Architektų rūmai uosto planus vadina valstybinės reikšmės rizika (atnaujinta)

Svarbu, Uostas ir jūra

Lietuvos architektų rūmai paskelbė dar birželio 12 d. Vilniuje vykusios šios institucijos Tarybos posėdžio „refleksijas”.

Anot paskelbtos informacijos, posėdžio metu buvo svarstomas ir Urbanistinės plėtros darbo grupės pasiūlymas dėl Klaipėdos uosto bendrojo plano (BP). Taryba, išklausiusi šį pasiūlymą nutarė kreiptis į Regioninę architektūros tarybą dėl ekspertinės išvados, o „taip pat į Prezidentūrą, sprendžiančias institucijas ir žiniasklaidą, siekiant atkreipti dėmesį į šią valstybinės reikšmės riziką”.

„Darbo grupės narys architektas E. Benetis Tarybai pristatė Klaipėdos miesto bendrojo plano BP ir Klaipėdos valstybinio jūsų uosto bendrojo plano strateginių pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitos išvadas ir jose pateikiamas priemones neigiamoms pasekmėms išvengti, sumažinti ar kompensuoti. Remiantis SPAV išvada E. Benetis akcentavo, kad KVJU BP sprendinių pasekmės Lietuvos Baltijos Jūros pakrantei bus tiesioginės, ilgalaikės, reikšmingos ir neigiamos. Pasak jo, tokio teritorijų planavimo proceso tęsimas yra tiesiog nusikaltimas ir veda prie trečio pagal dydį Lietuvos miesto – Klaipėdos – aplinkos ir gyvenimo kokybės jame suprastėjimo bei pačios tikriausios Lietuvos pajūrio ekologinės katastrofos”, – rašoma informacijoje apie posėdį.

„Atvirą Klaipėdą” pasiekė ir Tarybos liepos 1-ąją prezidentei, Seimui bei Aplinkos, Teisingumo, Ekonomikos ir inovacijų bei Vidaus reikalų ministerijoms išsiųstas kreipimasis, kuriuo norima atkreipti dėmesį į uosto bendrojo plano projekto  sprendinius.

„Nagrinėjant šiuos sprendinius kyla abejonių dėl jų suderinamumo su Vyriausybės požiūriu į aplinkos ir žmogaus santykį, kuris remiasi esmine darnaus vystymosi nuostata – tenkinti šių dienų visuomenės poreikius taip, kad jie nebūtų tenkinami ateities kartų sąskaita, kad siekiant darnaus vystymosi, ekonomikos, socialiniai ir aplinkos aspektai bus derinami tarpusavyje, dėmesį sutelkiant į žmogaus gyvenimo kokybę.  <…> Taryba kelia klausimą ar Klaipėdos uosto projekto sprendiniai neveda prie Klaipėdos miesto aplinkos ir gyventojų gyvenimo kokybės suprastėjimo, taip pat ar nepažeidžiami visos šalies gyventojų interesai ir teisėti lūkesčiai. Taryba nori atkreipti dėmesį į strateginių pasekmių aplinkai vertinimo (toliau – SPAV) ataskaitos apibendrinančią išvadą, kurioje teigiama, kad visų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros alternatyvų atvejais pasekmės būtų tiesioginės (daugiau ar mažiau uosto molų blokuojama nuosėdų pernaša išilgai jūros kranto, dėl planuojamų sprendinių gali būti įtakojami krantai), ilgalaikės, neigiamos (tikėtina krantų erozijos rizika) ir reikšmingos (prarandama dalis rekreacinių teritorijų (paplūdimio zonos), reikalauja papildomų krantotvarkos priemonių)”, – rašoma šiame kreipimesi.

Taryba, reikšdama susirūpinimą, prašo „pagal kompetenciją užtikrinti, kad Klaipėdos uosto projektas atitiktų visuomenės, valstybės ir privačių interesų balansą, t. y. užtikrinti Klaipėdos miesto aplinkos ir gyventojų gyvenimo kokybę (žmogaus sveikatai ir gerovei palankią aplinką), taip pat visos Lietuvos visuomenės interesus ir teisėtus lūkesčius”.

2 Comments

  1. Planuotojai

    pagaliau „pamatė” nelabai tikslu. Iš tiesu, tai toliau stropiai ir paskubomis stumiami šie planai (UAB „Sweco“, UAB „Urbanistika“). Savivaldybės administracijai „svyla“ planų grafikai ir atostogų planai, o UAB‘ams rūpi biznis ir vilniečiams giliai „dzin“ ta Klaipėda. Jau geri metai mieste šurmuliuojama dėl uosto ir miesto bendrųjų planų. Maža to, dabar jau ir LASKAO (Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacija) už kelis grašius noriai pasijungė padėti stumti miesto BP – organizuoja „konferencijas”.
    Šaunuolis Edmundas Benetis. Nebeapsikentęs nuo tokių planuojamų kliedesių, išreiškė savo asmeninę, miesto piliečio poziciją. Pats, už savo asmenines lėšas kreipėsi į teismus ir į Architektų Rūmų tarybą keldamas dviejų bendrųjų planų rengimo viename mieste problemą ir šios problemos pasekmes – uosto BP ir miesto PB sprendinius ir šių sprendinių pasekmes miestui, Kuršių Nerijai ir jūros krantams. Džiugu, kad Architektų Rūmai atkreipė dėmesį ir išreiškė nuogastavimus „valstybinės reikšmės rizika“. Tik ar „…kreiptis į Regioninę (Klaipėdos) architektūros tarybą (Toliau – RAT) dėl ekspertinės išvados…“ yra savalaikė ir dabar jau tinkama priemonė šiai problemai spręsti? Ką dabar tas Klaipėdos RAT gali pasakyti? Dirbdamas visuomeniniais pagrindais ir neturėdamas jokių finansinių galimybių net reikiamus ekspertus nusamdyti? Jau dabar dirba daugiausia nei bet kuris RAT Lietuvoje ir pasisako ir siūlo ir prašo, bet kas į tuos pasisakymus reaguoja? Svarstyti baigtus projektus beprasmis Sizifo darbas. Gal kažkokia edukacijos misija ir graži. Tik ar šiuo atveju? Nesenai Klaipėdos RAT svarstė dabar rengiamo miesto bendrojo plano preliminarius sprendimus. Likus porai dienų iki posėdžio, ekspertai gavo keletą nebaigtų brėžinių ir šiek tiek susakė pastabų. Ar kas į jas reaguos? Protokolas artimiausiu metu turėtų būti viešinamas. Šiuo metu matau vienintelį kelią – kai miesto žmonės, per savo bendruomenių vadovus ir visokias asociacijas pareikalautų miesto tarybos narių užtikrinti savivaldybės administracijos visokeriopą pagalbą Klaipėdos RAT-ui ir būtiną, tinkamą finansavimą ekspertizei atlikti. Tada RAT-as suras visus reikalingus ekspertus tokiam darbui. Tam reikia dar ir laiko. Tuo pačiu politikai įsipareigotų, kol nebus Klaipėdos RAT ekspertinio vertinimo ir pritarimo, Taryba įsipareigotų netvirtinti miesto BP ir vyriausybės reikalautų netvirtinti uosto BP. Tada …O jei tokia tvarka mieste taptų dar ir tradicija, gal situacija pradėtų keistis. Bet, ar taip miestiečiai padarys? Tad su tuo „PAMATYMU“ yra kiek kitaip nei matosi.

    Reply
  2. PAGALIAU PAMATĖ

    ir planuotojai Lietuvos, kas čia Klaipėdoje vyksta ir kuo čia baigsis.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdą 19-ą kartą pristato kruizinės laivybos parodoje

Šią savaitę Majamyje vyksta didžiausia pasaulyje kruizinei laivybai skirta paroda „Seatrade Cruise Global 2024“. Joje jau 19 kartą dalyvaujantis Klaipėdos ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Į Klaipėdą atplauks 50 karo laivų

Birželio 4–7 d. Klaipėdoje vyks vienas iš didžiausių Baltijos regione renginių – tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ atvykimo konferencija. Planuojama, ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pasirašytas tarptautinis memorandumas dėl žaliojo koridoriaus

Singapūro laivybos įmonės „X-Press Feeders“ ir šešių Europos uostų, tarp kurių ir Klaipėdos uostas, vadovai penktadienį Hamburge padėjo parašus bendrame ...
2024-04-05
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This