P0

Svarbu, Uostas ir jūra

“Klasco”: naftos kokso gali nelikti (1)

Avatar

Martynas Vainorius
2018-08-21


“Revizuosime krovinį. Greičiausiai čia jo neliks. Arba bus iškeltas į pietinę uosto dalį, arba iš viso jo neliks”, – taip apie juodomis dulkėmis dalį Klaipėdos miesto padengusį naftos koksą pirmadienio popietę susitikime su uostamiesčio bendruomenių atstovais sakė AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (“Klasco”) generalinis direktorius Vytautas Kaunas.

Šiems bendruomenės atstovams, kaip ir penktadienį žurnalistams, “Klasco” vadovybė pačioje įmonės teritorijoje aprodė jau įdiegtas aplinkosaugos priemones ir pristatė planuojamus veiksmus.

Vytautas Kaunas tikino, kad jo vadovaujama bendrovė siekia kuo greičiau perkrauti dabartinę apie 30 tūkst. tonų naftos kokso partiją, o tada jau bus sprendžiama dėl tolesnes tokio produkto krovos. Martyno Vainoriaus nuotr.

Tiek jis, tiek ir bendrovės Krovos terminalo viršininkas Vytautas Štumbergas akcentavo, kad naftos koksas kraunamas jau nuo 2015 metų, tačiau pirmą kartą pasitaikė tokia karšta vasara, labai išdžiovinusi krovinį, ir dar buvo pakilęs iki 26 m/s siekęs vėjas.

“Pernai nesuvaldėme ne kokso, o metalo koncentrato krovos. Tačiau jo iškart ir atsisakėme – šio krovinio nebeliko nuo lapkričio”, – aiškino V. Štumbergas.

V. Kaunas tikino, kad bendrovė siekia kuo greičiau perkrauti dabartinę apie 30 tūkst. tonų naftos kokso partiją, o tada jau bus sprendžiama dėl tolesnes tokio produkto krovos. Jis pakartojo, kad šį trečiadienį šiuo metu brezentu uždengta kokso dalis bus dengiama dar vienu specialiu produktu, turinčiu sustabdyti jo dulkėjimą – krakmolo pagrindu pagamintu mišiniu. Kito kliento krovinys jau padengtas celiuliozės ir vandens mišiniu.

“O kalbant apie metalo rūdos krovą, tai vandens patrankos tikrai yra efektyvi priemonė jo dulkėjimui sustabdyti. Kai kuriose nuotraukose matomi vaizdai yra ne dulkės, o patrankų purškiami vandens purslai, kurie vėliau kartu su dulkėmis krenta žemyn”, – teigė V. Kaunas.

V. Štumbergas antrino, kad jei dulkėtų šis krovinys, tai dulkės turėtų būti rudos – tai esą yra molio, kurio apvalkalu yra padengtos geležies rūdos granulės, dulkės.

V. Kaunas priminė, kad bendrovė iki rugsėjo 14 d. aplinkosaugininkams turi parengti trumpalaikių ir ilgalaikių aplinkosauginių priemonių planą. Jame esą gali atsidurti ir vėjo greitį mažinančios bei dulkes sulaikančios sienutės, ir oro taršos matavimo stotelės visame įmonės perimetre. Tokia, jau pastatyta Uosto direkcijos, esą jau visą savaitę nerodo jokių viršijimų. Bendruomenės atstovams pasiteiravus, ar tokių stotelių duomenis būtų galima stebėti vadinamuoju “on-line” režimu, V. Kaunas teigė, kad tikrai nesakoma “ne” tokiai idėjai.

“Taip pat numatoma mažinti krovinio rietuvių aukštį, nes kuo aukščiau, tuo vėjas stipresnis ir didesnė dulkėjimo rizika”, – teigė “Klasco” vadovas.

Pasak “Klasco” technikos direktoriaus Algirdo Kamarausko, kai Uosto direkcija pradės rekonstruoti buvusias Jūrų perkėlos terminalo krantines, įmonė ten lygiagrečiai sukurs krovos suprastruktūrą. Šiame terminale krova jau būtų vykdoma uždaru būdu – apverčiant vagonus ir naudojant vadinamuosius louderius (angl. loader).

“Tačiau geriausiu atveju tam prireiks trejų metų”, – sakė A. Kamarauskas.

V. Kaunas taip pat priminė, kad nuo šiol bendrovės lėšomis valomos ir Vitės kvartalo gatvės. Kad tai iki šiol nebuvo daroma esą rodo ir faktas, jog jau per pirmą dieną speciali mašina susiurbė dvi pilnas 8 kub. m talpas žemių ir šiukšlių. Taip pat pasinaudojant vienos gyventojos patarimu antradienį ketinama susitikti su “Vitės” pagrindinės mokyklos direktore ir pasitarti, ar nereikia, pavyzdžiui, valymo darbais prisidėti prieš mokslo metų pradžią.

“Tikrai imsimės visų organizacinių ir inžinerinių priemonių, kad būtų suvaldyta bet kokia tarša. Jei reikės, stabdysime krovą. Norime sugyventi, reikia ieškoti kuo daugiau sąlyčio taškų”, – baigiantis susitikimui sakė V. Kaunas.

Tačiau kaip tik prieš šį susitikimą bendruomenių atstovai Klaipėdos apygardos prokuratūrai įteikė prašymą dėl viešojo intereso gynimo ir ikiteisminio tyrimo pradėjimo pagal Baudžiamojo kodekso straipsnį, numatantį atsakomybę už aplinkos apsaugos taisyklių pažeidimą, jeigu tai sukėlė pavojų žmogaus sveikatai arba galėjo atsirasti sunkių padarinių aplinkai. Po tokiu prašymu per trumpiau nei savaitę pasirašė 862 asmenys. Prokuratūros prašoma ginant viešąjį interesą kreiptis į teismą dėl „Klasco“ vykdomos geležies rūdos krovos darbų sustabdymo ir licencijos šiai krovai panaikinimo.


2018-08-21

Vienas komentaras apie ““Klasco”: naftos kokso gali nelikti”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt