Miestas, Svarbu

Siekia pažadinti Dangę (8)

Gabrielė Ruočkutė
2019-06-05


Žurnalistas, redaktorius ir buriuotojas entuziastas Kęstutis Oginskas klaipėdiečiams pristatė studiją apie Dangės upės įveiklinimą, Kuršių marių kanalo eismo sureguliavimą, naujus pramoginius uostus bei upių transportą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Anot K. Oginsko, šiais klausimais diskutuojama jau dvejus metus. Idėjų ir galimų sprendimo būdų daug, tačiau kol kas nė vienas planas dėl to, kad vandens transporto Dangėje būtų daugiau, kol kas nėra pradėtas realiai įgyvendinti.

Norint atgaivinti Klaipėdos vandens kelius siūloma įrengti municipalinį Dangės uostą, prikelti naujam gyvenimui Vilhelmo kanalą. Reikalai su pastaruoju, pasak K. Oginsko, irgi pastrigę, nors šis vandens kelias turi puikių perspektyvų. Tai vienintelis veikiantis kanalas Lietuvoje, iškastas įdomiose teritorijose, tačiau jo krantų tvirtinimo darbai nebuvo atlikti nuo pat statybos laikų…

Anot K. Oginsko, sukūrus municipalinį Dangės uostą reikėtų pietinėje miesto dalyje įrengti Pietinį uostą, kuris funkcionuotų kaip perkėla į Kuršių neriją. Taip pat šis uostas turėtų galimybę susijungti su Vilhelmo kanalu. Taip „stumtelėjus” perkėlą į pietus, būtų gerokai sumažinti ir eismo srautai Baltijos prospekte.

O Šiaurinis uostas ties Joniškės gatve galėtų tapti rekreaciniu objektu – keleiviams čia galėtų būti rengiamos ekskursijos upe, o vandens tramvajai nugabentų iki pat Lietuvos jūrų muziejaus.

Norint, kad tokios idėjos pajudėtų realybės link, pirmiausia, anot K. Oginsko, reikia Klaipėdos regiono savivaldybių bendro sutarimo, taip pat suderinti valstybinių įmonių ir savivaldybių prioritetus bei pritraukti privačių investicijų.

Kad upė turi būti integrali miesto sistemos dalis, rodo ir tokie projektai kaip „Memelio miestas“ dešiniajame Dangės upės krante bei „Jūros vartai“ kitoje upės pusėje. Taip pat svarstoma idėja priešais Mažąjį kaimelį įrengti vieną iš irklavimo bazių.


2019-06-05

8 komentarai apie “Siekia pažadinti Dangę”

  1. Vien pramogos ir pramogos…. Nerūpi kas kokia gamta prie Dangės upės gyvenima… Kokie paukščiai skaidro… Ar augalija auga… Žiauru bando Klaipėda paversti vieta be miško zonų… 😞😤

  2. Kazkur girdejau, kad Klaipeda yra uostamiestis. Bet per Juros svente nera kur kateriuko i vandeni nusileisti. Centras buna uzdarytas. Miestui verkiant reikia slipu pramoginei laivybai. Uostelyje tvarkos nulis. Krantine prie slipo nuolat uzgriozdinta savu draugeliu kateriais ir jachtomis. Kapitonui viskas dzin. Nera kaip prisisvartuoti ir svecius ilaipinti, islaipinti. Tenka lipti per kitus katerius. Uzprogramuoti konfliktai.

  3. Siekiant atgaivinti gyvenimą Dangės upėje, sukurti papildomą keleivinio, pramoginio transporto alternatyvą, iškraustyti įsikūrusią pramonę iš miesto centro ir ypač upės pakrančių prieš gerus porą dešimčių metų jau buvo rimtai pradėta kalbėti, prezentuoti ir diskutuoti. Po tų kalbų Dalios Žukienės ( KMSA) iniciatyva buvo valomas upės dugnas, rengiamos įvairiausios galimybių studijos ir mokslinės analizės. Galiausiai, gal jau prieš kokį dešimtmetį, parengtas visos upės specialusis planas kuriame numatyti paplūdimiai ir uosteliai. Visam tam išleista aibė miesto pinigų ir sugaišti keli dešimtmečiai tačiau realiai nepadaryta nieko. Dabar vėl reiškiamos nuomonės – reikia ” rimtai pasikalbėti”. Matyt ne tie kalbėjo, tad žinoma, pasikalbėkite ir būtinai visi, dar kokį vieną kitą dešimtmetį. Kalbėtis bent jau nekainuoja.

  4. Per studijos pristatymą tapo aišku, kad Dangė galėtų ir turėtų tapti rekreacijai ir net miesto transporto sistemai reikšmingu vandens keliu, su 7-8 prieplaukomis ir uosteliais mažiesiems laivams, slipais svečių valtims nuleisti ir naujom galimybėmis šiandien apleistus krantus pritaikyti miesto gyvenimui, su mažąja laivyba ir turizmu susijusiems verslams. Tačiau kol Dangės ruožu iki Tauralaukio naudosis irkluotojai, tol upės rimtesnis įveiklinimas bus blokuojamas, upė ir jos pakrantės merdės – nes pristatymo metu atvirai buvo sakoma, kad kol sportininkai treniruojasi – jiems reikalingas ruožas kitam transportui turėtų būti uždarytas. Reiktų pramoginei laivybai, sportininkams, urbanistams, potencialiems investuotojams, vietos bendruomenėms ir miesto valdžiai rimtai pasikalbėti kokią ateitį mes visi planuojam Dangei.

    • tai negi jau neimanoma suderinti treniruociu ir laivybos grafiko?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt