Jūrinės bendruomenės kreipimasis* (7)

Mums rašo
Avatar photoAtvira Klaipėda
2019-04-01

Jūrinė bendruomenė reiškia susirūpinimą dėl pastaruoju metu viešoje erdvėje skleidžiamos šmeižto kampanijos prieš VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją (toliau – KVJUD), jos vadovą Arvydą Vaitkų ir visą Klaipėdos valstybinį jūrų uostą.

Kyla pagrįstų klausimų, ko siekia Lietuvos nacionalinis transliuotojas, platindamas ne visada tikrovės atitinkančią ir šališką informaciją, kuri kenkia dalykinei vienintelio šalies jūrų uosto, kaip strateginės reikšmės valstybės objekto, reputacijai. Metamas šešėlis ir tendencingai formuojama visuomenės nuomonė kenkia uosto įvaizdžiui, visai Lietuvos transporto sistemai, manome, kad tai kelia grėsmę ir šalies nacionaliniam saugumui.

„Drąsiai teigiame, kad Arvydo Vaitkaus asmeninio indėlio bei KVJUD dėka pastaraisiais metais deramai atsigręžta į jūrinę bendruomenę, jūrines tradicijas ir jų išsaugojimą bei puoselėjimą”, – rašoma jūrinės bendruomenės kreipimesi į aukščiausius šalies vadovus.

Klaipėdos valstybinis jūrų uostas dalyvauja intensyvioje konkurencinėje kovoje. Klaipėdos uostas tapo vienu iš pirmaujančių uostų regione – visa tai garsina Lietuvos vardą pasaulyje. Pastaraisiais metais uostas pasiekė geriausius rezultatus per visą savo istoriją, o tai reiškia ir didžiulę naudą Lietuvos valstybei ir jos ekonomikai.

Nerimą kelia valstybės įmonės puslapyje pateikta detali informacija apie visuomeninio transliuotojo metodus rengiant tyrimą, kuris meta šešėlį visam uostui (plačiau: http://www.portofklaipeda.lt/lrt-tvrimas). Tokiu būdu kaimyniniai uostai gali lengvai pasiekti konfidencialią medžiagą apie uoste vykstančius procesus. Mūsų žiniomis, dėl šališkos ir neobjektyvios publikacijos Uosto direkcija kreipėsi į Žurnalistų etikos inspektorių.

Labai tikimės, kad visuomenę klaidinanti informacija bus paneigta, o viešosios informacijos rengėjas dėl Visuomenės informavimo įstatymo ir kitų visuomenės informavimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų, bus įspėtas.

Visuomeninio transliuotojo skleidžiama šališka ir neobjektyvi, visuomenę klaidinanti informacija gali turėti skaudžių ekonominių pasekmių.

Manome, kad tendencingai formuojama negatyvi nuomonė apie Klaipėdos valstybinį jūrų uostą gali daryti įtaką krovinių savininkų apsisprendimui pereiti dirbti į kitus regiono uostus. Tokiu atveju, kilti grėsmė Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui prarasti krovinių srautus bei pajamas. Taip būtų padaryta didelė žala visai Lietuvos ekonomikai, kiltų grėsmė šalies nacionaliniam saugumui.

Atsakingai pareiškiame, kad skleidžiama iškreipta informacija apie KVJUD ir jos vadovą kenkia ne tik visai jūrinei bendruomenei, bet ir Lietuvai, kaip jūrų valstybei.

Neabejojame, kad visuomeninis transliuotojas privalo vykdyti savo tikrąją misiją — visuomenei skleisti objektyvias, nešališkas žinias, o ne vykdyti politinius užsakymus. Šiuo atveju, susidaro įspūdis, kad visuomeninis transliuotojas tapo įrankiu politikams susidoroti su sau nepatogiais asmenimis, o puikius rezultatus demonstruojantis jūrų uostas paverstas politinių kovų arena. Kyla įtarimų, jog sėkmingai dirbančio uosto vadovo pašalinimu gali būti suinteresuoti neskaidrių interesų turintys asmenys.

Drąsiai teigiame, kad Arvydo Vaitkaus asmeninio indėlio bei KVJUD dėka pastaraisiais metais deramai atsigręžta į jūrinę bendruomenę, jūrines tradicijas ir jų išsaugojimą bei puoselėjimą. Ypač tai išryškėjo po Lietuvos saugios laivybos administracijos panaikinimo, ją reorganizavus į Lietuvos transporto saugos administracijos Jūrų departamentą.

Manome, kad pastaruoju metu vienpusiška ir neigiama, dažnai sutirštinama informacija yra skleidžiama sąmoningai, todėl jausdami atsakomybę, neigiamai vertiname skubotus ir neapgalvotus sprendimus, kurių galimai siekia atitinkamos suinteresuotos pusės.

Tikėdamiesi pozityvaus požiūrio ir supratimo.

Petras Bekėža, Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas

Juozas Liepuonius, Jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas

Vytautas Petrulis, asociacijos „Jūros veteranai” pirmininkas

*Kreipimasis skirtas prezidentei Daliai Grybauskaitei, Seimo pirmininkui Viktorui Pranckiečiui, premjerui Sauliui Skverneliui susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui, LRT Tarybos pirmininkui Liudvikui Gadeikiui

Žymos: | | | | |

Komentarai (7):

Atsakymai į “Jūrinės bendruomenės kreipimasis*”: 7

  1. Oleg parašė:

    Kas yra ta jūrinė bendruomene?Funkcioneriai ginanti kita funkcioneri?

  2. Inga parašė:

    „Labai tikimės, kad visuomenę klaidinanti informacija bus paneigta, o viešosios informacijos rengėjas dėl Visuomenės informavimo įstatymo ir kitų visuomenės informavimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų, bus įspėtas.” Kodėl tik įspėtas? Nei griežtos baudos, nei atleidimo? Meluoja sau visuomenei, o visuomenė už melą dar sumoka…

  3. Pilietė parašė:

    Pastebėta, kad pastaruoju metu nustojo būti skleidžiami informacinio pobūdžio gana šališki straipsniai apie galimai perdėtus KVJUD pasiekimus, indėlius į valstybės biudžetą ir norimą siekį padidinti darbo vietas galimai keleriems metams (kol bus vykdomos molo prailginimo ir menamo išorinio uosto statybos). Gal kas galite atsakyti kodėl to nebėra? gal pasibaigė KVJUD biudžetas? Pasigendama objektyvių straipsnių, skleidžiančių KVJUD daromus darbus, pvz. – Klasco įmonės vykdoma tarši krova miestiečių sveikatos sąskaita ar vykdomų viešų konkursų keliamas sąlygas…

  4. Pensininke parašė:

    Nesusireikšminkite,pasirašiusieji geriau pagalvokite kaip pagerinti Klaipėdoje ekologinę padetį, kas Jūs esate be paprasto žmogaus?

  5. Gintaras parašė:

    Pastebėtina ir keista, kad po šiuo raštu nėra nei uosto krovos kompanijų, nei ekspeditorių, agentų, nei šipčandlerių asociacijų parašų. Matyt, tiesiogiai uoste dirbantys ir laivus kraunantys, aptarnaujantys, krovinius į uostą pristatantys nebelaikomi jūrine bendruomene. Gal kas nors žino kam reikalingas ir naudingas toks skaldymas, fragmentavimas ?

    • Aldona parašė:

      O kada krante dirbantys ir neturintys jūrinės kvalifikacijos laikomi jūreiviais – o tai reiškia jųrine bendruomene?

    • Gintaras parašė:

      Miela Aldona, o nuo kada jūrininkai su ta jūsų minėta kvalifikacija išmoko be kranto ir uosto apsieiti? Visi su jūra susiję verslai ir visos be išimties su jūra, laivyba (net ir pramogine, ne vien profesine) organizacijos turi vienytis, jei tikrai norim Klaipėdoje atsilaikyti prieš jūrinės valstybės pagrindų ir jūrinės kultūros naikinimą. Jūreiviai yra tik jūrinės bendruomenės dalis, žvelkite plačiau, jeigu įmanoma 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Uosto direkcijai atsirado šansas atgauti du milijonus eurų 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nusprendė grąžinti pirmai instancijai bylą, kurioje Uosto direkcija ginčija Centrinės projektų valdymo agentūros (CVPA) skirtą ...
2024-06-24
Skaityti daugiau

Spyglys

Uosto direkcija linksmai pasivažinės su „Audi A8“*

Ženkliai sumažėjusi krova vieninteliame Lietuvos jūrų uoste nesumažino jo direkcijos admirolų noro prabangos prekėms: neseniai įsigijo lengvąjį automobilį už 102 900 ...
2024-06-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Europinė vėžė į Klaipėdą: ieškos tinkamiausios trasos

Europos Sąjungos Tarybai praėjusį ketvirtadienį patvirtinus naująjį Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) reglamentą, kuriame Lietuvos siūlymu numatoma naujos europinės vėžės geležinkelio ...
2024-06-21
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This