Klaipėdoje pastatytas dar vienas mokslinių tyrimų laivas

Uostas ir jūra

Vakarų laivų gamykla praneša apie bendrovėje „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) baigtą statyti ir dalinai įrengtą mokslinių tyrimų laivą, kurį užsakė Farerų salose veikianti įmonė. Plaukiojančio doko pagalba jis nuleistas į vandenį. Per pastarąjį dešimtmetį tai – jau antras mokslinių tyrimų laivas, kurį pastatė VBLS.

Skelbiama, jog laivo nuleidimo į vandenį ceremonijoje dalyvavo ne tik statytojų, bet ir užsakovo – įmonės „MEST Shipyard“ ir laivo savininkų – Farerų salų jūrinių tyrimų instituto (The Faroe Marine Research Institute) atstovai.

„Laivų statyba – komandinis darbas. Dėkoju visiems, dirbusiems su šiuo projektu. Taip pat įmonei „MEST Shipyard“ ir Farerų salų jūrinių tyrimų institutui, be kurių šis mokslinių tyrimų laivas nebūtų statomas Klaipėdoje. Ačiū už pasitikėjimą, šį projektą įgyvendinome visi kartu“, – pranešime cituojamas ceremonijoje kalbėjęs VBLS direktorius Vitalij Frolov.

„MEST Shipyard“ generalinis direktorius Mouritz Mohr ir Farerų salų jūrinių tyrimų instituto vadovas Eilif Gaard dėkojo klaipėdiečiams už puikiai atliktą sudėtingą darbą ir sklandų bendradarbiavimą bei pabrėžė, kad mokslinių tyrimų laivas atrodo fantastiškai ir yra aukštos kokybės.

E.Gaard pažymėjo, kad žvejyba – pagrindinis Farerų salų, kurios yra tarp Atlanto vandenyno ir Norvegijos jūros, verslas, o žuvų produktai sudaro didžiąją dalį eksporto, dėl to būtina nuolat stebėti vandenis, sekti ir rūpintis jų ištekliais.

„Mokslinių tyrimų laivo pagalba rinksime informaciją apie situaciją vandenyse, teiksime informaciją Farerų salų gyventojams bei patarimus valdžios atstovams, kaip išsaugoti žuvų resursus, kitą gyvybę. Šis mokslinių tyrimų laivas taip pat dalyvaus tarptautiniuose tyrimuose. Džiaugiamės, didžiuojamės ir lauksime jūsų Farerų salose, kai laivas bus baigtas įrengti ir išbandytas”, – ceremonijoje kalbėjo E.Gaard.

Vakarų laivų gamyklos, kuriai priklauso VBLS, generalinis direktorius Arnoldas Šileika pabrėžė, kad laivų statyba išlieka bendrovės prioritetine sritimi, o, norint išlikti konkurencingiems, būtina įveikti nemažus šiuolaikinius ir ateities globalios laivų statybos rinkos iššūkius.

„Mūsų tikslas – būti ateities laivų statytojais. Norėdami išlaikyti stiprias pozicijas rinkoje, privalome nuolat diegti inovacijas, gilinti žinias, stiprinti kompetencijas ir gebėjimus, didinti profesionalumą ir meistriškumą, stebėti, kur eina pasaulis. Kryptis yra aiški – autonominiai, aplinkai draugiški, mažai energijos naudojantys laivai, pastatyti per trumpiausią laiką ir mažiausiais kaštais“, – akcentavo A. Šileika.

INFORMACIJA

VBLS sutartį su įmone „MEST Shipyard“ dėl mokslinių tyrimų laivo, kurio ilgis – 54 metrai, plotis – 13,6 metro, o svoris su visa įranga sieks 1500 tonų, statybos ir dalinio įrengimo pasirašė praėjusių metų vasarį. Visi darbai truko metus ir penkis mėnesius: šešis mėnesius dokumentacijos – rengimas ir 11 mėnesių – statybos darbai.

Farerų vyriausybės užsakymu statomas laivas skirtas žuvininkystės bei vandenų tyrimo darbams. Jam keliami ypač aukšti triukšmo lygio (angl. Silent-R) reikalavimai. Pastarųjų išpildymui buvo skirtas ypač didelis dėmesys – visi laivo įrengimai sumontuoti ant antivibracinių padų, o mašinų skyriuje įrengta garso izoliacija. Klaipėdoje pastatytas laivas atitinka C ledo klasės kriterijus.

Mokslinių tyrimų laivų statybos rinka nėra didelė, tad tai – jau antras tokio tipo laivas per pastarąjį dešimtmetį pastatytas VBLS-e. Prieš penkerius metus baigtas ir Klaipėdos universitetui perduotas laivas „Mintis“, pasižymintis daugiafunkcėmis jūrinių tyrimų galimybėmis.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Parengta pagal Vakarų laivų gamyklos pranešimą

 

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Piliavietės grįžimas miestui: istorija jau siekia pusšimtį metų

Vienas iš ryškiausių sovietmečio urbanistinių Klaipėdos pokyčių – miesto gimimo vieta, kurioje iki XVIII a. pabaigos stovėjo pilis, tapo uždara ...
2024-04-05
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Statys elektrinį keltą

Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupei priklausanti Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) pasirašė sutartį su Norvegijos bendrove „Torghatten Nord AS“ ...
2024-03-07
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

VLG įmonių grupei - 55-eri

Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupė kovo 2 d. savo 55-erių metų sukaktį pažymės „Švyturio“ arenoje šventiniu renginiu. Ta proga ...
2024-02-28
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This