Uostas ir jūra

Nagrinėtos uosto plėtros problemos

Atvira Klaipėda

Greta Rimeikaitė
2018-09-14


Penktadienį Klaipėdos universiteto (KU) Aula Magna salėje vykusios konferencijos, kurią organizavo kelios visuomeninės uostamiesčio organizacijos, metu buvo aptarta uosto plėtra mieste, pavojus jūros ir marių krantams bei besikuriantys kvartalai aplink Klaipėdą. Buvo iškeltas bendrojo plano tikslas – kompleksiškai spręsti gamtines, urbanistines, transporto bei kultūros paveldo problemas.

Diskusijoje dalyvavusių piliečių nuomone, yra labai svarbu, kad visos Klaipėdos mieste esančios krantinės bei piliavietė būtų prieinamos miestiečiams. Klaipėdos vyriausias architektas Almantas Mureika iškėlė pramogų salos idėją – ji galėtų atsirasti šalia II-osios Melnragės, nes, anot jo, šalia esanti didelė parkavimo aikštelė leistų pritraukti svečius ir iš kitų Lietuvos miestų.

„Nenaikinant gamtos jos prieglobstyje galima įrengti Spa bei pramogų centrus. Būtent ta teritorija, esanti tarp Girulių ir vadinamojo Neįgaliųjų paplūdimio, yra ypač tinkama sukurti kompleksą, kuriame miesto svečiai galėtų džiaugtis gamta visus metus“, – samprotavo A. Mureika.

Taip pat buvo akcentuota uosto svarba Klaipėdai. Anksčiau nuo miesto centro iki Švyturio tęsėsi itin graži promenada, tačiau šiandien toje vietoje yra įsikūrusi „Klaipėdos nafta“ bei KLASCO. Miestas užspaudė uosto grožį, buvo pristatyta daugybė gyvenamųjų namų, tad šiandien Klaipėdos uostui plėstis galimybių mieste tiesiog nėra.

Architektas Mindaugas Pakalnis pabrėžė, jog pagrindinis iššūkis, su kuriuo susiduria miestai – depopuliacija. Per paskutinius 20 metų gyventojų miestuose sumažėjo 20 procentų. Prie šių skaičių prisidėjo sparčiai didėjančių vienbučių namų statyba Klaipėdos rajone. Tai rodo, jog žmonės migruoja iš miesto ir ši tendencija nesilpnėja.

„To priežastis yra gana akivaizdi – Klaipėdos rajonuose yra geresnis kontaktas su švaria, gamtine aplinka, kurios trūksta mieste. Pietinė Klaipėdos dalis yra ypač izoliuota nuo vandens telkinių bei miškų. Tik efektyviai išnaudota uosto plėtra bei gyvenamųjų teritorijų tolinimas nuo jo gali pakeisti miesto vaizdą į teigiamą pusę“, – mintis dėstė M. Pakalnis.

Tarp šių problemų sprendimo būdų buvo įvardinta ir miesto centrų bei viešų erdvių plėtra prie vandens, viešojo vandens transporto vystymas bei naujo transportinio ryšio Klaipėda – Neringa svarba.

Penktadienio rytą Klaipėdos universitetas išplatino pranešimą, kuriame atsiribojo nuo konferencijos „Miestas ir uostas: nepaskelbto karo zona“.

 

captcha
Įveskite aukščiau pateiktą tekstą:

2018-09-14

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda“ priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai“. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Herkaus Manto g. 36 – 6 kab.
Klaipėda, LT-92233
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt