Vakarų Baltijos laivų statykla stato mokslinių tyrimų laivą

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2018-10-01

UAB Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) pranešė statanti naują mokslinių tyrimų laivą, kurio užsakovas – Farerų salose veikianti įmonių grupė.

Į surengtą simbolišką kylio padėjimo (ang. keel laying) ceremoniją buvo atvykę ir užsakovų – įmonių grupės „MEST Shipyard“, ir būsimo laivo savininkų – Farerų salų jūrinių tyrimų instituto (angl. The Faroe Marine Research Institute) atstovai.

Anot įmonės pranešimo, „MEST Shipyard“ generalinis direktorius Mouritz Mohr ir Farerų salų jūrinių tyrimų instituto vadovas Eilif Gaard pabrėžė, kad ši diena ypač svarbi ne tik atvykusiems į ceremoniją, bet visiems Farerų salų gyventojams.

„Pažymime mokslinių tyrimų laivo, kuris padės tirti vandenynus, išsaugoti turimas žuvų atsargas ateities kartoms – vaikams ir anūkams, statybos pradžią. Kiekvienas Farerų salų gyventojas seka laivo statybos procesą. Šis projektas labai svarbus visiems – tiek gyventojams, tiek valdžios atstovams“, – cituojamas E. Gaard.

„Laivo statybai VBLS pasirinkome, nes ši statykla viena geriausių – turi ilgametę patirtį laivų korpusų statybos projektų įgyvendinime, puikią reputaciją, yra patikima“, – teigė M.Mohr.

VBLS direktorius Vitalij Frolov pabrėžia, kad mokslinių tyrimų laivo korpuso statyba – išskirtinis projektas ir jam skiriamas ypatingas dėmesys.

VBLS sutartį su įmone „MEST Shipyard“ dėl mokslinių tyrimų laivo korpuso, kurio ilgis – 54 metrai, o plotis – 13,6 metro, statybos ir dalinio įrengimo pasirašė šių metų vasarį. Numatoma, kad projektas bus baigtas iki 2019 m. vasaros.

Mokslinių tyrimų laivo korpuso statybai numatoma panaudoti apie 800 tonų plieno, o antstato gamybai – apie 40 tonų aliuminio. Taip pat bus sumontuoti vamzdynai bei kiti įrenginiai, tokie kaip varikliai, generatoriai, vairavimo mechanizmai.

Farerų vyriausybės užsakymu statomas laivas bus skirtas žuvininkystės bei vandenų tyrimo darbams. Jam keliami aukšti triukšmo lygio (angl. Silent-R) reikalavimai. Taip pat laivas privalės atitikti C ledo klasės kriterijus.

Klaipėdoje pastatytas korpusas bus transportuojamas į Farerų salas galutiniams įrengimo darbams.

VBLS jau turi patirties statant mokslinių tyrimų laivus. Teigiama, kad jos išsiskiria savo sudėtingumu, nes reikia sumontuoti daug įrangos. Prieš beveik ketverius metus buvo baigtas ir Klaipėdos universitetui perduotas laivas „Mintis“, pasižymintis daugiafunkcėmis jūrinių tyrimų galimybėmis. Šiame laive įrengtos trys stacionarios laboratorijos: hidrologinė-biologinė, geologinė ir hidroakustinė. Sumontuota įranga suteikia galimybę tirti visus pagrindinius jūros aplinkos komponentus.

Žymos: | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Tęsiasi klaipėdiečių kova už išskirtinį užsakymą

Apeliacinis teismas pakeitė pirmos instancijos sprendimą byloje, kurią Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) iškėlė Vidaus vandens kelių direkcijai.   Šis procesas ...
2025-11-03
Skaityti daugiau

Istorijos iš Klaipėdos archyvo, Svarbu

Naujas butas – už magaryčias  (3)

„Atvira Klaipėda“, remdamasi Klaipėdos regioniniame valstybės archyve dabar saugomais dokumentais, dar viename rašinyje apžvelgia, kaip 1953 metais uostamiesčio valdžia sprendė ...
2025-10-12
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Klaipėdiečių įdirbį nuneš olandai?  (1)

Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) pakilo į teisinę kovą prieš Vidaus vandens kelių direkciją. Procesas yra susijęs su dar 2021-aisiais ...
2025-08-27
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This