėme mes ir komitete, kliuvo mums ta suma. Šiandien iš tribūnos pasisakiusi vadovė manęs neįtikino. Nežinau, kaip čia reikės apsispręsti, gal kiekvienas pagal savo sąžinę balsuos. Jums mažai tų 39 tūkstančių viešinimui? Ar būtinai apie viską rašyti? Vaikščiokite su tomis lazdomis ir be viešinimo“, – sakė Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas Rimantas Taraškevičius.

UAB “Vakarų ekspresas” Sporto metus savo portale ve.lt viešinama reklaminiu skydeliu, ant kurio paspaudus nukeliama į UAB “RSV projektai” sukurtą specialų “Facebook” profilį.

Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas tikino, kad šiuo atveju kalba eina ne apie Savivaldybės administracijos darbų parodymą, o apie viešinimą, dalyvaujančiųjų sporto reginiuose.

„Nu neduosit tų pinigų ir žmonės nežinos, kas vyksta ir tiek. Iš vienos pusės mes kalbame, kad žmonės turi daugiau žinoti, o žinom, kad žiniasklaida yra perkama. Tai ką dabar daryti? Savivaldybės administracija moka žiniasklaidai, ji talpina straipsnius, ką, jūs to nežinojote?“, – sakė vicemerė Judita Simonavičiūtė.

Balsuojant dėl šios biudžeto eilutės už tokios sumos skyrimą viešinimui pasisakė 14 politikų, 6 susilaikė (Aldona Staponkienė, R. Taraškevičius, Vygantas Vareikis, Jurgita Choromanskytė, Laisvūnas Kavaliauskas ir Rimantas Didžiokas), 5 buvo prieš (Nina Puteikienė, Mindaugas Gylys, Arūnas Barbšys, Tomas Meškinis ir Viačeslav Titov).

Po balsavimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnė Vaida Žvikienė Savivaldybės administracijai priminė visuomenininko Germano Čepo kovo mėnesį vykusio miesto Tarybos posėdžio metu išsakytą praktiniais pirmosios viešinimo kampanijos pavyzdžiais paremtą kritiką.

„Norisi, kad rezultatas būtų kitoks ir kad būtų pirkimas skaidresnis, platesnis, kad ir vėl neišgirstume iš tribūnos, kaip neefektyviai išleista 40 000 eurų“, – sakė V. Žvikienė.


2018-07-30

3 komentarai apie “„Perkamai žiniasklaidai“ – dar dešimtys tūkstančių”

  1. Kažkodėl savivaldybė tyli kaip pelė po šluota apie gyventojų skaičiaus mieste katastrofišką mažėjimą. Daugiau kaip 50000 Klaipėdoje sumažėjo gyventojų. Tai mažiau ir info gavėjų yra. Kodėl reikia didinti lėšas-pinigus Sporto sostinei _Klaipėdai. Nemalonu net ištarti tokį žodį ” sostinė ir dar sporto…” O Savivaldybės sporto skyrius negali daugiau su miestiečiais padirbėti….? Ir pn.
    Tikrai gerai kad yra toks žiniasklaidos portalas kaip ATVIRAKLAIPĖDA ir viešina be pinigų tai kas svarbu miestiečiams žinoti…

  2. Nu absurdas, visi žinom, kad ta “sporto sostinė” jau yra visiškas fiasko ir “pakazucha” tai dar ir pinigų švaistymas. Žmonės susitelkim rinkimam duoti tinkamą atkirtį grubliauskiniam liberalalam!!!!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt