Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-10-04 |
Trečiadienio vakarą finišavo po vis dar „burbuliuojančios”, šią vasarą ažiotažą sukėlusios naujo sukurto Klaipėdos miesto logotipo istorijos gimęs projektas „Logotipas Klaipėdai“.
Kelių klaipėdiečių iniciatyva vykusio projekto metu iš 149 pasiūlytų logotipų speciali komisija ir patys žmonės išrinko du, kurie, jų nuomone, būtų verti tapti miesto ženklu. Tautos pripažinimo sulaukė Fiodor Šulenok darbas „:)”, o komisijos favoritu tapo „VRSAgency” logotipas „Kūrybiškas ir spalvingas uostamiestis”.
Baigiamajame renginyje dalyvavęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pripažino, kad dabar tikrai yra galvos skausmas, kaip elgtis ir su nupirktuoju, UAB „Alora” sukurtu logotipu, ir su išrinktais žmonių. Logotipo pirkimo procedūras rengusios Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas tiesiog pažadėjo geriausiais pripažintų logotipų autorius ateityje kviestis prisidėti „prie įvairių iniciatyvų įgyvendinimo”.
Vienas iš projekto „Logotipas Klaipėdai” iniciatorių Eimantas Rudminas renginio metu sakė, kad idėja kilo pamačius reakcijas į išrinktą logotipą.
„Mums nepatiko, kaip buvo išrinktas logotipas – už uždarų durų, neįtraukiant visuomenės. Sekmadienį vakare sugalvojome ir paleidome mažiau nei per parą. Pinigų neišleidome, įdėjome tik savo darbą. Tai – visiškai pilietinė iniciatyva. Iš pradžių dauguma tikriausiai galvojo, kad čia pokštas, tad 35 logotipai nebuvo patvirtinti ir neprileisti prie balsavimo. Matė ir neva mūsų įvairiausių sąsajų su politinėmis organizacijomis, tačiau po nemenko žiniasklaidos susidomėjimo tikriausiai suprato, kad šis projektas nėra skirtas pasijuokimui. Tad per 64 dienas balsavimui buvo pateikti 149 logotipai. Vienas žmogus įkėlė net 25 logotipus. Iš viso savo idėjas pasiūlė 67 skirtingi autoriai. Balsavo daugiau nei 7000 žmonių. Akcijos pavyzdžiui pasekė ir Utena – tik ten pateikė žmonėms balsuoti jau atrinktus logotipus, nors, mūsų nuomone, tokius dalykus turėtų spręsti ne Savivaldybės darbuotojai, o specialistai. Klaipėdoje tai, pavyzdžiui, galėtų organizuoti „Klaipėda ID”, – sakė E. Rudminas, pabrėžęs, kas toliau bus daroma su išrinktais geriausiais logotipais, priklausys nuo miesto valdžios.
Renginyje dalyvavęs S. Budinas savo ruožtu pabrėžė, kad UAB „Alora” sukurtą ženklą nagrinėjo Įvaizdžio komisija, kurioje tik trečdalis narių yra Savivaldybės atstovai.
„Galima džiaugtis, kad žmonėms nėra tas pat ir kilo tokia iniciatyva. Geriausiems pasiūlysime prisijungti ateityje prie įvairių iniciatyvų”, – teigė jis.
„Buvo turinys, forma ir procedūros. Visose trijose grandyse yra tam tikrų problemų, kad padaryta klaidų, reikia drąsiai tai pripažinti. Buvo praleista galimybė įtraukti kuo daugiau asociacijų, sudaryti galimybes kuo daugiau kūrėjų išreikšti savo idėjas. Tačiau kaži, ar gali kas nors sukurti ženklą, kuris visiems patiktų. Jei dabar net surasime skalpą, ar tai išgelbės situaciją? Kita vertus, kažin, ar turėsime kantrybės laukti, kol nupirktasis ženklas išaugtų į gražią gulbę. Neturiu atsakymo, ką darysime su sukurtuoju simboliu. Reikės galvoti, ką daryti su juo ir kaip nenuvilti tų, kurie dalyvavo šiame procese”, – dėstė V. Grubliauskas.
Tuo metu renginį vedęs verslo konsultantas, lektorius ir žurnalistas Giedrius Drukteinis akcentavo, kad logotipas visada yra tik priedėlis.
„Svarbiausia yra, kokią asociaciją kelia pats miestas. Nedarykite iš to tragedijos, nes Klaipėda ir taip turi puikų įvaizdį”, – teigė jis.
O „New York Times“ Branding studio atstovas Nicholas Robinson pabrėžė, kad miesto ženklo kūrimas yra vienas sudėtingiausių klausimų ir „niekada nebus išspręstas demokratiniu būdu”.
„Kažkas visgi turi priimti sprendimą. Reikia remtis profesionalų nuomone. Pats logotipo kūrimas vien dėl sukūrimo yra bereikšmis procesas, jis turi būti strategijos dalis”, – sakė renginio svečiais ir kaip sėkmingo logotipo pavyzdį pateikė „I Love New York”, sukurtą dar 1977 metais.
Į projekto komisiją, vertinusią pateiktus logotipus, buvo susibūrę startuolio trafi.com komandos narys Vytas Butkus, vienas iš „Whatagraph“ įkūrėjų Justas Malinauskas, LCC Tarptautinio universiteto rinkodaros lektorė Eglė Songailienė, Lietuvos marketingo asociacijos Klaipėdos skyriaus vadovė Indrė Razbadauskaitė, IT įmonės „Koralis“ atstovas bei UX/UI dizaino specialistas Darius Mikalauskas ir E. Rudminas.
Ši komisija nusprendė, kad geriausiojo vardo vertas „VRSAgency” logotipas „Kūrybiškas ir spalvingas uostamiestis”.
Tuo metu internetu savo balsus atidavę žmonės daugiausia simpatijų išreiškė Fiodor Šulenok darbui”:)”
„Logotipas šiek tiek buvo įkvėptas senesnio Klaipėdos prekinio ženklo. Tiesiog atnaujintos spalvos, elementai. Kaip ir buvo šiandien pasakyta, pagrindinis dalykas yra sukurti techninę užduotį ir daugiausiai laiko skirti tam, o tad logotipas yra tiesiog idėja ir pasiūlymas, kaip galėtų ateityje atrodyti miesto prekinis ženklas. Mano logotipe pirmiausia pavaizduota emocija – šypsena. Tiesiog kviečiu klaipėdiečius dažniau šypsotis. Taip pat yra idėja, kad kiekvienas elementas gali reikšti kažką atskirai – burę, upę, saulę”, – sakė F. Šulenok.
Jis sakė nenorintis komentuoti Savivaldybės išsirinktojo logotipo, nes nežino, kokia buvo užduotis jo kūrėjams. Jis sakė įžvelgiantis tik vieną problemą, kad jis yra panašus į jau sukurtą logotipą.
Citata „Tokius dalykus turėtų spręsti ne Savivaldybės darbuotojai, o specialistai. Klaipėdoje tai, pavyzdžiui, galėtų organizuoti „Klaipėda ID“
E. Rudminui siūlau pažiūrėti į „Klaipėda ID” ženklą, kokie ten susirinkę specialistai, sako jų ženklas.
Laukiu rinkimų!