Elektrobusų kelyje – pirmosios kliūtys

Miestas, Svarbu

Su savivaldybės valdomos UAB „Klaipėdos autobusų parkas” (KAP) elektrobusų įsigijimo istorija susijusiam sprendimo projektui toliau keliaujant po miesto Tarybos komitetus trečiadienį įvyko pirmasis stabtelėjimas.

Miesto Tarybos Finansų ir ekonomikos komitete jis nesulaukė pritarimo – balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiama tapo tuo metu posėdžiui pirmininkavusio mero rinkiminio komiteto nario Vyčio Radvilos pozicija.

Teigiama, kad rugpjūtis yra galutinis terminas pristatyti šiuos elektrinius autobusus. Jei gamintojas to nepadarys, jis turės grąžinti 35 000 eurų avansą. „Vėjo projektų” nuotr.

„Kaip atsitinka, kad ketinimų protokolas, sutartis, visos procedūros praeina, sumokamas avansas, o paskui sakoma – neturime pinigų? Ar neturėjo būti atsiklausiama Tarybos dar prieš ketinimų protokolus, priimant sprendimus? Ateinant ir sakote pinigų neturite. Trimečiame veiklos plane nėra, biudžete nėra, noriu gauti išsamų atsakymą”, – tokiais Rimanto Taraškevičiaus klausimais prasidėjo svarstymo procedūra minėtojo komiteto posėdyje.

Jame dalyvavęs KAP vadovas Vaidas Ramanauskas aiškino, kad ir ketinimų protokolą kartu su trečiąja šalimi tuo metu buvusiu Savivaldybės administracijos direktoriumi Sauliu Budinu, ir elektrobusų pirkimo sutartį pasirašė gavęs įmonės valdybos ir Stebėtojų tarybos sutikimus.

„Mes visą laiką bendravome ir su buvusia valdančiąja frakcija, administracijos direktorius kartas nuo karto buvo informuojamas. Valdyba pagal įpareigojimą kas tris mėnesius informuojama apie projekto eigą. Keistoje vietoje jaučiuosi – akcininkas nuo pat pirmos dienos žinojo. Nė vienas žingsnis nebuvo padarytas be akcininko žinos. Jis (Saulius Budinas – autor. past.) dabar sėdi šalia, su juo buvo derinama. Tiek meras, tiek akcininkas, tiek frakcija nuo pirmos dienos žinojo”, – dėstė V. Ramanauskas.

Visgi jis pripažino, kad ant pavyzdiniu laikomo elektrobusų priėmimo-perdavimo akto neturėjo būti parašų ir antspaudų, sudėtų tą pačią dieną, kai pasirašyta sutartis.

„Tikrasis bus pasirašomas tik kai priimsime autobusus. Iki šio nebuvo priduotas joks autobusas”, – sakė KAP vadovas.

Posėdyje nedalyvaujant komiteto pirmininkui Aidui Kaveckiui pirmininkavęs V. Radvila klausė, ar įmonė tikrai nėra pajėgi skolintis, nes jos EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) esą siekia apie milijoną eurų.

„Mieste turime tik 35 procentus rinkos. Sudėtinga tokiai įmonei prisidėti prie tokio projekto”, – tikino V. Ramanauskas.

„Kelia nuostabą, kai pastatote akcininką prieš faktą ir prašote pinigų. Nesu prieš, bet visa procedūra kelia abejonių tiek korupciniu požiūriu, keista procedūra”, – sakė V. Radvila, pabrėžęs, kad pagal pasirašytos sutarties sąlygas KAP elektrobusų tiekėjui UAB „Vėjo projektai” jau turėtų mokėti ir 65 100 eurų delspinigių.

Tačiau V. Ramanauskas tikino, kad jokių delspinigių mokėti nereikia, jie esą būtų pradėti skaičiuoti tik tada, jei nebūtų atsiskaitoma pristačius elektrobusus.

„Jei įžvelgčiau korupciją, pats pirmas nutraukčiau sutartį. Rugpjūtis yra galutinis terminas pristatyti autobusus. Valdyba nebeleis pratęsti sutarties, jei nepristatys, tiekėjas turės grąžinti avansą. Turime ir draudimo garantą tokiam atvejui”, – teigė KAP vadovas, pakartojęs, kad jam nėra žinoma, kas pigiau gamintų tokių parametrų elektrobusus.

„Priėmimo akte tikrai neturėjo būti antspaudo, abiejų pusių parašų. Kalba buvo visus ketverius metus visi apie tai girdėjo. Bendrovė yra pati pajėgi skolintis, reikėtų tik garantijos savivaldybės. Tačiau rizika, ar įmonė patemps, nes nėra dar atsiskaičiusi už stotį ir administracinio pastato atnaujinimą. Procesas labai nusitęsė, nebuvo prasmės eiti ir tvirtintis pinigus 2018 metams, kad vėliau sulauktum klausimų, kodėl jie nepanaudoti. Siūlyčiau palaikyti, nes kalbame apie gamintoją, kuris būtų Klaipėdoje, reikia žiūrėti plačiau. Jei neklystu jie turi sutartį ir su kitom savivaldybėmis, Palanga. Liepos mėnesį galima peržiūrėti biudžetą ir numatyti lėšas”, – savo ruožtu aiškino S. Budinas.

„Reikėjo nors į veiklos planą įtraukti. Nesakau, kad nereikia eiti ekologiškai švaraus transporto keliu. Dalyvaujame eksperimente. Gal po metų tie autobusai bus pastatyti į patvorį ir viskas bus su jais, nei atsarginių dalių, nei serviso.  Langą išsidauši ir neaišku, kas jį pagamins. Brendate į šaltą jūros vandenį nė kiek jo nepasišildę”, – teigė R. Taraškevičius.

Tačiau V. Ramanauskas tikino, kad bendrovės specialistai nuolat dalyvauja autobusų gamybos procese, o jame esą naudojamos tokios pačios sertifikuotos pagrindinės dalys, kurias naudoja ir didieji autobusų gamintojai.

Balsuojant už sprendimo projektą pasisakė R. Taraškevičius, Arūnas Barbšys ir S. Budinas, susilaikė Arvydas Vaitkus, V. Radvila ir Viačeslavas Titovas. Paaiškėjus, kad dėl V. Radvilos kaip pirmininkaujančio balso persvaros sprendimui nepritarta R. Taraškevičius siūlė perbalsuoti ir daryti pertrauką, kad KAP pristatytų papildomus dokumentus, kurių prašė ir A. Vaitkus, nes, anot jo, „reikia detalesnės medžiagos norinti priimti sprendimą, bet principinio nusistatymo prieš nėra”.

Visgi buvo nutarta nebalsuoti iš naujo, o papildomą medžiagą KAP turėtų pateikti jau prieš miesto Tarybos posėdį. Jo metu nuo šio klausimo turėtų nusišalinti mero komandos narė Elida Mantulova, nes dirba KAP, taip pat ir konservatorius Rimantas Didžiokas, turintis „Vėjo projektų” akcijų. Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, kurio žmonos rengiamą Klaipėdos pilies džiazo festivalį remia ši įmonė, sakė svarstysiantis, ar nusišalinti nuo svarstymo ir balsavimo.

2 Comments

  1. Elektriniai makaronai

    Kuo mažiau baterijų įdės, tuo pigesnis bus autobusas. Mulkina visus ir tiek.

    Reply
    • Magic

      Ar elektrobuso tikslas vežti kuo daugiau baterijų ar keleivių, e-mobilumo eksperte?
      Ar išviso svarbu kuo važiuoja patikima transporto priemonė be priekaištų, jeigu neturi išmetimo taršos? Ar tai suspaustu oru, ar tai saulės, vejo, magija?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Sveikata

Pradės projektuoti poliklinikos rekonstrukciją

Uostamiesčio savivaldybė skelbia, kad netrukus bus pradėtas rengti Klaipėdos miesto poliklinikos kapitalinio remonto techninis projektas. Miesto savivaldybė jau baigė konkursines ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This