Nuolatinių transporto spūsčių priežastimi esančios žiedinės Baltijos prospekto, Vilniaus ir Šilutės plentų sankryžos rekonstrukcija yra iššūkis ne tik finansine, bet ir projektavimo prasme.
Pirmadienį Lietuvos automobilių kelių direkcijoje lankęsis Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis sakė ten aptaręs abu šiuos niuansus.
Žinia, UAB „Kelprojektas” šiuo metu projektuoja estakadą rytų-vakarų kryptimi (iš Vilniaus plento į Baltijos prospektą), nes toks sprendimas buvo priimtas po eismo srautų analizės.
„Dabar galvojame, kaip užtikrinti sklandų pėsčiųjų ir dviratininkus eismą, kad būtų galima be problemų į Klaipėdos laisvąją ekonominę zoną atvažiuoti su dviračiu ar pėsčiomis ateiti. Viskas turi būti sukoordinuota su direkcijos projektu – ji rūpinsis įvažiavimo keliu į laisvąją ekonominę zoną. Vietos ten praktiškai nėra, matuojama centimetrais, bet jei dabar nepadarysime, niekada tikriausiai daugiau ir nebus. Yra problemų ir dėl reikiamų nuolydžių”, – sakė G. Neniškis.
Būtent anksčiau dviratininkams numatyti sprendiniai kėlė daugiausiai diskusijų ir pačioje šių metų pradžioje vykusio viešo jų pristatymo visuomenei metu.
Pasak G. Neniškio, Kelių direkcijos atstovai dar bandė kalbėti apie tai, kad galbūt savivaldybė galėtų prisidėti įgyvendinant kelio į laisvąją ekonominę zoną sprendinį, kuris gali atsieiti apie 3,9 mln. eurų (dėl statomo viaduko nebegalės likti toks kairinis posūkis, koks yra dabar atvažiuojant nuo Jakų žiedo). Tačiau, pasak G. Neniškio, tokia galimybė yra nereali, nes jau ir pačio viaduko statybos bus itin didelis finansinis iššūkis savivaldybei. Tad jos indėlis bus tik projektavimas ir rangovo išrinkimas.
Iki šiol skaičiuojamoji viaduko projekto vertė, kuri dar gali sumažėti po ekspertizės, siekė 32-35 mln. eurų. Kaina dar gali sumažėti ir rangovo konkurso metu.
Įvairiais lygiais buvo kalbama, kad šiems metams tokiai rekonstrukcijai centrinė valdžia numatė skirti 10 mln. eurų, tačiau šių metų biudžeto įstatyme išvardintų projektų, kuriems Susisiekimo ministerijai suteikta teisė skirti lėšas iš Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, Klaipėdos estakada nebuvo išskirta. Pasak G. Neniškio, koks gali būti valstybės indėlis, paaiškės svarstant kitų metų biudžetą.
Direktoriaus teigimu, projektavimo darbai nepaisant visų sunkumų turėtų būti baigti jau artimiausiu metu ir įkelti derinti į „Infostatybą”. O rangovą, pagal optimistinį scenarijų, tikimasi turėti kitų metų pradžioje.
Vien estakados projektavimo darbai Klaipėdos savivaldybei atsieis 588 931 Eur.
Bet įdomu, kad dėl tos kolonėlės, vietoj vieno tilto, turi būti statomi du „prasižergę” tiltukai 🙂 Įdomu, kiek tai išbrangina projektą?
Kaip bebūtų smagu, kad juda į priekį. Įdomu tik, ar susisiekimo ministro pasikeitimas, nenugramzdins į nebūtį tų 10 mln?
As irgi tikiuosi 10 mln neisskyrimas nesusijes su Vaitkaus-Masiulio „draugyste”