Pokyčiai kiemuose užprogramuoja konfliktus (1)

Svarbu, Temos
Gabrielė Ruočkutė
2019-03-08

„Atvirą Klaipėdą“ pasiekė Debreceno g. 44 namo gyventojo pagalbos prašymas dėl to, kad Savivaldybė pro jo ir pro 40, 42 ir 46 namus sugalvojo tiesti gatvę. „Nepadarysite prie mano namų ralio!“ – piktinosi ir kiti į viešą projekto pristatymą šią savaitę susirinkę gyventojai. Tuo metu Savivaldybės administracijos atstovas atkerta, jog miesto politikai jau balsavo už šiuos pokyčius.

Tai, beje, ne pirmas toks konfliktas uostamiestyje – „Atvira Klaipėda” dar 2017 m. gruodį rašė apie dalies gyventojų pasipiktinimą Savivaldybės užmojais nutiesti dar vieną įvažiavimo kelią į namų, esančių tarp Gintaro ir Kalvos gatvių, kiemą. Nepaisant to, pastarasis buvo nutiestas.

Debreceno g. 48 pastate įsikūrusių sutrikusio intelekto žmonių globos bendrijos „Klaipėdos viltis“, krikščioniškosios švietimo draugijos „Slovo“, BĮ Klaipėdos miesto šeimos ir vaiko gerovės centro ir dar kelių įstaigų pageidavimas turėti tinkamą privažiavimo kelią sukėlė aplinkinkinių gyventojų nepasitenkinimą, nes jis planuojamas „po pat langais”. Gabrielės Ruočkutės nuotr.

Nemaloni staigmena

Pasak į „Atvirą Klaipėdą” besikreipusio vyro, viskas prasidėjo nuo to, kad vieną dieną šalia namų atsirado stulpelis su priklijuotu A4 formato lapu. Ant lapo mažomis raidėmis buvo surašytas tekstas apie tai, kad bus tiesiama nauja privažiuojamoji gatvė prie pastato Debreceno g. 48, kur yra įsikūrusi sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Klaipėdos viltis“ bei dar kelios įstaigos – Krikščioniškoji švietimo draugija „Slovo“, BĮ Klaipėdos miesto šeimos ir vaiko gerovės centras ir kt.

„Dalis gatvės įrengiama suformuotame pastato sklype, dalis laisvojoje valstybinėje žemėje. Pastato sklype įrengiama tvora. Visoje gatvės aplinkoje įrengiami suoliukai. Sklype įrengiamos automobilių stovėjimo vietos iš asfalto dangos. Viso stovėjimo vietų – 115″, – buvo rašoma skelbime.

Anot vyro, toks skelbimas sukėlė didelę nuostabą, tačiau neišgąsdino, nes planai skambėjo gražiai.

„Buvo parašyta, jog ten bus parkelis ir vaikų žaidimų aikštelė. Galvojome, kad ir patys galėsime pasidžiaugti tomis naujovėmis“, – pasakojo vyras.

Viskas pasikeitė, kai gyventojai pamatė būsimojo projekto vizualizaciją. O joje – 6 m pločio, dviejų juostų kelias palei pat daugiabučių namų gyventojų langus. Negana to, visos svajonės apie parkelį ir žaidimų aikštelę vaikams subliuško, projekte pamačius rekonstruojamą „Klaipėdos vilties“ teritoriją juosiančią didžiulę tvorą. Pasirodo, visi atnaujinimai bus skirti išskirtinai tik bendrijos reikmėms.

Rekonstruojama teritorija iš viso apims 2 ha plotą, į kurį įeina ir žalioji zona prie 44-46 namų, priklausanti savivaldybei. Žaliojoje zonoje esančius medžius, trukdančius įrengti privažiuojamąjį kelią, projekte planuojama iškirsti. Vėliau iškirstą medžių kiekį žadama atsodinti.

Gabrielės Ruočkutės nuotr.

Skambinęs Debreceno gatvės gyventojas neslėpė pasipiktinimo.

„Niekas neklausė mūsų nuomonės apie šį projektą. Nebuvo jokios informacijos, iškabintos laiptinėse. Apie pasikeitimus nebuvo informuotas net ir pastato administratorius. Kai darbai pasibaigs, gyvensime kaip uoste. Visur bus dulkės, negalėsime atsidaryti langų, nes pro pat juos dviejų juostų keliu zuis automobiliai“, – sakė jis.

Kartu vyras pripažino, kad patekimas į globos bendrijos teritoriją visada būdavo problematiškas, kadangi automobiliai ten važiuoja pro 40-46 daugiabučių namų kiemus besidriekiančiu vienpusiu keliuku.

Po planuojamos teritorijos rekonstrukcijos keliai link bendrijos turėtų vesti iš abiejų 44-46 namų pusių.

Nebeliks kur statyti automobilius

Skambinusysis užsiminė ir apie dar vieną problemą – jau seniai savivaldybės esą žadėtą 42-ojo namo automobilių aikštelės rekonstrukciją.

Pasak vyro, šio namo gyventojai neturi kur statyti automobilių. Anksčiau tamsiu paros metu šio namo gyventojai turėdavo galimybę savo automobilius palikti bendrijos teritorijoje esančioje stovėjimo aikštelėje. O jeigu „Klaipėdos vilties“ teritoriją iš tikrųjų apjuos tvora, 42-ojo namo gyventojai savo transporto priemones turės palikti greta esančių daugiabučių teritorijoje, taip užimdami kitų stovėjimo vietas.

„Arba galėsime automobilius palikti prie Debreceno gatvėje esančių parduotuvių ir nuo ten 10 minučių iki namų pėsčiomis eiti“, – piktinosi vyras.

Žada gultis kryžiumi

Šią savaitę Klaipėdos savivaldybėje buvo surengtas viešas projekto svarstymas. Atėję Debreceno gatvės gyventojai kritiką dėl projekto pradėjo išsakyti dar nespėjus prasidėti viešajam aptarimui. Žmonės vienas per kitą piktinosi: „Nepadarysite prie mano namų ralio!“, „Kuo jūs mus laikote?!“, „Kitiems darote gerai mūsų sąskaita!“

„Po to, kai išgirdau, kas bus – naktimis nebemiegu. Mus nori kaip konclageryje aptverti. Nieku gyvu nepastatys jie to kelio. Jei statys, aš ten gulsiuosi“, – pareiškė viena senjorė.

Savivaldybės atstovai ir projektuotojai aiškino, kad praėjusiais metais „Klaipėdos viltis“ teritoriją išsinuomojo, todėl dabar ji yra privati ir visos teisės tvoros statymui – yra. Teritorijoje globos bendrija nori pasistatyti šiltnamį, o to esą padaryti neįmanoma, nepastačius tvoros.

Savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas teigė, kad  projektas buvo pradėtas ne vienos įstaigos, įsikūrusios adresu Debreceno g. 48, prašymu. Anot jo, įstaigų atstovai buvo kviesti ir į šį aptarimą, tačiau nė vienas neatvyko.

Gyventojams pasiteiravus, kodėl buvo pasirinktas būtent toks projektas, Ričardas Zulcas užsiminė, kad šis variantas – trečiasis.

Pirmasis variantas buvo kelią tiesti iš Baltijos prospekto pusės, tačiau to padaryti neleidžia žaliasis karkasas, kurį tektų kirsti. Antrasis variantas – kelias iš Debreceno gatvės pro garažus. Tačiau savivaldybės Taryba balsuodama pasirinko trečiąjį.

Pastaroji informacija sukėlė didžiulį svarstyme dalyvavusių gyventojų pasipiktinimą, kadangi dėl jų likimo buvo spręsta, neatsiklausus jų pačių nuomonės.

Debreceno gatvės gyventojai aptarimo metu taip pat pateikė ne vieną galimą projekto pakeitimą. Savivaldybės atstovai šiuos siūlymus pažadėjo svarstyti ir pakoreguoti tai, kas bus įmanoma, tačiau perspėjo, kad „kiekviena institucija turi savo interesų“. Taip pat buvo pažadėta maždaug po mėnesio surengti dar vieną susitikimą.

Po aptarimo – nusivylimas

Po pristatymo pakalbintas Vaidas teigė, kad nė į vieną gyventojų klausimą nebuvo atsakyta.

„Buvo komentuojama tik tai, kad bus atsakyta raštu. Tai jei žmonės susirinko, reikėjo žodžiu į viską atsakyti. Šioje situacijoje mane labiausiai piktina tai, kad aš gyvenu pirmame aukšte ir man po langais bus pastatytas kelias. Ir iš vienos pusės kelias, ir iš kitos… Atidarai langą – sustatytos mašinos, vyksta judėjimas. Tai kaip gyventi pirmo aukšto gyventojams? Tai nebuvo paaiškinta. Mes sieksime, kad būtų kažkas pakeista, o ar bus atsižvelgta į mūsų nuomonę – pažiūrėsim“, – sakė jis.

44-ojo namo gyventoja Diana antrino: „Į klausimus atsakyta nebuvo. Tikrai nebuvo. Jau dabar pro vienus mano langus važinėja automobiliai, tai jei iki šiol dar galėjau atsidaryti langus į vakarinę pusę, kur nėra kelio, kur yra aikštelė, matau gražiausią vaizdą, atsiveriantį į parką, tai po to toje vietoje bus 115 vietų automobilių stovėjimo aikštelė. Matysiu ją, kelią ir tvorą. Kai norėsiu eiti pasivaikščioti, kad ir netoliese esančiu dviračių taku, net neįsivaizduoju, pro kurią pusę turėsiu ten patekti. O vaikams, anūkams išeiti prie namų iš viso nebus kur“.

Pyko ir kiti

2017 m. gruodį „Atvira Klaipėda” rašė, kad savivaldybės užmojai nutiesti dar vieną įvažiavimo kelią į namų, esančių tarp Gintaro ir Kalvos gatvių, kiemą papiktino kai kuriuos čia gyvenančius klaipėdiečius. Žmonės piktinosi, „kaip galima tiesti naują kelią, kai nuo jų langų iki jo liks tik porą metrų”. Piktintasi ir tuo, kad kertami šioje vietoje augę medžiai bei krūmai, „iš vaikų atimamas ir taip mažas žaidimų plotelis, o pinigai bus švaistomi ir griaunant visai neseniai įrengtą infrastruktūrą”.

Kad būtų stabdomi pradėti darbai, ketinta kreiptis ir į Statybų inspekciją, ir į teismą. Parašytas ir skundas prokuratūrai. Tačiau akivaizdu, kad tai nepadėjo – kelias, kuris, anot Savivaldybės administracijos atstovų, buvo reikalingas ir tam, kad spec. tarnybos galėtų esant ekstremaliai situacijai be kliūčių patekti į kiemą ir iš jo išvažiuoti, buvo nutiestas ir pradėtas eksploatuoti.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Žymos: | | | |

Komentarai (1):

Įrašo “Pokyčiai kiemuose užprogramuoja konfliktus” komentarų : 1

  1. Ech parašė:

    Sovietiniai projektai strikes again. Gatvė maksimaliai plati (6 metrai vietoj 5,5), į esamą žaliakelį neatsižvelgta (gatvė ties žaliakeliu turi būti pakelta, prioritetą suteikiat pėstiesiems ir dviračiams), neefektyviai išnaudojami plotai aplink pastatą juos padengiant asfaltu. Projektuotojams reikėtų pasižvalgyti po vakarų Europos miestus. Tiesa, yra vienas pliusas – ties Debreceno gatve labai gerai išspręstas įvažiavimas į garažus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Savivaldybei stagnuojant Medelyne užaugo miškas

Dar 2015 m. savivaldybė patvirtino ilgai rengto Medelyno kvartalo, esančio šalia Medelyno gatvės (Liepojos gatvės tęsinys), detalųjį planą. Šiandien 47,4 ha teritorijoje, ...
2024-11-28
Skaityti daugiau

Miestas

Užtinkuos „Senamiesčio planą“

Netrukus bus uždažytas pano „Senamiesčio planas“ ant savivaldybei priklausančio pastato Turgaus g. 21, sukurtas dar 2004 metais, įamžinant Lietuvos įstojimą ...
2024-11-16
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

Vagys Klaipėdoje siaubė automobilius

Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas informuoja, jog pirmadienį uostamiestyje buvo fiksuoti keturi vagysčių atvejai, kurių metu buvo apgadinti automobiliai BMW ...
2024-10-29
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This