Svarbu, Transportas

Statyti tunelį tarp Klaipėdos ir nerijos siūloma kviestis norvegus (34)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-10-07


Politikai vėl atgaivino transporto jungties tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos būtinybės klausimą. Šįkart diskutuojama ne apie tilto, o tunelio statybas.

Statyti tunelį po Kuršių mariomis siūloma pietinėje Klaipėdos dalyje, už Kiaulės nugaros. Asociacijos „Metro sąjūdis” vizualizacija

Tokios jungties koncepcijos projekto pristatymą Klaipėdos universitete kuravo Seimo narys Dainius Kepenis.

„Prieš penkerius metus lyg ir buvo sutarta, kad jungtis reikalinga, kad darome, tačiau iki šiol nieko neįvyko. Bet ekologiniai klausimai dar labiau paaštrėjo, todėl, manau, kad tokios jungties atsiradimą reikėtų palaikyti, o ne stabdyti“, – kalbėjo D. Kepenis.

Jis pristatyti transporto jungties tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos koncepcijos projektą pakvietė piliečių asociacijos „Metro sąjūdis“ pirmininką Juozą Zykų. Pastarasis nagrinėja įvairius susisiekimo klausimus, yra vienas metro Vilniuje idėjos entuziastas ir autorius.

J. Zykus prisiminė, jog tokį koncepcijos projektą pristatinėjo prieš penkerius metus Nidoje vykusioje tarptautinėje konferencijoje.

„Tada idėjai buvo pritarta, bet jokių veiksmų nesiimta. Tačiau pasikeitė ir politinė, ir ekonominė situacija, todėl vėl ir vėl reikia kalbėti, jog ta jungtis būtina“, – teigė J. Zykus.

Jo parengtame koncepcijos projekte aiškiai įvardijama, jog jungtis tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos labai reikalinga, ji padėtų išspręsti nemažai problemų.

J. Zykaus teigimu, jungtis reikalinga, nes dabar iš Klaipėdos į Kuršių neriją ir atgal keliantys keltai neužtikrina gero susisiekimo, žmonėms tenka gaišti laiką spūstyse. Be to, perkėlos veikla esą trukdo ir laivybai uoste, o keltai teršia orą ir vandenį.

„Dominuoja du pasiūlymai, kaip būtų galima sujungti Klaipėdą ir Kuršių neriją. Siūloma statyti tiltą arba įrengti tunelį. Mano skaičiavimais, tunelio statyba ir eksploatacija yra gerokai pigesnė ne tilto, todėl esu šios idėjos šalininkas“, – tvirtino J. Zykus.

Jis samprotavo, jog tunelio ištakos Klaipėdos pusėje galėtų atsirasti prie buvusios Tarptautinės perkėlos. Važiavimas tuneliu būtų mokamas, taip esą ir būtų surenkami pinigai jo išlaikymui. J. Zykaus skaičiavimu, tunelio statybos galėtų kainuoti apie 20 mln. eurų.

„Pirmas žingsnis – reikia darbo grupės, sudarytos iš Klaipėdos ir Neringos savivaldybių atstovų, kitų transporto srities profesionalų. Ši darbo grupė galėtų paskelbti konkursą išrinkti geriausią jungties projektą. Ji taip pat atrinktų ir geriausią pasiūlymą bei pateiktų politikams jį patvirtinti. Tada būtų galima pradėti kitas būtinas procedūras“, – aiškino J. Zykus.

Jis taip pat pateikė ir kelis variantus, iš kur statyboms gauti pinigų. Anot J. Zykaus, realiausia, jog jungtį statytų koncesijos būdu išrinktas rangovas, kuriam vėliau ir būtų leistą statinį eksploatuoti, gauti iš jo pajamas.

„Galima tartis su norvegais, jie pinigų turi kaip šieno ir mums tą tunelį gali pastatyti. Pačioje Norvegijoje yra 33 tokie tuneliai po vandeniu, dar keli šiuo metu statomi“, – tikino J. Zykus.

Tačiau pirmiausia, anot jo, būtinas sutarimas, kad tokia jungtis reikalinga.

„Jau 40 metų einama politinio sprendimo link, o jo vis nėra. Jei man kas leistų, tas tunelis atsirastų per metus“, – ryžtingas buvo susisiekimo srities ekspertas.

Koncepsijos projekto pristatyme dalyvavę statybų inžinieriai, projektuotojai, mokslininkai sutarė, kad jungtis tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos yra reikalinga, bet tik po išsamių tyrimų galima nuspręsti, kokia ji turi būti – tiltas ar tunelis.

Tačiau Klaipėdos ir Neringos savivaldybių atstovų nuomonės išsiskyrė. Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys klausė, ar tikrai nėra kitų sprendimų, kaip pagerinti susisiekimą su Kuršių nerija.

„Realiai net nežinome, koks tokios jungties poreikis, juk sudėtingo persikėlimo problema yra tik kelis savaitgalius per metus. Pateikti argumentai dėl jungties statybų manęs neįtikiną, bet manau, kad galimybių studija reikalinga“, – teigė A. Barbšys.

Neringos savivaldybės mero pavaduotojas Narūnas Lendraitis buvo tvirtai įsitikinęs, kad jungtis reikalinga ir kuo greičiau.

„Dirbu Nidoje, o gyvenu Klaipėdoje, todėl kasdien susiduriu su keltų veikla. Žinau, kad tai labai aktualus klausimas ne tik visiems neringiškiams, bet ir turistams. Jei laužysime ietis su Klaipėdos savivaldybe ir nesutarsime, tai nieko ir nebus. Manau, kad susisiekimas su Kuršių nerija yra visos Lietuvos problema ir ją reikia spręsti“, – dėstė N. Lendraitis.

Maždaug pusantros valandos trukusi diskusija apčiuopiamų rezultatų nedavė. D. Kepenis tik reziumavo, jog Neringos ir Klaipėdos savivaldybių tarybos turi apsispręsti, ar tokia jungtis reikalinga, o tada abi kreiptis į Vyriausybę, kad ši inicijuotų tolimesnius veiksmus.


2019-10-07

34 komentarai apie “Statyti tunelį tarp Klaipėdos ir nerijos siūloma kviestis norvegus”

  1. Baikite nesąmones. Tas „Metro sąjūdis“ yra fiktyvus lobistų stambioms statybų kompanijoms darinys. Tunelis vsisiškai sunaikintų Neringą.

  2. Pastacius tuneli, taigi keltai vistiek kels zmones i smiltyne, ir i juru muzieju … susisiekimas keltais yra 24 h per para, extra atvejais kelia is karto.
    Tai kam tas Neringos dalbanas meras nori kelti ivaziavimo i Neringa kaina, atseit per didelis automobiliu srautas.
    Nereikia jokiu stidiju ir taip aisku, kad nei tiltas nei tunelis nereikalingi.
    Gerinti Klaipedos keliu infrastruktura, kad nebutu kamsciu …
    Teisingai sako, keli savaitgaliai vasra buna su eilemis prie kelto ir viskas. Na bet savus interesus prastumti visi nori, o ypac valdziazmogiai savo patogumui, kad ir reikalinga vienam savaitgaliui…

  3. Šiaurės prospekte tunelį tegul stato, pro kur iš uosto krovininis važiuos? Pro gyvenamuosius namus?..
    Tamsus tunelis smegenyse, iki prašviesėjimo dar keli šviesmečiai praeis…. 🤣

  4. Man šiaip smalsu, o kas ten tų žemės sklypų savininkas? Kadaise iš Zosės girdėjau, kad uosto direkcijos ex vadovas su ko. , tai dabar būtų šaunus momentas gauti iš centrinės valdžios žalią šviesą. Bizniukas suveiktu, motyvaujat gerbuvio tenkinimu.
    Nenaikinkite gamtos su savo tiltais, tuneliais!

  5. Susisiekimas su Kuršių nerija ar tai tuneliu, ar tai tiltu, tiesiog būtinas! Būtina urbanizuoti Kuršių nerijos dalį, atiduoti ją gyventojams, pramogų industrijai, tada bus galima daug maž konkuruoti su Rygos Jūrmala.
    Klaipėdos aglomeraciją reikia auginti iki kokių 400 – 450 tūkst. gyventojų įrengiant jiems patrauklią rekreacinę infrastruktūrą. Lietuvos pajūriai turi būti pritaikyti ne driežams, varlėms ir drugeliams veistis, o žmonių releksaciniams poreikiams.

    • Pritariu, kuo greičiau reikia leisti statyti namus, pramogų parkus, ofisinius dangoraičius, greito maisto budeles, kad kuo patogiau būtų žonėms ir pritrauktumėm daugiau turistų. Žaliasias zonas reikėtų išdeginti ir apsėti invazinėm pušelėm, taip pat galėtumėm daugiau pritraukti investicijų iš užsienio leidžiant įkurti kiaulių, kitų gyvulių auginimo fermas, manau danai su savo kiaulidėm mielai įsikurtu. Tas kopas nidoje reikėtų išlyginti ir išasfaltuoti, padaryti normalias parkavimosi vietas, nes dabar infrastruktūra nepritaikyta dideliam srautui turistų.

    • Urbanizuokis pas save namie. Kuršių nerija yra Unesco paveldo sąraše. Smiltynėje griūva krūva apleistų pastatų, tačiau verslas į juos neinvestuoja. Poilsio namų ir sanatorijų užtektinai Palangoje. Naujiems gyvenamiesiems namams ne vieta reakcijos zonoje.

  6. Tikrai, tilto ar tunelio nereikia.
    Reikalinga Klaipėdoje gera, tvarkinga automobilių ir autobusu stovėjimo aikštelė, o Neringoje isplesti elektra varoma transporto priemoniu tinkla.
    Jau didžioji dauguma žmonių yra taip atinge, kad nebenori vaikščioti ir minti dviračio pedalus.
    Leiskime mūsų verslininkams investuoti i Neringos Nacionalinį Parka, sureguliuoti padorias kainas nuomai. Tačiau aš prieš privatizacija.
    Kuom verslas daugiau investuoja, tuomet ilgesne panaudos sutartis, bet ne ilgiau kaip 10 metu. Jei viskas atliekama tvarkingai, tai vel pratesti, jei tai tik miražas (pinigu plovimas), ivesti griežtas sankcijas(sutarties nutraukimas be investiciju grąžinimo)
    Galėčiau ir daugiau pasidalinti apmastymais,projektais ir tt.
    Norėčiau, kad daugiau būtų įvairių minčių.

  7. Nei tunelio, nei tilto nereikia. Paprasčiausiai pinigų praplovimo projektas. Neringa – saugoma Unesco gamta. Tik apie tai reik galvoti.
    Sumažinti mašinų srautus, patvarkykite pirma dviraçių taką, vietomis visai sugriuvęs.

    • Neringa nėra UNESCO gamta. Tai Lietuvos gamta 😁. O keltas negali būti pinigų plovimas ir gamtos teršimas. Iš vieno kelto Perkėla jau praplovė. Nusipirko geldą už didžiulius pinigus, už dar didesnius suremontavo. Į minusą paplaukiojo ir pardavė. Ir iš tos aferis net ministras užsidirbo, nekalbant apie Darių

  8. Pasvajokite , tunelis už 20 mln eurų???
    Kai Rusnės estakada su keliukais padaryta už 17 mln…
    Toks projektas kainuos 150-200 mnl.eurų.
    Tai ir skaičiuokite, 2,5 tūkst gyventojų ir apie 0,5 mln poilsiautojų…
    Keltus išparduoti , žmones išvaikyti.
    Pasvajokime…

  9. Norvegai nieko nestato,- jie samdo kitus. Pinigu kaip sieno neturi. Tempai ju nepadoriai leti, be 10 metu nurko nepastatys…Tiltas, ir tik tiltas. Tuneliai nesaugus: uzsidega auto, leidzia vandeni. Be to mez uolu neturim.

  10. Kažkada p. Užkalnis šaipėsi, kad Klaipėdai reikia beprotiškos įdėjos ir tik tada ji netaps visiška provincija. Vieną jau turime – plėsim uostą mieste. Valstietiškai žemiška, primityvu – neveža. Kita Kepenio – po uostu palysime su tuneliu iki Nerijos. Ir vėl – mūsų kaime nieko nenutiko, po senovei – ramu. Nieko neišmanau apie tunelių kainas, bet paišant išorinio uosto galimybes buvo siūloma ( tų pačių valstiečių) alternatyva – statyti eko uostą jūroje ir sujungti jį su žemynu tuneliu. Tada buvo teigiama, kad tokio tunelio 1m kainuotų apie 1mln. Vadinasi šioje vietoje turint tik vandens zoną per marias apie 1 200 metrų , reikėtų 1,2 mlrd. Daug? Baika, nes vien už marių gilinimą (metams kitiems) mokėsime 100-300 mln. ( čia be krantų tvirtinimo). Nežinau kas tų Seimo narių galvoms nutiko jei Unesco apsauga Kuršių Nerijai jau jiems dzin, bet gal pradžiai jie ten nors dėl to lai prabalsuoja. Po to galės filosofuoti abu merai ar net savivaldybės ( gal ir mes :)). O jei rimtai, tai jei p. Seimo nariui nors kiek rūpi ekologija ir transporto srautai, tai gal p. Kepenis užsiimtu uosto iškėlimu iš miesto gal net sujungiant tokiu tuneliu. Dabar paišo piešinukus ten, kur jau uostas nusipaišė ir baigia derinti savo plėtras. Aš tai siūlau sostinę perkelti į Klaipėdą, nes būti taip arti Astravo – grėsmė nacionaliniam saugumui. Lukašenka turės persikraustymą apmokėti, o už likučius išrausim tunelį į Stokholmą ir prie jo “prikabinsim” keleta naujų uostų virš vandens ir keleta rimtų eko gyvenviečių ant dugno, taip sakant atominei perspektyvai ir klimato atšilimui, jei ką. Du viename. Pradžiai tunelis – saugi slėptuvė. Reikia SVARSTYTI!

    • aš jau grįžau iš maximos, atsinešiau bambalį, čipsų.
      galim svarstyti.
      aš už du tunelius.
      vienas iš klaipėdos, kitas iš šilutės.
      svarstom

    • Geras komentaras, norvegai nieko nestato, o samdo, už 20 mln. nežinau ką galima pastatyti…p. Kepenis jau nežino iš ko pinigų prisigalvoti, buvau dar biški geresnės nuomonės apie jį, bet dabar …tada geriau sostinę keliame kur saugu.
      O be to Kaliningradas apsidžiaugtų tuo tuneliu ar tiltu.

    • Tokie tuneliai – įprasta kasdienybė pasaulyje, nieko stebuklingo čia nėra. Tačiau Lietuvoje bet kokia idėja tampa neįmanoma, nes diskutuojama 100 metų ir nieko nedaroma. Prieš 4 metus dalyvavau šio Zyko tunelio pristatyme, viskas ten apskaičiuota milimetrų tikslumu, yra ir takas dviratininkams, kas būtų labai patogu pietinės dalies gyventojams. Žodžiu, liuks projektas, bet tik ne lietuviams. Rašiau nuomonėse apie tai. https://www.atviraklaipeda.lt/2018/07/10/tuneliu-po-kursiu-mariomis-su-vejeliu/

    • Kai paskutinioji ateis tai ir pamatys tunelį……. :))))

  11. Atgimimo aikstes pozemines irengimo samata 10 mln cia tunelis 20mln ir dar darbas realiai vandenyje. Kazkas nemoka skaiciuoti nes tokios samatos kaina min 3 kartus didesne jei dar ne 5 kartus. Absurdas vien kiek laivu eksplotacija kainuoja irengiant tokius objektus…

  12. Gal visai išdurnėjot? Koks dar tunelis? Eini ankstų rytą Juodkrante ir stebi, kaip visi penki pilni turistų autobusai pravažiuoja ir neria tiesiai… ant Parnidžio Nidoj. Čia tik ryte.
    Masinis turizmas? – jo! Kodėl ne?:)) Kam įdomu! Tegul dūsta ta Kuršių Nerija – paskui idiotai kolektyviai kaltų ieškos, debiliškas seimas komisijas kurs, už kurias mes sėkmingai dargi susimokėsim. Eilinįkart. Ruskiai anoj pusėj ir taip jau pusę ten visko išrausę – pasidomėkit, kiek ten nelegalių smėliuko karjerų yra ir kada ir tai mūsų pusei atsilieps:DDD teisingai Ežys sako – problemų ir Klaipėdoj pilna yra, o Kuršių Neriją ramybėj palikit. Duskit į Palangradą ir ten baliavokit, rezervatą ramybėj palikit. Ir ekologinį, beje, palikit vietos savivaldai, kad po priežiūra teisingai pinigus tuos leistų, bet ne valstybei atidavinėtų ar kokių mašinų pirktų, trobų statytų.

  13. Kam statyti tilta ar tuneli, kai reikia automobiliu kieki Neringoje mazinti, o ne didinti? 20 000 000 kainuotu Silutes pl. ir Baltijos pr. estakados, kokia nauda duotu vienas projektas, o kokia kitas? Jokios galimybiu studijos cia nereikia, net kalkuliatoriaus neprireiks 😉 Neringoje reikia vystyti viesaji transporta, o ne privatu.
    N. Lendraiti – tai kad jus gyvenate Nidoje, o dirbate Klaipedoje nera Lietuvos problema – tai JUSU problema, jus ja ir spreskite 😉

  14. Vadinasi Nerija taps Newjorku su dangoraižiais, NT naujais savininkais, …kai pašvies saulutė. O dabar ten keliems gyventojams dirbantiems Kaipėdoje galima pritaikyti visas lengvatas transporto išlaidoms
    Bet kiek fiktyvių gyventojų?

  15. Ponų reikalas tiek tiltas tiek tunelis. Turistams absoliučiai kokio skirtumo ar keltas ar tiltas, bet kai už “ekologinį” jau nori prašyti 50 EUR, tai čia tada ir lenda yla iš maišo. Ponams reikia greitai pasiekiamo rezervato, nes jie už nieką nemoka. Paprastiems žmogeliams dar ir tą patį keltą susimokėti reikia. Ir suma jau gan apvali gaunasi. O ponams užtenka NT susipirkti (kartais tik prisiregistruoti) ir niekas nekainuoja. Tai kad vadinkite viską tikrais vardais ir nereikia dirbtinių ašarų

    • Ponams, ponams😂😂Kur Lietuvoj tą poną matėte ???
      Pasiskaitykite apie žodžio ponas reikšmę .Aferistai ,vagys ir kas prie lovio tikrai nėra ponai 😐

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt