Svarbu, Temos

Viešinimui – 40 000, senjorams ir neįgaliesiems – 5 700 (papildyta) (8)

Avatar

Martynas Vainorius
2018-07-18


Sporto metų proga 40 tūkst. eurų viešinimo kampanijai, kurią rengia nuolat Savivaldybės konkursus laiminčios bendrovės, jau skyrusi miesto valdžia nusprendė, kad to dar negana. Miesto Tarybai, šį mėnesį perskirstysiančiai Savivaldybės biudžetą, siūloma viešinimui skirti tokią pačią sumą.

Klaipėdos miesto sveikatos biuro, kuris atsakingas už tokį viešinimą, direktorė Jūratė Grubliauskienė vardijo, kad už papildomus 40 tūkst. eurų bus perkama reklama autobusuose, traukiniuose, prekybos centre “Akropolis” ir kitur. Dalis tiekėjų apklausų esą jau yra įvykę.

Martyno Vainoriaus nuotr.
Pinigus dalina apklausų būdu

“Atvira Klaipėda” dar kovo pabaigoje aprašė, kad Europos sporto miesto titulą už 10 tūkst. eurų nusipirkusi Klaipėdos savivaldybė 40 tūkst. eurų nusprendė skirti ne sporto renginiams, o viešinimo kampanijai.

39467,7 Eur šiam tikslui numatytų biudžeto lėšų Savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino įsakymu už Sporto metų minėjimo priemonių plano koordinavimą ir organizavimą atsakingu paskirta BĮ Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras (KMVSB) nusprendė išleisti ne skelbdama vieną viešą konkursą, o „neskelbiamos apklausos būdu vadovaujantis mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu“.

Šios neskelbiamos apklausos metu trys iš aštuonių paslaugų buvo pirktos iš vieno tiekėjo, o dar tris paslaugas teikia vien per pastaruosius trejus metus beveik pusės milijono eurų vertės užsakymų iš Savivaldybės ir jos įmonių sulaukusi UAB „RSV projektai“.

Sporto renginių anonsams ir projekto reklamai internete buvo surengtos dvi apklausos, kuriose dalyvavo po vieną tiekėją – UAB „Klaipėdos dienraštis“ ir UAB „Vakarų ekspresas“. Abu jie pasiūlė identiškas paslaugos kainas –  po 6442,04 Eur.

Vienintelis reklamos per regiono radiją apklausos dalyvis – UAB „Reklamos ekspertai“ (radijo stočių „M-1“, „M-1 Plius“, „Lietus“, „Laluna“ ir „Raduga“ reklamos atstovas) paslaugas teiks už 5445 Eur.

UAB „Vakarų ekspresas“ nuo 2015-ųjų iki šio pavasario buvo laimėjęs tokių konkursų už daugiau nei 177 tūkst. eurų. Nuo balandžio ši bendrovė dar pasirašė metinės trukmės 17 472,98 Eur vertės sutartį su Savivaldybei pavaldžia Klaipėdos universitetine ligonine, tokios pat trukmės 14 520 ir 22 893,5 Eur sutartis su Savivaldybės kontroliuojamomis AB “Klaipėdos vanduo” ir AB “Klaipėdos energija”, o 9 124,6 Eur gaus iš Savivaldybės VšĮ “Klaipėdos šventės” už Klaipėdos kultūros renginių programos viešinimą 2018-2019 metais.

Nuo 2015-ųjų iki šio pavasario UAB „Klaipėdos dienraštis“ buvo laimėjęs konkursų iš Savivaldybės ar jos įmonių už beveik 181 tūkst. eurų. Dar per 39 tūkst. eurų laimėjo jos „motininė“ bendrovė „Diena media news“ (CVPIS duomenys). Nuo pavasario “Klaipėdos dienraštis” tai pat pasirašė identiškas ir sumomis beveik nesiskiriančias sutartis: Klaipėdos universitetinė ligoninė – 17 522,04 Eur, “Klaipėdos vanduo” – 14 520 Eur, “Klaipėdos energija” – 22 930 Eur, “Klaipėdos šventės” – 10 840 Eur. Papildomai pasirašyta pusmečio trukmės reklamos 2 420 Eur reklamos paslaugų sutartis su Savivaldybės valdoma UAB “Gatvių apšvietimas”.

UAB „Reklamos ekspertai“ nuo 2015-ųjų iki pavasario buvo gavę Savivaldybės ir jos įmonių užsakymų už daugiau nei 51 tūkst. eurų. Birželį dar buvo pasirašyta pusmečio trukmės 7 114,8 Eur vertės sutartis su “Klaipėdos šventėmis” dėl audioklipų apie Klaipėdos kultūros programos renginius transliacijos per radijo stotį “Laluna”.

Trijuose iš likusių keturių neskelbtų apklausų sekėsi UAB „RSV projektai“. Ji už 5142,5 Eur rūpinsis reklama ir projekto aktualijų skelbimu per socialinį tinklą „Facebook“, už 7489,9 Eur – reklama per televiziją, dar už 2214,3 Eur sukurs ir patieks suvenyrus bei organizuos lauko reklamą (informacinius laivelius). Beje, dėl šios paslaugos apklausos metu esą buvo teirautasi ir UAB „Savaip“ bei VšĮ „Klaipėdos publika“, bet jos pasiūlymo nepateikė, tad pirkta iš vieno tiekėjo.

Už 5142,5 Eur sukurtas ir administruojamas “Facebook” puslapis nuo balandžio vidurio iki dabar sekėjų gretas išaugino 226 socialinio tinklo naudotojais.

CVPIS duomenimis, UAB „RSV projektai“ nuo 2015-ųjų buvo laimėjusi daugiau nei 20 Savivaldybės ir jo įmonių skelbtų konkursų už daugiau nei 494 tūkst. eurų. Portalo rekvizitai.vz. lt pateikiamais duomenimis, nuo 2012 m. „RSV projektai“ yra gavusi iš „Klaipėdos energijos“ užsakymų už 208 582 eurus, iš Klaipėdos savivaldybės – už 184 658 eurus, iš „Klaipėdos vandens“ – už 114 187 eurus, iš Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro – už 81 464 eurus. Nuo gegužės “RSV projektų” tokių sutarčių portfelis pasipildė dar 90,3 tūks. eurų. 49 518,04 Eur Savivaldybė sumokės už nemažiau kaip 52 reportažų viešinimą televizijos eteryje, 40 836,18 Eur ji sumokės už “visuomenės švietimo atliekų tvarkymo klausimais organizavimą ir įgyvendinimą” (dvi sutartys).

Ši įmonė dalyvavo ir paskutinėje KMVSB rengtoje apklausoje dėl lauko plakato sukūrimo, gamybos ir eksponavimo, tačiau pasiūlymo nepateikė, tad „laimikis“ atiteko UAB „Savaip“, paslaugą pasiūliusiai už 6292 Eur.

Senjorams ir neįgaliesiems – septynis kartus mažiau

Praėjus porai savaičių po minėtosios “Atviros Klaipėdos” publikacijos ir visuomenininkų pasisakymo ta tema iš Klaipėdiečių tribūnos, Savivaldybės atstovai surengė spaudos konferenciją, kurios metu aiškino apie pasirinktų viešinimo priemonių efektyvumą ir teigė, kad “yra noras didinti regioninio ir nacionalinio lygmens informavimą”. Kiek tam žadama skirti lėšų, tada nedetalizuota.

Dabar jau aiškėja, kad viešinimui užsimota skirti antra tiek – dar 40 tūkst. eurų.

Sprendimo dėl biudžeto keitimo projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad Kūno kultūros ir sporto plėtros programai vykdyti siūloma asignavimus iš savivaldybės biudžeto lėšų padidinti 45,7 tūkst. Eur. Iš jų liūto dalis –  40 tūkst. Eur  būtų skiriama KMVSB biuro projektui „Klaipėda – Europos sporto miestas“ viešinti. Likę 5,7 tūkst. Eur būtų skirti fizinio aktyvumo užsiėmimams senjorams ir neįgaliesiems naujajame baseine. Be to, šios lėšos skiriamos ne papildomai, o tik perkeliamos iš Klaipėdos „Gintaro“ sporto centrui suplanuotų ir nepanaudotų lėšų naujo baseino nuomai.

“Kaip prisimenate, spaudos konferencijoje buvome kalbėję, kad reklama autobusų ekranuose – kalbame apie vietinius ir tam tikrus intensyvumus Kauno ir Vilniaus autobusų ekranuose, traukinių ekranuose, “Akropolio” garsinė reklama, papildomi šaukiniai radijo. Dabar tiek prisimenu”, – paklausta, kam ruošiamasi išleisti papildomas lėšas, sakė KMVSB biuro direktorė J. Grubliauskienė.

Pasak jos, pirkimai vėl bus išskaidyti į dalis.

“Ten, kur pagal sumas reikės konkursų, juos darysime, o kur užteks apklausų, ten jų ir užteks. Geležinkelių, autobusų sumos yra tokios, kad konkursų nereikia, o ir ekranų valdytojai aiškūs. Turėčiau patikslinti, kas yra padaryta. Už viešuosius pirkimus atsakingas žmogus dabar yra atostogose, kažką iki jų jau spėjo padaryti”, – sakė direktorė, pažadėjusi detalią informaciją atsiųsti el. paštu.

“Atvira Klaipėda” jos paklausė, kokias paslaugas suplanuota pirkti už 40 tūkst. eurų, kokie konkursai/apklausos jau yra įvykdyti ir kokie jų rezultatai bei kokius konkursus/apklausas dar ketinama vykdyti.

Atsakydama raštu KMVSB pavaduotoja Aiva Dabašinskienė papildė, kad dar planuojama pirkti straipsnius dienraščiuose, lauko reklamą ir reprezentacines prekes.

Iki šiol už 1200 eurų 5 mėnesiams užsakyta reklama traukiniuose, kursuosiančiuose maršrutu Vilnius-Klaipėda-Vilnius. Per reisą tokia reklama bus parodyta 10 kartų. Už  1500 Eur plius PVM tokiam pačiam laikotarpiui nupirkta radijo reklama Klaipėdos “Akropolyje”. Kiti konkursai ir apklausos dar bus rengiami.

Prašys pagrįsti arba skirti muziejui

Trečiadienį biudžeto pakeitimo projektą svarstant miesto Tarybos Finansų ir ekonomikos komitetui jo pirmininkas Rimantas Tarškevičius, retoriškai teiravosi, ar siūlant skirti tokią sumą viešinimui “ne per daug taškomės pinigais”.

“Siūlau juos skirti kitiems tikslams”, – sakė jis.

“Ar viešinimas blogai?”, – į tokį siūlymą reagavo vicemerė Judita Simonavičiūtė.

“O kam pritrūko?”, – savo ruožtu klausė Arūnas Barbšys.

“Aš tikrai žinau, kad trūksta, bet reikia paprašyti, kad pagrįstų, kodėl atsirado toks poreikis”, – teigė J. Simonavičiūtė.

“Klausimas turi racijos. Juk buvo planuojami resursai. Kas atsitiko, kad jų reikia daugiau?”, – abejonę išreiškė ir vicemeras Artūras Šulcas.

Šis komitetas pritarė siūlomam sprendimo projektui su pastaba, kad miesto Tarybai būtų pateiktas detalus viešinimo poreikio pagrindimas.

Svarstant šį klausimą Kultūros, švietimo ir sporto komitete Nina Puteikienė siūlė tuos 40 tūkst. eurų skirti naujojo muziejaus “39/45” reklamai.

“Padarėme puikų muziejų, skirkime pinigų jo reklamai, tegu tai būna traukos centras. Produktą sukūrėme, bet jo Lietuvos gyventojai nemato. O Sporto miestas yra oro pripūstas projektas”, – teigė N. Puteikienė.

Savivaldybės administracijos Ugdymo ir kultūros departamento direktorė Nijolė Laužikienė teigė, kad Sporto metai nėra pakankamai viešinami ir dėl to esą atrodo, kad tarsi niekas nevyksta.

“Per mažai viešinimo. Todėl ir prašoma papildomų lėšų”, – teigė N. Laužikienė.

Kultūros, švietimo ir sporto komitetas nepalaikė N. Puteikienės siūlymo ir pritarė Savivaldybės administracijos pasiūlytam sprendimo projektui.

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetui klausimų dėl tokio siūlymo nekilo, biudžeto pakeitimo projektui jo nariai pritarė vienbalsiai.

P.S. Jau paskelbus šią publikaciją skaitytojai atsiuntė informaciją, kad sausio 14-ąją vykusį sporto metų renginį už 17968,5 Eur organizavusi N. Ivanausko įmonė „Pramogų burės“ laimėjo konkursą ir rengti Sporto metams priskirtą naujojo baseino atidarymo renginį. Jis Savivaldybei atsiėjo 11 979 eurus. O balandį ši įmonė dar laimėjo ir AB “Klaipėdos vanduo” konkursą ir už 11 132 eurus surengti vandentvarkos darbuotojų dienos renginį. 


2018-07-18

8 komentarai apie “Viešinimui – 40 000, senjorams ir neįgaliesiems – 5 700 (papildyta)”

  1. Kai Klaipėda buvo kultūros sostinė, daugiausiai renginių mačiau reklamuojančių “kultūros sostinę”. Nenuostabu, kad didžioji pusė šiemetinių REKLAMUOS SPORTO SOSTINĘ. Laužikienės klestėjimo būdas – nedaryk renginio, nes kur kas svarbiau jį gerai aprašyti……………………….

  2. Bravo, Martynai. Negaliu atsidžiaugti Jūsų straipsniais, kuriuos paskaitęs su malonumu pasvarstau, kad, na va, turime mes ir Klaipėdoje TIRIAMOSIOS ŽURNALISTIKOS atstovų.
    Iš šių metų Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės metinio pranešimo:
    “Fundamentaliems nacionalinio saugumo klausimams randasi ir vis daugiau politinės valios. Priešakines valstybės gynybos linijas papildo tiriamoji žurnalistika, vidiniai sąjūdžiai jau užgimsta mokyklose, ligoninėse, socialiniuose tinkluose.”

    • Ačiū už įvertinimą. Visgi manau, kad tai dar per drąsu vadinti tiriamąją žurnalistika, gal tik maža užuomazga. Bet džiugina tai, jog signalas apie papildomą piniginę injekciją atėjo iš bendruomenės, atidžiai studijuojančios sprendimų projektus (deja, žurnalistai esant dideliam informacijos srautui ne visada spėja į viską įsigilinti). Tad būtent aktyvi pilietinė visuomenė yra pagrindinė tokios žurnalistikos atrama. Na, ir mūsų atveju dar reikia ir finansinės tokios visuomenės paramos, kad pajėgos reaguoti ir bandyti tirti būtų adekvačios. Vis dar neprarandu vilties, kad pavyks tokias suburti 🙂

  3. Ačiū už tikrą žurnalistiką. Tai kas vyksta Klaipėdoje o gal ir kitose savivaldybėse yra baisu. Apie kokius skaidrius rinkimus, piliečių valios išraišką galima kalbėti, kai prieš rinkimus vieną politinė jėga per tarpininkus, komunalines įmones nuperka “nepriklausomą” žiniasklaidą.
    Šitą reguliaviko bėdą reikia kuo skubiau perduoti svarstyti NSGK pirmininkui, VSD ir valstybės kontrolei – demokratija pavojuje

    • Grubliauskas kaip Putinas, atėjo visiems laikams, vėl eis į merus, už ką šitas prakeiksmas Klaipedai.

  4. Štai ir atsakymas, kam dirba “nepriklausoma” Klaipėdos miesto spauda. Teko patirti jos veiklos metodus. O mes tikimės, kad parašys apie liberalų machinacijas “nepriklausoma” spauda, kuri tik ir gyvena iš savivaldybės ir jos įmonių lėšų. Kitaip jau senai būtų “nudususi”. Senai apie tai jau kalbėjau, bet Liubinavičius mane “užčiaupė”. Jis juk dar gauna pinigus kaip atstovas spaudai visų savivaldybės įmonių. Dar viena “erkė” prisisiurbusi prie miesto biudžeto. Vis pagalvoju kaip visos tos “erkės”, dabar mintančios biudžeto lėšomis, išgyventų, jei iš savivaldybės būtų “išspirti” liberalai?.. O jei nauja valdžia nutrauktų finansavimą “Klaipėdai” ir “Vakarų ekspresui” per kiek laiko subankrutuotų tie dienraščiai?..

  5. Dieve mano, todėl “Klaipėdoje” kiekvienas suoliukas , kiekvienas medelis apdainuotas, nuo piarinių savivaldybės įmonių straipsnių visur jau bloga darosi. Užpilti visi vietinės reikšmės laikraštukais mūsų mokesčių pinigais…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt