Svarbu, Temos

Lietuvos paštas: su eilėmis ir nebaigtais sandoriais (3)

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2019-05-23


Nors dalis klaipėdiečių pastaruoju metu teigia susiduriantys su vis didesnėmis eilėmis Lietuvos pašto uostamiesčio skyriuose, jo atstovai, iš dalies pripažindami šią problemą, sako, jog taip yra vos viename skyriuje, bet sutinka, jog skaičius siuntų, tenkančių Lietuvos paštui, gerokai išaugo ir jų srautas toliau didėja. Tuo pat metu aiškėja, jog bendrovės planai parduoti du jam priklausančius pastatus Klaipėdoje per beveik dvejus metus į priekį nė kiek nepasistūmėjo.

Atsiima pensiją ir susimoka komunalinius mokesčius

Klaipėdietė senjorė Natalija pašte lankosi gana dažnai. Jos sūnus su šeima gyvena Anglijoje, tad prieš didžiąsias metų šventes ar mylimų anūkų gimtadienius moteris visada suruošia artimiesiems kuklias dovanėles, kurias išsiunčia paštu. Be to, senu papratimu senjorė savo pensiją vis dar atsiima pašto skyriuje, kur tuo pačiu susimoka ir už komunalines paslaugas.

„Gyvenu visai šalia „Žardės” prekybos centro, man paštas – po ranka, o ir darbuotojos jau per tiek metų tapo pažįstamos, malonios moterys”, – pasakojo rusakalbė senjorė.

Tačiau, jos teigimu, pastaruoju metu apsilankymas šiame pašto skyriuje jos nebedžiugina. Mat beveik visada čia ją pasitinka nutįsusios lankytojų eilės, kuriose sveikatos problemų turinčiai moteriai tenka ilgokai pastovėti.

Tai ne pati ilgiausia eilė 15-ajame („Žardės”) Klaipėdos pašto skyriuje. Palmiros Mart nuotr.

„Pastebėjau, jog daugiausia eilėse stovi jauni žmonės, ypač daug jaunų mamų su vaikų vežimėliais ar aplink lakstančiais vaikais, jos vis kažkokius siuntinius atsiima”, – įspūdžiais dalinosi senjorė, jau mąstanti apie tai, kad, matyt, atėjo laikas savo pensiją persivesti į bankinę kortelę, nors teigia „tų naujovių” labai bijanti.

„O ir komunalinius man patogu susimokėti pašte”, – abejonėmis su „Atviros Klaipėdos” žurnaliste dalinosi garbaus amžiaus klaipėdietė.

Eiles augina internetinė prekyba?

Kol dalis senjorų vis dar vengia naudotis internetinės bankininkystės bei kitomis elektroninėmis paslaugomis, rinkdamiesi „senus gerus” mokesčių mokėjimo ir pensijų gavimo būdus, jaunesni klaipėdiečiai bei vidutinio amžiaus dirbantieji ir dėl užimtumo, ir dėl palankesnio prekių kainų bei kokybės santykio bei gausesnės pasiūlos vis dažniau renkasi apsipirkimą internetinėse parduotuvėse, išsimėčiusiose visame pasaulyje.

Ši tarp gyventojų populiarėjanti paslauga pirmiausia krenta ant Lietuvos pašto darbuotojų pečių. Tą iš dalies pripažįsta ir AB „Lietuvos paštas” Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė.

Jos teigimu, 2018 metais siuntų siuntimas bei gavimas, lyginant su 2017 m., Lietuvos pašte išaugo apie 12 proc.

„Augimas fiksuojamas ir šiemet. Nors atskirai Klaipėdos regiono duomenų neturime, tikėtina, jog ir čia vis daugiau gyventojų naudojasi šiomis pašto paslaugomis”, – teigė V. Budrienė, pridūrusi, jog visgi apie pusė visų į Lietuvą atkeliaujančių siuntų yra paskirstoma Vilniaus apskrityje.

Paklausta, kodėl vienu atveju toje pačioje elektroninėje parduotuvėje pirkta prekė atkeliauja į pašto skyrių, o kitu – į paštomatą, departamento vadovė teigė, jog tai priklauso ir nuo siuntėjo, ir nuo gavėjo. Pirmuoju atveju siuntėjas pats automatiškai parenka, kur siuntą atsiims pirkėjas: pašto skyriuje, paštomate ar prekes pristatys kurjeris. Antruoju atveju elektroninės parduotuvės dažniausiai leidžia pirkėjui pačiam pasirinkti, kur jis pageidauja siuntą atsiimti.

„Vilniuje dalį prekių iš Kinijos dėl klientų patogumo Lietuvos paštas pats nukreipinėja į paštomatus. Tačiau šiuo metu tai tik pilotinis projektas”, – teigė ji.

Visgi, V. Budrienės nuomone, eilės konkrečiame Klaipėdos 15-ajame pašte susidaro ne dėl siuntų gausos.

„Jūsų minimas paštas turi didesnį klientų srautą, kuomet jame yra mokamos pašalpos kiekvieną mėnesį nuo 10 iki 24 dienos. Tuomet taip, tikrai čia fiksuojamos didesnės eilės. Rajone, kurį aptarnauja 15-tas paštas, gyvena nemažai žmonių, gaunančių įvairias išmokas”, – sakė Lietuvos pašto atstovė. (Šiame pašto skyriuje aptarnaujami visi miesto gyventojai, kurie įvairias socialines išmokas atsiima grynaisiais – aut. pst.).

Kad nereikėtų laukti eilėse, ji pataria gyventojams arba naudotis paštomatais, arba – Lietuvos pašto e-savitarna (www.manosiuntos.lt).

„Per ją galima suformuoti siuntą neišėjus iš namų, tada atsispausdinti, apklijuoti siuntą ir bet kuriame pašto skyriuje ją palikti be eilės”, – patarė V. Budrienė.

Jos teigimu, Klaipėdoje pašto darbuotojų trūkumo nėra, trūksta vos kelių laiškininkų.

Didins atlyginimus

Pasiteiravus apie paštininkų gaunamus atlyginimus, Lietuvos pašto atstovė el. paštu atsiuntė nurodą, kurioje matyti atlyginimų nuo praėjusių metų balandžio mėn. iki šių metų kovo mėn. augimo dinamika.

Sutapimas ar atsitiktinumas, tačiau būtent kitą dieną po to, kai„ Atvira Klaipėda” pradėjo domėtis situacija uostamiesčio paštuose, Lietuvos paštas išplatino oficialų pranešimą, kuriame teigia, jog nuo šių metų birželio 1 d. trečią kartą per vienerius metus bus padidinti Lietuvos pašto darbuotojų atlyginimai.

„Darbo užmokesčio pakėlimo sulauks apie 4 tūkst. mažiausiai uždirbančių bendrovės darbuotojų. Tai bendrovei papildomai kainuos apie 2,4 mln. Eur per metus”, – rašoma minėtame pranešime.

Jame cituojama bendrovės generalinė direktorė Asta Sungailienė teigia esą orios darbo sąlygos yra viena iš pagrindinių sričių, į kurią Lietuvos paštas yra numatęs ilgalaikes investicijas. Kartu ji teigia, jog „ne mažesnis dėmesys bus skiriamas ir mūsų klientų patirčių gerinimui (automatizuoto siuntų ir laiškų skirstymo sistemos įdiegimui, paštų atnaujinimui, savitarnos terminalų plėtrai), todėl atlyginimų kėlimui esame numatę tokias sąnaudas, kokias įmonė šiuo metu gali patirti”.

Tai pat informuojama, jog šiemet vidutinių ir mažų miestelių pėstieji laiškininkai bus aprūpinti 210 elektrinių dviračių, pagamintų specialiai pagal įmonės užsakymą bei pritaikytų Lietuvos klimatinėms sąlygoms ir pašto paslaugoms atlikti.

„Vykdomi ir tarnybinių automobilių nuomos pirkimai – jie bus skirti kaimiškose teritorijose dirbantiems mobiliems laiškininkams”, – rašoma pranešime.

Eilių netrūksta ir Klaipėdos centriniame pašte. Martyno Vainoriaus nuotr.

Primenama, kad atlyginimas mažiausiai uždirbantiems darbuotojams pirmą kartą pakeltas 2018 m. rugpjūčio mėn., o 2019 m. sausį jis dar kartą esą kilsteltas bendrovės sąskaita, nepriklausomai nuo mokestinių pasikeitimų.

Tebesiūlo įsigyti rinkos kaina

Žinia, dar 2017 metų liepą Lietuvos paštas paskelbė nusprendęs parduoti didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos – centrinių paštų pastatus. Liepų g. esantys istoriniai, tradicinių šio krašto raudonų plytų uostamiesčio pašto rūmai, kurių interjerą puošia originalūs medžio raižiniai bei kiti įdomūs puošybos elementai, tąsyk ekspertų buvo įvertintas 1,6 mln. eurų.

Dar anksčiau Lietuvos pašto uždarytą Klaipėdos senamiestyje veikusį skyrių, klaipėdiečių vadinamą Balandžių paštu, ankstesnė miesto Taryba nusprendė perimti savo reikmėms, nors iki šiol šis pastatas senamiesčio centre tebestovi be jokių gyvybės ženklų.

Pasiteiravus, kas šiuo metu padaryta minėtoje nekilnojamojo turto srityje, V. Budrienė teigė esą bendrovės pozicija nepasikeitė.

„Ketiname inicijuoti šių pastatų pardavimą, pirmiausia jį pasiūlant Klaipėdos savivaldybei įsigyti rinkos kaina”, – sakė ji.

KOMENTARAS

Edvardas Simokaitis, Klaipėdos savivaldybės Turto skyriaus vedėjas 

Dėl Centrinio pašto bent jau aš nemačiau oficialaus kreipimosi, kad jie nori parduoti, aš tik girdėjau, kad paštas nori parduoti, bet negirdėjau, kad būtų įvykęs koks sandoris ar paštas būtų jį pardavęs. O dėl Balandžių pašto (nuotr.) paskutinis savivaldybės veiksmas buvo, kai mes norėjome atšaukti Tarybos sprendimą dėl šio pašto įsigimimo, bet Taryba tam nepritarė. Lietuvos paštas mums buvo parašęs, kad jie neatsisako (parduoti –  aut. pst.), kad daro vertinimą ir kad ruošiasi pardavinėti viešo aukciono būdu. Tai daugiau jokios informacijos iš jų negavome ir nežinome, kokie jų tolimesni veiksmai yra. 

INFORMACIJA

Lietuvos pašte iš viso dirba 4943 darbuotojai – didžiausia jų dalis dirba tinklo padalinyje, tai stacionarių pašto skyrių darbuotojai, laiškininkai ir pan. Apie 49 proc. darbuotojų dirba ne pilnu etatu – taip yra dėl to, kad mažėja klientų srautas į pašto skyrius kaimiškose vietovėse ir mažuose šalies miesteliuose.

Per metus Lietuvos paštas išsiunčia ir gauna 16 mln. vienetų siuntų ir apie 44,8 mln. vienetų laiškų. Iš viso šalyje veikia 143 LP EXPRESS savitarnos terminalų bei 116 „PayPost” skyrių.   


2019-05-23

3 komentarai apie “Lietuvos paštas: su eilėmis ir nebaigtais sandoriais”

  1. Žinoma, kad siuntų padaugėjo vien dėl išaugusios internetinės prekybos, bei dėl užsienyje gyvenančių artimųjų. Lietuvos paštas ne vienintelė išeitis, yra siuntų gabenimo kompanijos, kurios atlieka savo darbą ne prasčiau.

  2. Kas kartą lankantis pašte susidaro įspūdis, jog kažkas ten atsilieka. Galbūt klientų aptarnavimo programos netinkamai parinktos, nes moteriškės tikrai dirba, tačiau su kiekvienu klientu užtrunka ganėtinai ilgai dėl ko susidaro tikrai ilgos eilės. Siųsti siuntinį mieliau renkuosi paštomatus, o gavusi siuntą ar registruotą laišką, būna pasiimu tik po savaitės, kas kartą pravažiuodama pamačiusi eilę iki pat durų

  3. Eiles Zardes paste buna tada, kai susirenka tam tikro plauko pasalpininkai, kurie dar eileje stovedami jau renka ” skladke ” o tomis dienomis geriau nesirodyti ten nes ir kvapelis soecifinis buna , o jau nekalbu apie vargses darbuotojas. O mergaites ten dirba puikiai- greitai, geranoriskai, tikrai visomis galimybemis stengiasi. Sekmes jums m.ergaites ir kantrybes ” tomis ” 🙂 dienomis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt