Ruošia „receptą” Biržos tiltui

Fotoreportažai, Miestas, Svarbu

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Jau nuo pavasario Biržos tilto „viduriuose” guli nukritęs apie 30 tonų sveriantis betono luitas – vienas iš šešių tokių, atliekančių kontrsvorio funkcijas, būtinas norint pakelti tiltą. Šiuo metu vilnietis inžinierius-tiltininkas Algirdas Steponavičius rengia projektą, kaip išspręsti šio sovietinių statybų broko problemą.

„Pokariu, kai buvo atstatomas tiltas, geriausi inžinieriai buvo Sibire, o statę kariškiai darbus atliko nelabai kokybiškai. Kai daugiau prieš dešimtmetį buvo restauruojamas tiltas, irgi rengiau projektą, bet tuo metu nebuvo matyti, kad kontrasvorių viduje gali būti tokios problemos, kad konstrukcijos gali būti netinkamai sutvirtintos”, – pasakojo vidinėse tilto patalpose „Atviros Klaipėdos” žurnalisto užtiktas A. Steponavičius.

Kai inžinierius Algirdas Steponavičius karstėsi po tilto konstrukcijas, buvo sunku patikėti, kad jam jau 84-eri. Martyno Vainoriaus nuotr.

Pasak jo, nors dėl surūdijusių konstrukcijų ir prasto tvirtinimo šis kontrsvoris ir nukrito, tai tikrai nekelia jokių grėsmių tilto stabilumui. Jo tik nebūtų galima pakelti, o dėl papildomo saugumo buvo apribotas eismas viena juosta.

„Savivaldybė labai rūpinasi, kad ši problema būtų išspręsta, tačiau viešųjų pirkimų procedūros daro savo. Sutartis su manimi buvo pasirašyta rugsėjo viduryje, projektą turiu atiduoti iki lapkričio 15 dienos”, – sakė inžinierius, turintis savo individualią tyrinėjimo-projektavimo įmonę „Ekspertas”.

Pasak jo, projekto metu taip pat bus nurodyta, kaip sustiprinti likusius penkis kontrsvorius. Išbetonuoti naują esą tikrai nebus problemų, kur kas sudėtingiau bus išgabenti nukritusį ir atlikti minėtuosius tvirtinimo darbus. Taip pat inžinierius žada suprojektuoti naujus, elastomerinius guolius, kurie pakeis dabartinius jau susidėvėjusius metalinius atraminius guolius, tad važiuojant transportui tiltas jau neturėtų taip garsiai bildėti.

Savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda teigė, kad gavus projektą būtų skelbiamas konkursas darbams atlikti. Jie, anot direktoriaus, jau tikriausiai prasidės tik kitąmet.

Savivaldybei Biržos tilto kontrasvorių ir ortotropinių plokščių remonto darbų techninio darbo projekto parengimas ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos atsieis 20 tūkst. eurų.

ISTORIJA

Iki XVIII a. antrosios pusės medinis Biržos tiltas turėjo strateginę reikšmę: dešiniajame upės krante jį saugojo supiltas ravelinas. Tiltas miestui duodavo nemažų pajamų: kiekvienas praplaukiantis laivas privalėjo mokėti tilto pakėlimo mokestį – tilto viduryje būdavo atidaroma nedidelė anga, kad pralįstų burlaivių stiebai. 

1877 m. pagal vietinio architekto Mejerio projektą buvo pradėtas statyti naujas varstomas metalinis tiltas ant mūrinių atramų. Tiltą statė Gdansko firma. Jis buvo atidarytas 1879 m.

1904 m., kai pradėjo važinėti tramvajus, viršutinė tilto dalis dar kartą rekonstruota. Po šios rekonstrukcijos tiltą papuošė du metaliniai ažūriniai jugendo stiliaus portalai, prie kurių buvo pritvirtinti žibintai. Kad judamos tilto dalys neišlinktų, jų galai buvo įtempti metalinėmis alkūninėmis konstrukcijomis. Toks tiltas išstovėjo iki XX a. trečiojo dešimtmečio pabaigos. Vėliau jo turėklai buvo supaprastinti, o portalai pašalinti.

Antro pasaulinio karo metu tiltas buvo sugriautas. Atstatytas 1948 m. bet jau pakeitus kryptį – tiltas „paslinktas” labiau į dešinę. 50 laipsnių kampu iš abiejų pusių pakeliamas Biržos tiltas paskutinį kartą buvo renovuotas 2006-2007 metais. Tuo metu tilto rekonstrukciją atliko konkursą laimėjusi bendrovė „Hidrostatyba“. Restauravimas kainavo 1,34 mln. eurų, projektas – 43,4 tūkst. eurų, dar 4,3 tūkst. eurų sumokėta už projekto ekspertizę.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”5″ images=”50765,50766,50767,50768,50769,50770,50772,50773,50774,50775,50776″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuomonės

Metai prie Klaipėdos valdžios šturvalo: sėkmės ir nesėkmės

Sėkme reikėtų vadinti pastangas darbuotis atnaujinant daugiabučių namų kiemus, ugdymo įstaigas ir jų aplinką – dėmesio anksčiau tam tikrai stokota. ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Svarbu

Biržos tiltas: valdžia tikina ieškanti geriausio rezultato už optimalią kainą

Dviejų milijonų eurų sumos Biržos tiltui remontui pagailėjusios savivaldybės vadovai žada ieškoti būdų, kaip pasiekti „optimalų“ variantą, nors kai kurie ...
2024-03-20
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Biržos tiltas: remontininkų apetitas viršija 2 milijonus

Paaiškėjo, ką turėjo omenyje Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas, po dar viena nesėkme pasibaigusio Biržos tilto remonto konkurso, sakydamas, kad vienintelio ...
2024-03-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This