Dėl „Klasco” aplinkosauginio plano kreipėsi į premjerą ir ministrus

Uostas ir jūra

Klaipėdiečių iniciatyva už demokratiją ir ekologiją (KIDE) kreipėsi į premjerą, sveikatos apsaugos ministrą ir Aplinkos ministeriją dėl AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco”) Aplinkos apsaugos departamentui (AAD) pateikto poveikio aplinkos oro kokybei mažinimo priemonių plano.

KIDE savo kreipimesi informuoja, kad kartu su Klaipėdos bendruomenių asociacija ir asociacija „Klaipėdos žalieji“ susipažino su šiuo planu ir pateikė Aplinkos apsaugos agentūrai pastabas ir pasiūlymus.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Į Planą įtrauktos priemonės (rietuvių laistymas ir teritorijos valymas), mūsų nuomone, yra primityvios ir neveiksmingos, nes AAD Klaipėdos valdyba ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras ir toliau gauna iš gyventojų skundus dėl didelio kiekio dulkių. KLASCO veiklos poveikio zonoje, Vitės kvartale, 200 metrų atstumu nuo apdorojamų krovinių yra gyvenamieji namai, dvi mokyklos ir darželis. Iki šios dienos, nepaisant paskelbtų naudojamų taršos valdymo priemonių, šios teritorijos gyventojai vis dar kenčia nuo įmonės skleidžiamos taršos”, – rašoma kreipimesi.

Anot KIDE, miesto ribose veikiančios uosto krovos kompanijos visus be išimties birius krovinius turėtų krauti tik naudojant uždaro ciklo krovinio tvarkymo ir apdorojimo technologijas.

„Tai, kad KLASCO teritorijoje (remiantis Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento pateiktais duomenimis) 2016-05-16, 2016-11-07, 2017-03-01, 2017-12-07 buvo nustatyti į aplinką išleidžiamų paviršinių nuotekų leistinų normatyvų viršijimai, kai kuriais atvejais net iki 15 kartų, rodo, kad aplinką tausojanti veikla nėra šios įmonės prioritetas ir jai būtina sustiprinta kontrolė. Uždaros krovos tipas apsaugotų nuo pavojingų įmonės ūkinės veiklos produktų patekimo į gyvenamąją aplinką ir marias (ypatingai lietingu laikotarpiu). Reikalaujame, kad KLASCO įmonė, norėdama krauti miesto centre birius krovinius (metalų rūdas ir koksą), įsigytų/naudotų modernias technologijas bei įrangą iki 2019 metų birželio 1 d. (kuomet krovai oro sąlygos yra nepalankiausios):

1. uždaro tipo vagonų iškrovimo stotis su dulkių surinkimo įrenginiais (rekuperatoriais);

2. uždaras transporterių sistemas krovinio padavimui iš iškrovimo stoties į rietuvių sandėliavimo/kaupimo vietą;

3. krovinio sandėliavimui naudoti uždarus sandėlius (palapines);

4. krova į laivą turi būti vykdoma uždarais elevatoriais (transporteriais), o krovimo įranga naudoti dulkių kontrolės sistemas”, – rašoma rašte.

Aplinkos ir Sveikatos apsaugos ministerijų prašoma stebėti AAA vykdomą „Klasco” priemonių peržiūrėjimą ir tvirtinimą, kad būtų atsižvelgiama į Klaipėdos bendruomenių pasiūlymus.

„Taip pat prašome užtikrinti atviros birių produktų krovos iškėlimą ne į pietinę miesto dalį, šalia kitų gyvenamųjų rajonų, o už Klaipėdos miesto ribų iki 2021 m. sausio 1 d. Klaipėdos miesto gyventojai prašo, kad Sveikatos apsaugos ministerija pradėtų vykdyti nuoseklią uosto įmonių veiklos poveikio visuomenės sveikatai stebėseną pasitelkiant statistinius duomenis apie Klaipėdos gyventojų sergamumą Klaipėdos miesto centre bei Vitės ir Smeltės kvartaluose pastaruosius 10 metų. Prašome suteikti asociacijai KIDE galimybę susipažinti su šiais statistiniais duomenimis”, – rašoma rašte.

Su „Klasco” pasiūlytu aplinkosauginių priemonių planu galima susipažinti čia.

1 Comment

  1. klaipedietis

    Na Grubliauskas jau irode kad gyvnetojai jam nerupi per svarstymus su visuoemne del melynojo proverzio bei darnaus judrumo planu, kur i gyventoju priestaravimus ir pasiulymus buvo nekreipiama demesio, bei i juos atsirasinejima, is oficialios kalbos isvertus pasiunciant juos nk. kultura taip pat. korupcija klesti, finansavimas tik saviems.. Klaipeda nukaimejo, zmoniu neliko, bet beabejo jis nepripazysta kad kazkas ivyko. Grubliauskas kaip politikas – nusenusio brezniavo kopija atneses klaipedieciams dovanu visiska stagnacija.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdą 19-ą kartą pristato kruizinės laivybos parodoje

Šią savaitę Majamyje vyksta didžiausia pasaulyje kruizinei laivybai skirta paroda „Seatrade Cruise Global 2024“. Joje jau 19 kartą dalyvaujantis Klaipėdos ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Į Klaipėdą atplauks 50 karo laivų

Birželio 4–7 d. Klaipėdoje vyks vienas iš didžiausių Baltijos regione renginių – tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ atvykimo konferencija. Planuojama, ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pasirašytas tarptautinis memorandumas dėl žaliojo koridoriaus

Singapūro laivybos įmonės „X-Press Feeders“ ir šešių Europos uostų, tarp kurių ir Klaipėdos uostas, vadovai penktadienį Hamburge padėjo parašus bendrame ...
2024-04-05
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This