Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-02-26 |
Vyriausioji rinkimų komisija paskelbė pirmąsias viešosios informacijos skleidėjų ir reklamos bendrovių deklaracijas, kuriose matyti, kiek jos gavo pajamų iš politinės savivaldos rinkimų reklamos. Tiesa, iš jų negalima identifikuoti, kiek kandidatai išleido pinigų išorės reklamai būtent Klaipėdoje.
Tai nėra galutinės leidėjų gautos sumos, nes deklaracijos turi būti teikiamos du arba tris kartus – kitos turės būti pateiktos likus 5 dienoms iki pakartotinio balsavimo, jei jis vyksta, ir ne vėliau kaip per 10 dienų nuo rinkimų galutinių rezultatų paskelbimo dienos.
Iš uostamiesčio žiniasklaidos bendrovių tokių deklaracijų dar nėra pateikusi „Balticum TV” ir radijo stotis „RadijoGAMA”.
Tarp pateikusiųjų didžiausias pajamas yra deklaravęs UAB „Klaipėdos dienraštis”. Jis iš viso gavo užsakymų už 28 429 Eur (už 16 126 Eur paskleista informacija lietuvių kalba leidžiamame laikraštyje, už 7 908 Eur – rusų kalba, dar už 4 395 Eur paskleista politinės reklamos portale klaipeda.diena.lt).
UAB „Vakarų ekspresas” gavo 9 347 Eur pajamų – 6 610 Eur sudarė užsakymai dienraščiui, 2 737 Eur – portalui ve.lt.
UAB „Reklamos ekspertai” už politinę reklamą per radijo stotį „Laluna” gavo 6 741 Eur.
VšĮ „Klaipėda atvirai” už politinę reklamą portale atviraklaipeda.lt gavo 3 747 eurus.
Ačiū Dievui kad nėra komercinės reklamos…
Atvira Klaipeda,
tiesa pasakius as nelabai suptrantu, kodel jus atsisakote komercines reklamos, bet imate politine? 🙂 Jei vietoje politiku veidu baneriose butu grietine, baldai ar kokia buitine technika, tikrai nieko blogo neatsitiktu.
Gerbiamas Ežy, politinę reklamą jau pradėdami projektą nusprendėme įsileisti dėl to, kad kitaip rinkiminiu periodu politikai negalėtų skelbti savo idėjų, pažadų. Kaip matote, pajamos iš jos irgi nėra tokios, kurios užtikrintų projekto egzistavimą ilgam – to ir nesitikėjome. O iš grietinių, buitinės technikos ar baldų reklamų gyvena tik delfi, 15min ir koks lrytas. Įsileisti tokias reklamas dėl keliolikos eurų ir užsiteršti eterį tikrai neverta. O užsidirbti pinigus pagrinde iš viešojo sektoriaus, kaip daro didžioji dalis regioninės žiniasklaidos tikrai prieš mūsų esminius principus.
na toks portalas kaip „Miesto zirafos” kazkokiu budu isgyvena 😉 Nors turinio sukuria daug maziau nei jus, o ir ar tikrai tik keliolika euru?
Man asmeniskai vienas ar du baneriai, kurie neuzstoja vaizdo ir nera mirksintys, agresyvus, tikrai netrukdo. Aisku jus geriau zinote, tik norejau pasakyti, kad jei cia pergyvenate del skaitytoju, gal tiesiog padarykite apklausa ir tikriausiai mazai kas priestarautu.
Pirmiausia komercinės reklamos nusprendėme atsisakyti, kad portalas būtų visiškai nepriklausomas nuo reklamos užsakovų. Kartu tai leidžia išvengti dviejų esminių iš reklamos gyvenančios žiniasklaidos bėdų. Pirma, nereikia vaikytis „klikų”, dėl to pas mus ir nerasite tokių antraščių kaip „Nepatikėsite ką pamatysite” ir t.t. Nereikia mums ir tradiciškai kitur skaitomiausių detalizuotų kriminalinių naujienų – per beveik pusantrų metų tikrai ant rankos pirštų galiu paskaičiuoti, kiek buvo atvejų, kai kriminalinė žinia pas mus buvo tarp skaitomiausių. „Miesto žirafos“ ir kiti ima pinigus už tai, kas, mūsų nuomone, turi būti nemokamai skelbiama naujiena – nauja įmonė, nauja kavinė, atvežamas spektaklis ir t.t. Va dėl viso to ir nesinori įsileisti komercinės reklamos. O imti per „Google” tikrai būtų nedideli pinigai, gal ne kelioka, bet tik apie keliasdešimt eurų.
Čia tik pradžia. Sekantis mokėjimas žiniasklaidai yra prezidento rinkimai ir europarlamento. Įdomu kokie bus skaičiai? Ar pasiliko partijos pinigų šiems rinkimams?
Viena partija tai tikra pasiliko pinigų, garantuoju 🙂