Svarbu, Uostas ir jūra

Savivaldybė pageidauja uždaros „Klasco” krovos (3)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2019-08-13


Klaipėdos savivaldybė informuoja, kad vertindama naujus AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco”) planus dėl geležies rūdos pateikė savo pastabas.

Klaipėdos miesto savivaldybės nuotr.

„Šiuo metu geležies rūdos krovą KLASCO vykdo krantinėse Nr. 7-9. Pateiktoje Atrankos informacijoje planuojama visą geležies rūdos kiekį krauti krantinėse Nr. 10-11, tačiau esant poreikiui dalį krovos darbų vykdyti ir esamoje teritorijoje. Todėl pabrėžtina, kad geležies rūdos krova gali apimti ne tik naujai numatomą teritoriją – krantinėse Nr. 10 ir 11, bet ir esamą teritoriją – krantinėse Nr. 7-9. Toks numatomas perkėlimas gali virsti geležies rūdos krovos ir sandėliavimo išsiplėtimu per visas (nuo Nr. 7 iki Nr. 11) krantines, kas dar labiau pablogintų gyvenamąją aplinką”, – rašoma savivaldybės pranešime.

Jame taip pat akcentuojama, kad Aplinkos apsaugos agentūrai vasario 7 d. pradėjus kietųjų dalelių (toliau – KD10) koncentracijos matavimus „Klasco” teritorijoje iki liepos 4 d. vidutinė paros KD10 koncentracija minėtoje teritorijoje buvo viršyta 7 kartus.

Siekdama sumažinti kietųjų dalelių neigiamą įtaką krantinėse Nr. 10 ir 11 bendrovė numato geležies rūdos krovos ir sandėliavimo darbų metu purkšti vandenį, priemaišų nuo geležies rūdos atskyrimo metu – naudoti vandens patrankas. Anot savivaldybės, tokios priemonės nėra pakankamos kietųjų dalelių emisijoms mažinti.

Todėl savivaldybė kaip vieną iš priemonių pasiūlė geležies rūdą sandėliuoti ir perkrauti uždaru būdu (sandėliai, uždaros talpos, izoliuoti nuo išorės transporteriai, hermetiški vamzdynai ir pan.), taip pat siūloma naudoti krovos technologijas su efektyviomis oro taršos priemonėmis (dulkių surinkimo sistemos su filtrais, ciklonais, valymo įrenginiais ir pan.).

„Pateiktoje Atrankos informacijoje nėra tinkamai įvertintas veiklos keliamas triukšmas. Todėl Klaipėdos miesto savivaldybės administracija pateikė Atrankos informacijai pastabą, atlikti suminį ūkinės veiklos akustinio triukšmo sklaidos modeliavimą, siekdama tinkamo veiklos keliamo triukšmo įvertinimo. Kadangi pateiktoje Atrankos informacijoje yra nurodyti tik stacionarių akustinio triukšmo sklaidos matematinio modeliavimo rezultatai”, – rašoma pranešime.


2019-08-13

3 komentarai apie “Savivaldybė pageidauja uždaros „Klasco” krovos”

  1. Ar galėjo taip nutikti, kad KLASCO yra kraunamos taip vadinamos DRI granulės – directly reduced iron? Lietuviškai būtų tiesioginės redukcijos geležies granulės. Jos naudojamos metalurgijoje kaip ketaus gamybos žaliava. Jeigu tai yra tas pats krovinys, kuris matosi uosto teritorijoje ir mieste, matomas susikaupęs ne vien ant pastatų ir gatvių, bet randamas ir klaipėdiečių butuose – tada kalbėti ir visuomenę informuoti reikia ne vien apie dulkėtumą ir taršą mieste, bet ir apie tai, kad DRI granulės yra priskiriamos pavojingų krovinių B grupei (chemiškai pavojingi kroviniai) pagal International Maritime Solid Bulk Cargoes Code, jeigu gabenamos dideliais kiekiais biriame pavidale. KLASCO gabena ir krauna labai dideliais kiekiais.
    DRI granulės privalo būti kraunamos per uždarus sandėlius (iškraunamos iš vagonų ir supilamos dengtame, sandariame sandėlyje sandėliavimui ir krovinio kaupimui), t.y. saugomos nuo drėgmės. Sušlapę jos pradeda kaisti, išsiskiria vandenilis, yra realus savaiminio užsidegimo pavojus. Todėl sandėliai ne belekokie, o sandarūs, su aeravimo ir uždujinimo sistemomis. Laivo triumai priėmus tokį krovinį yra stropiai užsandarinami ir uždujinami, kad sumažinti iki minimumo deguonies patekimą (nebus deguonies – mažesnis sprogimo ir savaiminio užsidegimo pavojus). Laivų avarijų, gaisrų dėl DRI granulių užsidegimo yra buvę ne viena. Šlapią DRI granulių birų krovinį laivams priimti pagal taisykles yra draudžiama, maksimali drėgmės norma yra iki 0,3%. Kad įvyktų DRI granulėms įšylant nuo drėgmės išsiskiriančio vandenilio sprogimas, jo koncentracija turi būti virš 4%. Vandeniliui susimaišius su atmosferos deguonimi gali įvykti labai didelis BOOOM! Ar norime tokio krovinio miesto centre? Šiūpeliuojamo atvira technologija, laikomo ir kaupiamo ne uždaruose sandėliuose, o atvirose aikštelėse ir drėkinamo vandens patrankomis, kad mažiau dulkėtų? Tikriausiai ne. Ar miesto valdžia apie tai turi nuomonę? Tikriausiai taip. Ar miesto žmonės nuomonę turi? Kad nelabai, nes nekažką įdomu.
    Tačiau norim/nenorim vargintis visokia informacija, tačiau būti informuoti ir suvokti kokias rizikas tas mieste esantis krovinys kelia – privalom. Šiaip jau – pačios KLASCO, ar bent jau KVJUD prievolė yra apie tai mus informuoti, juk abi yra labai atsakingos įmonės, o gal netgi aiškiai pasakyti, kad tai ne tas blogasis krovinys, o geras krovinys – todėl nekantriai laukiam serijos žvaliai optimistinių straipsnių dienraštyje Klaipėda. Gal net apie rekordus parašys.
    Daugiau informacijos apie DRI granules yra čia: https://cargohandbook.com/index.php/Direct_Reduced_Iron_(DRI)
    Apie laivų avarijas su DRI – čia : https://maritimeaccident.org/2010/03/dri-hazards/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt