Siekia pažadinti Dangę (8)

Miestas, Svarbu
Gabrielė Ruočkutė
2019-06-05

Žurnalistas, redaktorius ir buriuotojas entuziastas Kęstutis Oginskas klaipėdiečiams pristatė studiją apie Dangės upės įveiklinimą, Kuršių marių kanalo eismo sureguliavimą, naujus pramoginius uostus bei upių transportą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Anot K. Oginsko, šiais klausimais diskutuojama jau dvejus metus. Idėjų ir galimų sprendimo būdų daug, tačiau kol kas nė vienas planas dėl to, kad vandens transporto Dangėje būtų daugiau, kol kas nėra pradėtas realiai įgyvendinti.

Norint atgaivinti Klaipėdos vandens kelius siūloma įrengti municipalinį Dangės uostą, prikelti naujam gyvenimui Vilhelmo kanalą. Reikalai su pastaruoju, pasak K. Oginsko, irgi pastrigę, nors šis vandens kelias turi puikių perspektyvų. Tai vienintelis veikiantis kanalas Lietuvoje, iškastas įdomiose teritorijose, tačiau jo krantų tvirtinimo darbai nebuvo atlikti nuo pat statybos laikų…

Anot K. Oginsko, sukūrus municipalinį Dangės uostą reikėtų pietinėje miesto dalyje įrengti Pietinį uostą, kuris funkcionuotų kaip perkėla į Kuršių neriją. Taip pat šis uostas turėtų galimybę susijungti su Vilhelmo kanalu. Taip „stumtelėjus” perkėlą į pietus, būtų gerokai sumažinti ir eismo srautai Baltijos prospekte.

O Šiaurinis uostas ties Joniškės gatve galėtų tapti rekreaciniu objektu – keleiviams čia galėtų būti rengiamos ekskursijos upe, o vandens tramvajai nugabentų iki pat Lietuvos jūrų muziejaus.

Norint, kad tokios idėjos pajudėtų realybės link, pirmiausia, anot K. Oginsko, reikia Klaipėdos regiono savivaldybių bendro sutarimo, taip pat suderinti valstybinių įmonių ir savivaldybių prioritetus bei pritraukti privačių investicijų.

Kad upė turi būti integrali miesto sistemos dalis, rodo ir tokie projektai kaip „Memelio miestas“ dešiniajame Dangės upės krante bei „Jūros vartai“ kitoje upės pusėje. Taip pat svarstoma idėja priešais Mažąjį kaimelį įrengti vieną iš irklavimo bazių.

Žymos: | |

Komentarai (8):

Atsakymai į “Siekia pažadinti Dangę”: 8

  1. Gamtinke parašė:

    Vien pramogos ir pramogos…. Nerūpi kas kokia gamta prie Dangės upės gyvenima… Kokie paukščiai skaidro… Ar augalija auga… Žiauru bando Klaipėda paversti vieta be miško zonų… ??

  2. Kęstas parašė:

    Kazkur girdejau, kad Klaipeda yra uostamiestis. Bet per Juros svente nera kur kateriuko i vandeni nusileisti. Centras buna uzdarytas. Miestui verkiant reikia slipu pramoginei laivybai. Uostelyje tvarkos nulis. Krantine prie slipo nuolat uzgriozdinta savu draugeliu kateriais ir jachtomis. Kapitonui viskas dzin. Nera kaip prisisvartuoti ir svecius ilaipinti, islaipinti. Tenka lipti per kitus katerius. Uzprogramuoti konfliktai.

  3. Romas parašė:

    Siekiant atgaivinti gyvenimą Dangės upėje, sukurti papildomą keleivinio, pramoginio transporto alternatyvą, iškraustyti įsikūrusią pramonę iš miesto centro ir ypač upės pakrančių prieš gerus porą dešimčių metų jau buvo rimtai pradėta kalbėti, prezentuoti ir diskutuoti. Po tų kalbų Dalios Žukienės ( KMSA) iniciatyva buvo valomas upės dugnas, rengiamos įvairiausios galimybių studijos ir mokslinės analizės. Galiausiai, gal jau prieš kokį dešimtmetį, parengtas visos upės specialusis planas kuriame numatyti paplūdimiai ir uosteliai. Visam tam išleista aibė miesto pinigų ir sugaišti keli dešimtmečiai tačiau realiai nepadaryta nieko. Dabar vėl reiškiamos nuomonės – reikia ” rimtai pasikalbėti”. Matyt ne tie kalbėjo, tad žinoma, pasikalbėkite ir būtinai visi, dar kokį vieną kitą dešimtmetį. Kalbėtis bent jau nekainuoja.

  4. Gintaras parašė:

    Per studijos pristatymą tapo aišku, kad Dangė galėtų ir turėtų tapti rekreacijai ir net miesto transporto sistemai reikšmingu vandens keliu, su 7-8 prieplaukomis ir uosteliais mažiesiems laivams, slipais svečių valtims nuleisti ir naujom galimybėmis šiandien apleistus krantus pritaikyti miesto gyvenimui, su mažąja laivyba ir turizmu susijusiems verslams. Tačiau kol Dangės ruožu iki Tauralaukio naudosis irkluotojai, tol upės rimtesnis įveiklinimas bus blokuojamas, upė ir jos pakrantės merdės – nes pristatymo metu atvirai buvo sakoma, kad kol sportininkai treniruojasi – jiems reikalingas ruožas kitam transportui turėtų būti uždarytas. Reiktų pramoginei laivybai, sportininkams, urbanistams, potencialiems investuotojams, vietos bendruomenėms ir miesto valdžiai rimtai pasikalbėti kokią ateitį mes visi planuojam Dangei.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Revizuos Dangės ir Smiltynės krantines

Klaipėdos savivaldybė perka Dangės upės ir Smiltynėje esančių krantinių techninės analizės ir techninės dokumentacijos parengimo paslaugas. Siekiama įvertinti šių statinių ...
2024-07-15
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Piliavietės grįžimas miestui: istorija jau siekia pusšimtį metų II 

1974-ųjų balandžio 5-ąją Klaipėdos miesto vykdomasis komitetas (VK) priėmė istorikų kompromisiniu vadinamą sprendimą, tapusį pirmuoju atspirties tašku dešimtmečius trukusioje piliavietės ...
2024-06-08
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Neramu ir Dangėje, ir Pilies uostelyje 

Uostamiesčio savivaldybės Klaipėdos jūrinių reikalų darbo grupė antradienį gilinosi ir į buriuotojų godas dėl situacijos Pilies uostelyje, ir į vis ...
2024-05-08
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This