Smeltės kvartalas: vienui vieni?

Miestas, Svarbu

Iveta Danieliūtė, „Atviros Klaipėdos" praktikantė
2019-07-12

Komentarų: 3

Triukšmas ištisą parą, gatvėse – metalo laužo skeveldros, atsakingų institucijų abejingumas. Tokiomis problemomis skundžiasi Individualių namų savininkų bendrija „Smeltė“, šalia kurios veikia „Kamineros“ krovinių terminalas.

Tačiau pačios krovos kompanijos vadovas tikina, kad į gyventojų skundus yra reaguojama, gatvės šluojamos, krovinių vežėjų darbas prižiūrimas, o triukšmo šaltinį dar esą reikia tinkamai identifikuoti.

„Smeltės“ pirmininko Tado Baltuonio teigimu, metalo laužą gabenantis transportas gatvėse nuolat primėto jo likučių. Tado Baltuonio nuotr.

Kad reaguoja į gyventojų signalus, tvirtina ir Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus specialistai, o kelių policija gyventojus ragina aktyviau naudotis el. pranešimų sistema epolicija.lt.

Niekas nesikeičia?

Anot „Smeltės“ pirmininko Tado Baltuonio, net ir metams praėjus po to, kai buvo pradėta aktyviai skųstis dėl „Kamineros“ terminalo veiklos, situacija nepasikeitė. Pasak jo, Savivaldybė bei kitos įstaigos, į kurias kreiptasi, į skundus neatsako.

Štai „Smeltės“ bendrijos gegužės 12 d. laiške, skirtame Vytautui Grubliauskui, rašyta, kad visą prezidento pirmojo turo rinkimų savaitgalį vyko krovos darbai. Taip esą trikdytas gyventojų poilsis ir ramybė, ant jų turto vėjas pustė metalo laužo dulkes. Taip pat gatvėje mėtėsi metalo laužo atliekos, kurios pradūrė į rinkimus vykstančių piliečių automobilių padangas.

„Iškvietus policiją, sakė, kad jie apie tai žino, nes nuolat patruliuoja šiuo maršrutu, bet veiksmų nesiima sustabdyti nesaugų metalo laužo gabenimą. Nei viena iš institucijų – Klaipėdos savivaldybės administracija, aplinkos apsaugos, sveikatos apsaugos – nereaguoja. Kol laukiau iškviestos policijos, vienas vežėjas grasino privažiuodamas galu prie mano automobilio, kad išvers ant manęs tą metalo laužą“, – laiške dėstė T. Baltuonis.

Dar viename merui skirtame rašte jis dėstė, kad triukšmo pamatuoti institucijos atvyko tada, kai „Kamineros“ krovos darbai buvo sustabdyti. Tad tokių matavimų rezultatai esą bus neatitinkantys realybės ir greičiausiai rodys, jog leistina triukšmo norma neviršyta.

Dar vieną panašaus pobūdžio laišką jis institucijoms siuntė šią savaitę ir klausė, gal jos gali „bent uždrausti šiukšlinti ir barstyti krovinius”.

„Atsisėskite į mašiną ir pravažiuokite Perkėlos, Minijos, Senosios Smiltelės gatvėmis. Pažiūrėkite, kiek krovinių likučių jose, kiek metalo laužo. Sutvarkykite bent jau tokius akivaizdžius dalykus, įpareigokite atsakingus darbuotojus/tarnybas kontroliuoti ir nubausti įmones, kurios organizuoja krovinių privežimą netvarkingu transportu, nesilaikant KET”, – ragino bendruomenės pirmininkas.

Gatves šluoja, statys tvorą

Vaidas Intas, „Kamineros“ krovinių terminalo direktorius, teigė, kad į gyventojų skundus yra reaguojama, o gatvės esą šluojamos, krovinių vežėjų darbas prižiūrimas.

„Mes patys važinėjame ta gatve pirmyn atgal ir tokių gatvių, kaip teigia gyventojai, tikrai nematome. Čia yra šmeižtas. Jei matytumėme, iškart sutvarkytumėme, turime tam techniką. Patys prisibarstome, patys išsišluojame“, – aiškino V. Intas.

Paklaustas dėl triukšmo problemos, „Kamineros“ direktorius atsakė, kad pirmiausia reikia įsitikinti, ar tas triukšmas iš tiesų yra, ar jis tik menamas.

V. Intas informavo, kad dabar yra projektuojama tvora, kuri turėtų atskirti įmonės teritoriją nuo gyventojų. Tikimasi, kad ji sumažins triukšmą, dulkėtumą ir tai, kas vyksta įmonės teritorijoje, bus matoma mažiau.

Rengs pasitarimą

Savivaldybės administracijos Kontrolės ir prevencijos poskyrio vedėjas Saulius Valiulis neigė gyventojų kaltinimus, kad šie specialistai neatlieka savo darbo. Jis tikino, kad gauti skundai yra tikrinami, vykdomi tyrimai. S. Valiulis prisiminė, kad praėjusiais metais pats vieną kartą yra važiavęs į įvykio vietą. Tada užfiksuota, kad specialus traktoriukas gatves šlavė.

Kelių eismo taisyklių 208 punkte nurodyta, kad krovinys transporto priemonėje turi būti padėtas, o prireikus – pritvirtintas ir uždengtas taip, kad nekristų, nesivilktų, nekeltų triukšmo, neterštų kelio ir aplinkos; nekeltų pavojaus žmonėms ar materialinėms vertybėms. 209 punkte rašoma, kad jeigu krovinio padėtis ir būklė transporto priemonėje neatitinka Taisyklių 208 punkto reikalavimų, vairuotojas nedelsdamas privalo pašalinti trūkumus, o jeigu to padaryti negalima, – toliau nebevažiuoti.

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Mindaugas Džermeika teigė, kad, policijos duomenimis, šiais metais iškvietimų į Perkėlos, Minijos, Senosios Smiltelės gatves nebuvo gauta.

M. Džermeika siūlo gyventojams būti aktyviems ir filmuoti ar fotografuoti, nes iškviestam policijos patruliui atvykus po 10 ar 15 minučių, įvykio vietoje situacija jau gali būti pasikeitusi, o įkalčiai panaikinti. M. Džermeika rekomenduoja užfiksuotą medžiagą kelti į policijos e-paslaugų portalą (www.epolicija.lt) ir pateikti elektroninį pareiškimą. Tokie pareiškimai atiduodami vadinamiems kabinetiniams kelių policininkams, kurie, įvertinę situaciją, kviečia ir baudžia pažeidėjus.

S. Valiulis savo ruožtu informavo, kad liepos 15 d. turėtų vykti vicemero Arūno Barbšio inicijuotas susitikimas su „Smeltės“ gyventojais jų problemoms ir galimiems sprendimams aptarti.

„Ten dalyvaus ir policija, ir gamtos aplinkos agentūros žmonės, ir higienos centro darbuotojai, būsime ir mes“, – sakė jis.

3 Comments

  1. Jurgita

    Atsiprašau už klaidą….. Marių gatvė

    Reply
  2. Jurgita

    Policija buvo kviečiama daug kartų į Markų gatvę…..deje jie nebevažiuoja!!! Krova vykdoma tokiu garsu , kad vaikai eina miegoti kitur…nes nepamiega nuo triukšmo. Triukšmą girdj net prie BIG centro gyventojai!!!! O Kamineros atstovai tyčiojasi iš gyventojų!!!!! Tokia krova negali būti vykdoma šalia gyventojų.

    Reply
  3. Vygandas

    Policijos komisaras,siulo,Smeltes kvartalo,gyventojams,dirbti uz policija…o uzmokestis,kam atiteks?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kriminalai ir nelaimės, Svarbu

Incidentas su agresyviu šunimi baigėsi teistumu

Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos rūmai paskelbė nuosprendį beveik metus laiko nagrinėtoje baudžiamojoje byloje, kurioje aktyvus Smeltės individualių namų kvartalo gyventojas ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Po dar vienos žūties avaringiausioje sankryžoje - draudimai

Vasario pabaigoje žuvus vairuotojai, o praėjusią savaitę avarijoje sužeidus nepilnametę, Eismo saugumo komisija Sausio 15-osios ir Rumpiškių gatvių sankryžoje rekomenduoja ...
2024-03-05
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Avaringiausioms uostamiesčio vietoms nustatyti - dar 50 tūkst. eurų

Savivaldybė praėjusių metų pabaigoje sudarė 50 457 eurų vertės sutartį dėl avaringiausių Klaipėdos miesto vietų vadinamųjų juodųjų dėmių nustatymo ir ...
2024-01-06
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This