Kultūra

„Kino pavasaris” atkeliavo su „Vasara”

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2019-03-23


Penktadienio vakarą Klaipėdos kultūros fabrike startavęs jau 24-asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris” į pajūrį atkeliavo, atnešdamas ir tiesiogine to žodžio prasme pavasarišką šilumą, ir net vasarišką karštį, atidarymą pradėjęs žymaus rusų režisieriaus Kirilo Serebrenikovo filmu „Vasara” („Leto”).

„Kinas skirtas ne vien pramogai, bet ir kalbėti aktualiomis temomis, kritikuoti politinėms sistemoms, išreikšti asmeniniam požiūriui. Džiaugiuosi, kad „Vasara“ atidaro festivalį. Juk svarbiausia žmogaus gyvenime – laisvė reikšti savo idėjas ir kurti“, – per atidarymą Klaipėdos kultūros fabrike kalbėjo „Kino pavasario“ vykdomasis direktorius Algirdas Ramaška. Organizatorių nuotr.

Šiuo metu namų arešte esančio, nebūtais nusikaltimais kaltinamo kino kūrėjo meninė juosta, kone dokumentine maniera atkurianti praėjusio amžiaus 9-ojo dešimtmečio Piteryje veikusių, prieš tuometinį sovietinį režimą maištavusių roko bei kitų neformalių jaunimo grupių kasdienybę, kartu gali būti suvokiama ir kaip gyvas priekaištas dabartinei padėčiai Putino Rusijoje: net Brežnevo Sovietų Sąjungoje tam tikra prasme dalis jaunimo buvo laisvesni savo dvasia, savo siekiais, savo kūryba, nei kad yra dabar, pačiam K. Serebrenikovui net neleidus užbaigti savo filmo.

Juodai balta juosta, iki skausmo bent jau daugeliui vyresniųjų žiūrovų atpažįstamos situacijos, buities kasdienybė, nuo kurios daugelis anuomet pažangesnių žmonių gelbėdavosi jei ne patys kurdami, kaip kad filmo herojai, tai klausydamiesi sunkiai iš Vakarų pasiekiamos muzikos. Filmas, kaip meno kūrinys, turėtų būti įdomus ne tik melomanams, net tik tiems, kurie atmintinai moka ne vieną Viktoro Cojaus dainą, bet, ko gero, ir jaunesnei auditorijai, nieko nežinančiai apie anų laikų sovietinę roko muziką, mus oficialiai pasiekusią tik su „perestrojka”.

K. Serebrenikovo „Vasara” pagal savo meninę vertę gerokai lenkia daugelio išgirtąjį panašaus biografinio žanro amerikiečių filmą „Bohemian Rhapsody”, net pretendavusį į kelis „Oskarus”, bet gavusį vos vieną.

O „Vasara” Kanų kino festivalyje apdovanota už geriausią garso takelį, tačiau režisieriui išvykti atsiimti apdovanojimo Kremlius, žinoma, neleido.

Iš viso „Kino pavasaryje” bus parodyta 170 filmų, festivalis vyks 19 Lietuvos miestų ir tęsis iki balandžio 4-osios.

Į festivalio atidarymą prisirinko pilna salė žiūrovų. Organizatorių nuotr.

Kino gurmanams tikrai yra iš ko pasirinkti – prancūzų, ispanų, italų, turkų, libaniečių, danų, lenkų, švedų, amerikiečių, argentiniečių, japonų ir, žinoma, lietuvių kino kūrėjų pačių įvairiausių stilių ir žanrų darbai laukia susitikimo su žiūrovais.

Rodys populiariausius

Šiemet „Kino pavasario“ filmai bus rodomi ne tik „Forum Cinemas“ Klaipėdoje, bet ir Kultūros fabrike esančioje kino salėje „Arlekinas“. Uostamiesčio žiūrovų laukia ir susitikimai su filmų kūrėjais. Kovo 27 dieną 18 val. „Arlekine“ premjeras pristatys lietuvių trumpametražių filmų autoriai.

 Kovo 29 dieną 18 val. „Forum Cinemas“ Klaipėdoje jautrią kelio dramą „Išgyventi vasarą“ pristatys režisierė Marija Kavtaradzė ir aktorė Gelminė Glemžaitė, už antraplanį vaidmenį filme „Šventasis“ laimėjusi „Sidabrinės gervės“ apdovanojimą.

 Kovo 30 dieną 18 val. kino salėje „Arlekinas“ savo filmą Second Hand“ pristatys režisierius Artūras Jevdokimovas. Filmo kamera seka labdaros keliu iš Londono į Lietuvą ir fiksuoja nematomą tuo užsiimančių lietuvių emigrantų kasdienybę.

Klaipėdoje žiūrovai turės progą išvysti populiariausius festivalio filmus: Kanų kino festivalyje „Auksine palmės šakele“ apdovanotą Hirokazu Kore-eda šviesų pasakojimą „Vagiliautojai“, ten pat Kanuose didžiuoju žiuri prizu apdovanotą režisierės Nadine Labaki jausmingą dramą „Kafarnaumas“. Pasak kritikų, filmas primins „Lūšnynų milijonierių“ ir „Floridos projektą“.

Žiūrovai galės pamatyti ir vieną iš įtaigiausių 2019 metų dramų vadinamą danų režisierės May el-Toukhy juostą Širdžių dama“, itin žiūrovišką filmą „Gražus sūnus“ (rež. Felix van Groeningen) su žinomu aktoriumi Timothée Chalamet, dokumentinį pasakojimą „Matangi / Maya / M.I.A“ (rež. Steve Loveridge) apie vieną spalvingiausių šio dešimtmečio muzikos žvaigždžių M.I.A, žinomo JAV režisieriaus Spike’o Lee satyrinę komediją Juodaodis iš Kukluksklano“, stilingą elektroninių muzikos garsų pripildytą juostą „Pasaulis priklauso tau (rež. Romain Gavras), Mios Hansen-Løve filmą apie meilę „Maja“.

Filmai šeimai ir 3D technologija

Šeimai skirtų filmų mėgėjams rekomenduojama juosta „Šefas Flynnas“ (rež. Cameron Yates) apie jaunąjį virtuvės genijų arba lietuviškai įgarsintas „Oskarui“ ir „Auksiniam gaubliui“ nominuotas animacinis filmas „Mano mažoji sesutė Mirai“ (rež. Mamoru Hosoda).

Specialiųjų efektų gerbėjai turėtų nepraleisti vienintelio festivalio 3D filmo „Ilga dienos kelionė į naktį“ (rež. Bi Gan). Kino gurmanų lauks 4 dalių komiškas Bruno Dumont’o serialas „Kenkenas ir ateiviai“.

„Kino pavasario“ organizatoriai atkreipia dėmesį, kad speciali nuolaida laukia senjorų – bilietas darbo dienomis į seansą iki 16.20 val. jiems kainuos tik 2,5 Eur.

Visą Klaipėdos „Kino pavasario“ repertuarą galite rasti čia.


2019-03-23

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt