Startavo naujas konteinerius gabenančių traukinių maršrutas į Kijevą

Fotoreportažai, Transportas

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Įmonių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG CARGO“ Klaipėdos Draugystės geležinkelio stotyje kartu su partneriais antradienio vidurdienį oficialiai atidarė naują reguliarų konteinerių vežimo maršrutą iš Klaipėdos į Kijevą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Dėl to dar gegužės 28 dieną Odesoje susitarė Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkeliai. Maršruto operatoriai tapo bendrovės „Intermodal Container Service“ ir „Containerships“.

Numatoma, jog konteinerinis traukinys gabens įvairias prekes, plastiko ir metalo dirbinius, kitas prekes. Traukinys kursuos kas savaitę ir perveš daugiau kaip 10 tūkst. TEU. Pernai Kijevo kryptimi pervežamų konteinerių srautas tesiekė 5 tūkst. TEU.

Ateityje svarstoma galimybė išplėsti šį maršrutą iki Odesos ir taip geležinkeliu sujungti neužšąlanti Klaipėdos uostą su didžiausiu Ukrainoje jūrų uostu Odesoje.

„Manau, kad čia yra gera pradžia, nes tai pilnai atitinka mūsų kryptį, strategiją didinti konteinerių pervežimus, nes konteinerizacija yra vežimų ateitis”, – sakė ceremonijoje dalyvavęs „Lietuvos geležinkelių” generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„LG CARGO“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas teigė tikįs, jog šis projektas bus kaip gravitacijos taškas.

„Tikiuosi, kad tai bus pirma kregždė. Mūsų partneriai „Intermodal Container Service“ ir „Containerships“ padėjo labai daug jėgų, mes irgi daug jų padėsime, kad servisas būtų puikios kokybės. Labai tikiuosi, kad kitais metais iš tos pačios stoties pamatysime dar kokius penkis papildomus traukinius su žymiai didesniais kiekiais”, – sakė E. Lazauskas.

Ukrainos geležinkelių valdybos pirmininkas Jevgenijus Paulovičius Kravcovas savo ruožtu taip pat teigė manantis, kad krovinių srautas šia kryptimi tik augs.

„Intermodal Container Service“ vadovas Gediminas Kuncevičius savo ruožtu teigė, kad idėja buvo gimusi jau senokai, bet 2014 m. buvo padėta į stalčių, o vėl ją ištraukus dabar prireikė tik keleto mėnesių, kad projektas būtų realizuotas.

„Geležinkeliai užtikrins tik patį sąstato traukimą, vagonai bus nuomoti, tai leis mums būti gerokai lankstesniems. Vežimui naudojamas nuosavas parkas yra plečiamas, kad užtikrintume būsimus srautus. Atvykus į Kijevą sąstato išformavimui bus panaudotas nuosavas terminalas, kroviniai bus skirstomi po visą Ukrainą tiek geležinkeliais, tiek autotransportu. Bus aptarnaujami tiek importo, tiek eksporto srautai. Tai reiškia, kad į Lietuvą ateis ir ukrainietiški kroviniai, kurie bus paskirstyti po kitas Europos šalis”, – sakė G. Kuncevičius.

Anot jo, anksčiau konteinerių vežimas geležinkeliu Klaipėda-Kijevas trukdavo 5-7 paras, o dabar truks vos pusantros paros.

„Containerships Ukraine“ vykdantysis direktorius Igoris Bogdanovas teigė, kad įmonė yra laivybos linija ir būti geležinkelio transporto dalimi jai yra neįprasta, iššūkis.  Anot jo, metų gale šia kryptimi jau turėtų kursuoti du traukiniai per savaitę.

Ceremonijoje dalyvavo ir Klaipėdos konteinerių terminalo direktorius Vaidotas Šileika, žadėjęs visokeriopai remti ši projektą ir padėti jam.

„Yra gražios svajones, jas reikia turėti, nes jos tampa realybe. Lietuvai yra labai svarbus tranzitas. Jos ekonomikos ir vartojimo augimo galimybės yra ne beribės. Konteinerių srautus per Klaipėdos uostą galime auginti tik tranzito pagalba”, – sakė V. Šileika.

Geležinkeliais gabenamų krovinių srautas tarp Lietuvos ir Ukrainos pastaruoju metu auga – 2018 metais pervežta 3,3 proc. daugiau krovinių nei 2017 metais. Šiemet sausio balandžio-mėnesiais iš Ukrainos į Lietuvą pervežtų krovinių srautas padvigubėjo ir pasiekė 143 tūkst. tonų.

„LG CARGO“ gabena naftos ir jos produktus, chemines ir mineralines trąšas, medieną ir jos gaminius. Tuo tarpu iš Ukrainos pervežama daugiausiai augalinės kilmės ir mineralinių produktų, juodųjų metalų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”92007,92009,92008,92010,92011,92012,92013,92014,92015,92016,92017,92018,92019,92001,92002,92003,92004,92005,92006″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

„Nemigą" rodys Klaipėdoje ir Šilutėje

Balandžio 25 – gegužės 3 d. Lietuvoje bus parodytas Lietuvos ir Ukrainos kūrėjų garso ir judesio spektaklis „Nemiga“. Sukurtas per ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

ELTA

Naują atmintiną dieną siūloma skirti Vilko vaikams

Į atmintinų dienų sąrašą siūloma įtraukti Vilko vaikų atminimui skirtą dieną. Jei Seimas pritartų, ji būtų minima rugsėjo 14-ąją. Siekiant ...
2024-04-21
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Klaipėdos pramoninkams vadovaus Rimantas Juška 

Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) ketvirtadienį vykusiame visuotiniame susirinkime išsirinko savo naują vadovybę. Martyno Vainoriaus nuotr. Dvi kadencijas – ketverius metus ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This