Nenumatytos kliūtys brangina estakadą (2)

Svarbu, Transportas
Avatar photoPalmira Martinkienė
2018-12-14

Dar vasarą pradėti Vilniaus, Šilutės plentų ir Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos projekto darbai buksuoja – iškilo grėsmė, jog nemažą dalį vadinamosios estakados būtina perprojektuoti, dėl ko jos įgyvendinimo darbai pabrangtų ne vienu milijonu eurų.

Šie faktai paaiškėjo po penktadienį Savivaldybėje vykusio pasitarimo, kuriame kartu su atsakingais Savivaldybės administracijos valdininkais dalyvavo ir estakados  projektuotojai – bendrovės „Kelprojektas“ atstovai. Jie kategoriškai atsisakė „Atviros Klaipėdos” žurnalistei pakomentuoti, dėl ko būtina koreguoti projektą, teigę, jog nėra įgalioti bendrauti su žiniasklaida.

Būsimos estakados „Kelprojekto“ vizualizacija

Visgi prieš susitikimą vienas iš projektuotojų atsineštuose brėžiniuose savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjui Valdui Švedui rodė ir aiškino, kaip ir kiek reikės virš Baltijos pr. – Šilutės pl. projektuojamą viaduką pailginti, teigęs, jog „tai kainuotų daug pinigų ir turėtume trečdalį naujo viaduko”. Iš nugirsto pokalbio buvo aišku, kad dabartiniam projektui priekaištų turi Krašto apsaugos ministerija – esą dabar projektuojamas viadukas nepritaikytas juo važiuoti karinei technikai.

Tuo metu komentuodamas susitikimo tikslą Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas teigė esą tai buvęs eilinis pokalbis su projektuotojais, kurie laikas nuo laiko juos informuoja apie projekto eigą.

„Vienas iš klausimų, kurį mes nagrinėjome, susijęs su Kelių direkcijos projektu”, – sakė S. Budinas, gana painiai bandęs paaiškinti jo esmę. Neva kalba eina apie kairiojo posūkio važiuojant nuo Jakų žiedo palei geležinkelį panaikinimą. Esą A kategorijos keliuose kairieji posūkiai nedaromi, nes sustabdytų pagrindinį eismą.

„Tada mes turėtume kalbėti apie daug didesnes investicijas, negu buvo iki šiol, nes reikalingas viaduko pertvarkymas”, – sakė jis. Kadangi, jo teigimu, ši dalis jau nebepatenka į Savivaldybės projektą, išeina už jo rėmų, dėl to Savivaldybės administracija kreipsis į Kelių direkciją.

„Mes pateiksime Kelių direkcijai, koks yra galimas variantas”, – sakė  S. Budinas, pridūręs, jog apie tai jau kalbėta ir susitikime trečiadienį Vilniuje. Esą šio papildomo projekto įgyvendinimui finansavimą jau turėtų skirti Susisiekimo ministerija, kuri ir taip jau yra pažadėjusi prisidėti prie sankryžos rekonstrukcijos 10 mln eurų.

Paklaustas apie žurnalistės matytą V. Švedui adresuotą laišką, kuriame rašoma, jog viaduko statybai trukdo ir šalia jo esanti degalinė, S. Budinas tai paneigė, teigęs, jog „su degaline mes radome bendrą kalbą, kalba eina tik apie dujų saugyklą, kurią reiktų kiek pasukti”.

Tuo metu V. Švedas sakė, jog degalinės atstovai į susitikimą buvo kviesti, bet neatvyko. „Nesakyčiau, kad degalinė mums trukdo, tiesiog mūsų estakados sprendiniai gana glaudžiai susiję su degalinės pastatu, jų pastogėm. Bet kadangi jie šiandien neatvyko, tų klausimų nenagrinėjome”, – sakė jis, išreiškęs viltį, jog dėl naujai paaiškėjusių aplinkybių estakados projekto darbai neužtruks ir bus įgyvendinti pagal sutartį, t. y. iki 2019 m. balandžio mėn.

2019 m. sausio 3 d. 17.30 val. Klaipėdos miesto savivaldybės posėdžių salėje (3 aukštas), Liepų g. 11, vyks minėtos estakados projektinių pasiūlymų pristatymas visuomenei.

Pėsčiųjų susisiekimui numatytos keturios požeminės pėsčiųjų perėjos po Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedo važiuojamąja dalimi. „Kelprojekto” vizualizacija.

Iš „Kelprojekto” projektinių pasiūlymų

Vilniaus plentą sujungti su Baltijos prospektu numatytos dvi kiekvienai krypčiai atskiros estakados virš Baltijos pr. ir Šilutės pl. žiedo t. y. Vilniaus–Klaipėdos krypties estakada ir Klaipėdos–Vilniaus krypties estakada su atraminėmis sienomis estakadų pradžioje ir pabaigoje. Plastiškos statinių kreivės vizualiai susijungia erdvėje virš žiedo ir įsilieja į Baltijos prospektą. Dviejų estakadų derinys, kurių fizinis gabaritas – dvi eismo juostos viena kryptimi, „neperkrauna“ erdvės žiedinėje sankryžoje, išlaisvina ją pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimui, sukuria galimybę humanizuoti kitais atvejais neišnaudojamą teritoriją.

Estakados spalvinė gama bei dekoratyvinis apšvietimas galėtų būti siejamas su Jakų žiedo sprendiniais, įvertinus pastarųjų eksploatacinius rodiklius.

Pėsčiųjų ir dviratininkų eismas organizuojamas skirtingame lygyje, įrengiant keturias požemines perėjas. Sankryžą, pėsčiųjų ir dviračių takus, požemines perėjas ir estakadą numatyta apšviesti modernia LED šviestuvų sistema. Rekonstruojant Šilutės pl. paliekama galimybė įrengti tramvajaus liniją šiaurės – pietų kryptimi.

Perėjų laikančios konstrukcijos–gelžbetoninės. Patekimui į požemines perėjas numatyti laiptai ir vertikalūs keltuvai žmonėms su negalia išorinėje žiedo dalyje bei pandusai vidinėje žiedo dalyje. Požeminės perėjos plotis–4,5 m, lubų aukštis–2,7 m, perėjų ilgis nuo 23 iki 33 m.

Žymos: | | | |

Komentarai (2):

Atsakymai į “Nenumatytos kliūtys brangina estakadą”: 2

  1. C7 parašė:

    Gal yra informacijos apie sprendimus dviračiais pravažiuoti šią naują sankryžą?
    Tikėkimės nereikės nešioti laiptais?

    • Avatar photo akadministratorius parašė:

      2019 m. sausio 3 d. 17.30 val. Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos posėdžių salėje (3 aukštas), Liepų g. 11, Klaipėdoje, vyks projektinių pasiūlymų svarstymas su visuomene. Tikriausiai ten jau bus daugiau informacijos. Sudalyvaukite, pateikite pasiūlymus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Svarbu, Uostas ir jūra

Vandenilio projektas: Uosto direkcija bando paneigti gyventojų baimes 

Ketvirtadienio vakarą Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas vandenilio gamybai numatytoje vietoje – uosto laivyno bazėje – susitiko su beveik ...
2024-07-05
Skaityti daugiau

Kultūra, Svarbu

Bus suteikiamas „Mero kultūros magistro vardas”?

„Ar nesvarstėte tokio varianto, kadangi dabar bus ne kolegialus sprendimas, o galutinis vienasmenis sprendimas, pakeisti pačios nominacijos pavadinimą iš „Klaipėdos ...
2024-06-20
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Gatvelei į Bendruomenės namus tiesti - beveik du milijonai

Nutiesti privažiuojamąjį kelią iki Bendruomenės namų pastato, Debreceno g. 48, Klaipėdos savivaldybė žada jau beveik 10 metų. Galų gale paskelbtas konkursas ...
2024-06-14
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This