Kitokia Herkaus Manto gatvė

Nuomonės

Andrius Samuilovas
2019-09-10

Komentarų: 6

Šiuo metu rengiamoje Perspektyvinio naujų viešojo transporto rūšių diegimo galimybių studijoje, greta kitko, yra siūloma pasvarstyti apie draudimą lengviesiems automobiliams važiuoti Herkaus Manto gatve. Suprantama, kalba eina ne apie visą gatvę, o tik jos Naujamiesčio atkarpą.

Pokyčiai tokiu atveju būtų gana dideli, todėl idėją verta išdiskutuoti ne tik tarp specialistų, bet ir visuomenėje. Šiuo rašiniu tikiuosi padaryti kuklią pradžią miesto bendruomenės diskusijai ta tema.

Įprastas vaizdas rytais. Nuotraukoje – rugsėjo 5 d. 8.15 val.

Ką turime dabar

Kalbant apie atkarpą nuo Lietuvininkų aikštės iki Liepų gatvės, dabar ja gali važiuoti visi (išskyrus, suprantama, sunkiasvorį krovininį transportą ), tačiau nelabai palankiomis sąlygomis.

Prieš keletą metų po skaudžių avarijų buvo pertvarkytas šviesoforų režimas sankryžose su Simono Daukanto ir Liepų gatvėmis. Pertvarkymo principas – „maksimalus visų eismo dalyvių saugumas visomis kryptimis, nepaisant, kiek laiko tai užima”. Tapo visiškai saugu sukti į kairę, pereiti gatvę pėstiesiems. Bet visa tai – papildomų dešimčių laukimo sekundžių kaina.

Lengvųjų automobilių vairuotojai greitai suprato, jog aplink važiuoti bus greičiau, ir ta atkarpa gerokai nuo lengvųjų pratuštėjo. Tačiau lengvųjų eismas ypatingai piko metu (ryte eilutė, kuri suka iš Herkaus Manto g. į S. Daukanto g, rikiuojasi nuo buvusio „Kapitolijaus“) liko, ir siauroje gatvėje priversti tilpti autobusai, lengvieji ir dviratininkai. Pastarieji ten važiuoja pačiomis nesaugiausiomis sąlygomis.

Atidavus gatvę autobusams ir dviratininkams

Pirmiausia aptarkime, kas gero nutiktų tokiu atveju, jei Herkaus Manto g. abi juostos viena puse būtų padalintos viešajam transportui ir darnioms transporto rūšims:

– padidėtų dviratininkų (ir paspirtukininkų) saugumas ir šių transporto rūšių patrauklumas;

– padidėtų vidutinis autobusų greitis (greičiau nei dabar važiuoti nereikėtų, tačiau vidutinis greitis taptų didesnis dėl išnykusios būtinybės laikyti perteklingai saugų šviesoforų režimą);

– pagerėtų sąlygos pėstiesiems, nes gerokai greitesnis dviratis ar paspirtukas nebe laviruotų šaligatviu tarp pėsčiųjų, laiptų, reklamos stulpų ir stotelių paviljonų, o judėtų jiems skirta gatvės dalimi, atskirta nuo viešojo transporto.

Mes patys eismo dalyvių elgsenos pokyčių paprastai nepastebime, nes jie tolygūs ir vyksta per ilgą laiką. Tačiau prisiminę, kas dėdavosi gatvėse prieš dešimtmetį ir palyginę su tuo, kaip judama dabar, turime pripažinti pokyčius į gerąją pusę. O jeigu dar ir gražiai padalintume gatvę autobusams ir dviratininkams, sukurtume bekonfliktinę gatvės atkarpą, patogią autobusams, dviratininkams ir pėstiesiems.

Priešingi argumentai

Verta apsvarstyti ir argumentus „prieš”.

Nuotraukoje – rugsėjo 5 d. 8.17 val.

Pradėkime nuo paprastos eismo inžinerijos: ar šoninės tranzitinės gatvės sutalpins tuos lengvuosius, kurie į jas nusikreips iš Herkaus Manto?

Tokius eksperimentus Klaipėdos miesto savivaldybė kasmet atlieka ne vieną kartą. Įvairių procesijų ir lakstymų metu ilgam uždaroma Herkaus Manto gatvė, tačiau šoninės gatvės eismą be vargo sutalpina ne tik poilsio, bet ir darbo dienomis. Bet, suprantama, tose gatvėse automobilių mažiau netaps ir eismo sąlygos ten nepagerės.

Turbūt yra ir daugiau tokio sprendimo minusų, todėl būtų prasminga apie tai geranoriškai padiskutuoti.

6 Comments

  1. Klaipediete

    Tai tegu palieka bent vienos krypties eismą, nes kitos gatveles gana siauros ir privažiuoti į ta rajoną bus keblu. Arba ištuštės kaip ir senamiestis nes automobiliai važiuos aplink nuo turgaus iki universiteto/vasaros estrados

    Reply
  2. ezys

    Tokiu atveju ar nebutu galima padaryti pervazos per gelezinkeli tiek Poilsio parku ir leisti automobiliams kirsti Mazvydo aleja (Ligonines, Karoso ir Sauliu g.)? Laisves aleja automobiliai kerta, o pas mus ir eismas ir pesciuju nepalyginamai maziai, kam bereikalingai versti autoobilius sukti ratais ir tuo paciu uzkisineti tas skersines gatves?

    Reply
  3. keliautojas

    galėtų pradžioj kaip eksperimentą padaryt kitą vasarą, kai prasideda dviračių, paspirtukų sezonas.

    Reply
  4. 489

    pritariu. Juolab, kad nuo liepų g. iki S. Daukanto g. nėra jokių išsukimų privačiam transportui (apart ten gyvenančių).

    Reply
  5. Artūras Šulcas

    Seniai laikas

    Reply
    • klaipedietis

      Taigi padarykit dar viena galimybiu studija kaip ir su tramvajumi -daugiau nieko nesugebate .Ar negeda paciam eiti per apleista be gyvybes ir smirdinti miesta?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Kas sugalvojo naikinti lengvatas ukrainiečiams?

Nuo Rusijos agresijos į Klaipėdą pasitraukusiems ukrainiečiams uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus siūlo nebeteikti viešojo transporto lengvatų. Toks pasiūlymas yra paremtas ...
2023-12-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Autobusų bilietų kainų didėjimas strategams įspūdžio nepadarė

Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas pirmadienį pritarė mero pasiūlymui naikinti viešojo transporto lengvatas ukrainiečiams, pabėgusiems nuo ...
2023-12-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Vėl ieškoma vežėjo į Klaipėdos laisvąją ekonominę zoną

Pernai rudenį politikų inicijuotas naujas reguliarus žiedinis keleivinio transporto maršrutas, jungiantis centrinius ir pietinius gyvenamuosius kvartalus su Klaipėdos laisvąja ekonomine ...
2023-09-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This